Subaru solterra
Prvi električen, a še vedno pravi subaru
Subarujev prvi električni model je križanec s štirikolesnim pogonom. Pri nas je na voljo z dvema bogato založenima paketoma opreme za najmanj 60.400 evrov.
Petek, 11. november 2022
Že na prvi pogled je jasno, da je Subarujev električni križanec v tesnem sorodu s toyoto bZ4X. S slednjo si namreč deli platformo e-TNGA (po Subarujevo e-SGP) in še kaj. Toyota je zanj prispevala znanje na področju elektrifikacije, Subaru pa bogate izkušnje glede štirikolesnega pogona in terenskih zmogljivosti. V dolžino meri 4,69 metra, medosna razdalja znaša 2,85 metra, njegova karoserija pa je od tal odmaknjena 21 centimetrov.
Dva elektromotorja mu skupaj zagotavljata 160 kilovatov (218 KM) moči in 337 Nm največjega navora. Vgrajeno ima baterijo s kapaciteto 71,4 kilovatne ure, pri čemer vozilo v kombinaciji z 18-palčnimi kolesi z enim polnjenjem po meritvenem ciklu WLTP prevozi do 465 kilometrov, z 20-palčnimi pa občutno manj oziroma le 414.
Subarujevi avtomobili so bili od nekdaj znani po tem, da omogočajo brezskrbno vožnjo tudi na zahtevnejših podlagah in solterra pri tem ni izjema. Poleg štirikolesnega pogona, ki ne deluje z mehansko povezavo, temveč z enim elektromotorjem na vsaki osi, za terensko vožnjo ponuja še sistema X-mode in grip control. Le-ta preprečujeta blokiranje koles, s čimer zagotavljata oprijem ter omogočata krmiljenje in nadzor nad vozilom.
Futuristično oblikovana kabina z osrednjim 31,2-centimetrskim (12,3-palčnim) zaslonom na dotik ter pred voznikom nameščenim 17,8-centimetrskim (7-palčnim) zaslonom za prikaz glavnih podatkov v zvezi z vožnjo ponuja dovolj prostora in udobja za pet potnikov, v zadku pa še lahko dostopen prtljažnik s 452 litri prostornine.
Bogata serijska oprema se deli na paketa 4E-xprerience in 4E-xperience+, pri čemer prvi med drugim vključuje multimedijsko napravo z navigacijo, električno pomična sprednja sedeža ter praktično popoln nabor varnostnih in asistenčnih sistemov. Drugi temu dodaja še luksuzne elemente, kot sto oblazinjenje iz umetnega usnja, panoramska steklena streha, spominska funkcija voznikovega sedeža, ogrevanje volanskega obroča in zadnjih sedežev ter 20-palčna platišča.
Solterro je že mogoče naročiti tudi pri nas, pri čemer je treba za vstopni model odšteti 60.400, za bolje opremljeno različico pa 64.400 evrov. Podrobneje o njej z vtisi s prve vožnje že čez nekaj dni v novi številki naše tiskane izdaje (AF280).
Oznake:
- križanec
- solterra
- štirikolesni pogon
- subaru