Model Y
Tesla je temeljito prenovila model Y, ki je zdaj videti popolnoma drugače
Celovita prenova izboljšuje vsak vidik Teslinega najbolje prodajanega modela.
Nedelja, 12. januar 2025
Tesla je na precej neobičajen način predstavila novi model Y. Prenovljena različica najbolje prodajanega avtomobila te ameriške znamke se je na Kitajskem in v številnih drugih azijskih ter pacifiških državah pojavila v konfiguratorju, brez predhodne najave ali glamurozne predstavitve (v slovenskem konfiguratorju je še ni). Prvi kitajski kupci prenovljenega modela Y naj bi svoj avtomobil dobili marca, v Evropi pa bomo morali še malo počakati, predvidoma do poletja.
Model Y je bil deležen temeljite prenove zunanjosti in je popolnoma drugačen od aktualnega modela, pa tudi od prenovljenega modela 3. Avtomobil ima LED trak po celotni širini sprednjega dela in ločene žaromete. Sprednji del je zato videti nekoliko bolj eleganten in veliko bolj futurističen kot prej. Velike spremembe so tudi na zadku, kjer prav tako najdemo moderen svetlobni trak, ki povezuje luči in prehaja čez prtljažna vrata. Ta trak ima eno posebnost: velik del svetlobe oddaja posredno, z odsevom na prtljažnih vratih. Spremenjen je tudi pokrov prtljažnika, registrska tablica pa bo po novem na odbijaču, kjer je tudi večji difuzor.
Poleg omenjenih sprememb bo model Y ponujal tudi nova 19- in 20-palčna platišča ter nove barve karoserije, čeprav se lahko te razlikujejo glede na trg. S strani skoraj vse ostaja enako, z dolžino 480 cm pa je avtomobil daljši za 5 centimetrov.
Notranjost je urejena na podoben način kot pri modelu 3. Novi so armatura, sredinska konzola in obloge vrat ter neprekinjen trak ambientalne osvetlitve. Za razliko od modela 3 ima model Y ročico za smernike - zdi se, da si je Tesla po pritožbah številnih kupcev glede nerodne rešitve gumbov na modelu 3 premislila. Novi so tudi sedeži, zadnja klop pa se po novem lahko električno zloži. Tako kot pri modelu 3, so potniki zadaj dobili dodaten 8-palčni zaslon na dotik med sprednjima sedežema. Uporablja se lahko za nadzor vseh vrst funkcij, povezanih z udobjem, igranje iger ali gledanje videoposnetkov. Sprednji zaslon je nekoliko zrasel in namesto 15 zdaj meri 15,4 palcev.
Tesla trdi, da je novi model Y tišji in bolj prefinjen kot kdaj koli prej, zahvaljujoč aerodinamičnim popravkom, novemu akustičnemu steklu, spremenjenemu vzmetenju in gumam, optimiziranim za hrup. Spremenjena nastavitev podvozja vključuje tudi bolj odzivno krmiljenje. Sprva bo na voljo v dveh pogonskih različicah - začetni s pogonom na zadnji kolesi in s štirikolesnim pogonom z daljšim dosegom. Tesla še ni objavila zmogljivosti baterij, vendar je doseg WLTP ocenjen na 466 km oziroma 551 km. To je 11 km in 18 km več v primerjavi z enakovrednimi različicami aktualnega modela, povečanje pa bi lahko pripisali izboljšani aerodinamiki. Največja hitrost polnjenja ostaja nespremenjena (250 kW), kar pomeni do 266 km v 15 minutah, ko je avtomobil priključen na hitri polnilnik.
Cene za evropski trg še niso znane.