Avto.info

Ladja China Zorrilla

To je nova največja električna ladja na svetu: baterijski sklop tehta 250 ton

Polnjenje poteka na posebnih polnilnicah z močjo do 36 MW. Za tako veliko zmogljivost polnjenja so morala pristanišča okrepiti povezave z omrežjem in namestiti velike hranilnike energije, ki pomagajo uravnavati porabo med koničnimi obremenitvami, ko je povpraševanje po elektriki največje.

Petek, 9. maj 2025

V začetku maja so predstavili edinstveno ladjo z imenom China Zorrilla. Poimenovanje nima nobene povezave s Kitajsko, temveč je poklon slavni urugvajski igralki, režiserki, scenaristki in producentki. Revolucionarni 130 metrov dolg trajekt je za južnoameriškega operaterja Buquebus zgradilo avstralsko podjetje Incat.

Prvotno naj bi ladjo poganjal utekočinjeni zemeljski plin (LNG), vendar so jo preoblikovali v popolnoma električno izvedbo. Glede na svoje dimenzije (dolžina 130 metrov, širina 33 metrov in bruto tonaža 14.058) je postala največja električna ladja in tudi največji tovrstni električni transportni stroj na svetu.

Opremljena je z baterijami, ki tehtajo več kot 250 ton in ponujajo kapaciteto 40 megavatnih ur (MWh). To je približno štirikrat večja zmogljivost kot pri največjem baterijskem sklopu, ki se je doslej uporabljal v električnem plovilu, in približno toliko, kot 487 tesel. Baterijski sistem sta razvili podjetji Corvus Energy in Wärtsilä, medtem ko je za pogon zadolženih osem električnih vodnih reaktivnih pogonov. Največja moč motorjev je do 36.000 'konjev' (uradno ni potrjeno), ladja pa lahko doseže potovalno hitrost do 25 vozlov oziroma 46 km/h. S to hitrostjo lahko z enim polnjenjem prevozi 69 kilometrov, če pa bi hitrost zmanjšali na 15 vozlov, lahko prepluje do 190 kilometrov.

China Zorrilla lahko prevaža do 2.100 potnikov in 225 vozil ter bo obratovala med Buenos Airesom v Argentini in urugvajskimi pristanišči, vključno z Montevideom in Colonio del Sacramento. Ladja je zasnovana za približno 90-minutna potovanja z enim polnjenjem, polnilne postaje pa so nameščene na končnih destinacijah. Tam jo bodo polnili s posebnimi polnilnicami z močjo do 36 MW, za polnjenje od 10 do 80 odstotkov pa naj bi potrebovali manj kot uro. Za doseganje tako visoke polnilne moči so morala pristanišča namestiti hranilnike energije in ojačati povezave z distribucijskim omrežjem. 

Notranjost še ni dokončana, a ko bo, bo tudi ta podirala rekorde: ladja bo ponujala največji nakupovalni prostor na katerem koli trajektu na svetu, saj bo obsegal 2.300 kvadratnih metrov površine.

Po ocenah bi lahko zmanjšala emisije ogljikovega dioksida za do 37.545 ton na leto v primerjavi s tradicionalnimi plovili na fosilna goriva. Stroški njene gradnje, vključno z namestitvijo dveh polnilnic, so se približali 190 milijonom dolarjev. Preden se bodo ekipe lotile končnega opremljanja, bo sicer treba opraviti še nekaj dela pri namestitvi baterij in integraciji energetskega sistema. Nato naj bi se na reki Derwent v Tasmaniji začeli pomorski preizkusi, da bo ladja pripravljena za delo - za zdaj še ni jasno, kdaj bo začela prevažati potnike.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.