Avtonomna vozila
Udarec za GM: ustavljen projekt avtonomnega robotskega taksija Cruise - ocenjen kot nevaren
Cruise je izgubil dovoljenje za avtonomno vožnjo zaradi nesreče, v kateri je bila peška ujeta pod njihovim robotskim taksijem.
Ponedeljek, 30. oktober 2023
Cruise, hčerinsko podjetje General Motorsa (GM) za avtonomne avtomobile brez voznika, je v ZDA ustavilo svoje robotske taksije, saj so oblasti v Kaliforniji ocenile, da avtomobili ogrožajo javno varnost.
Pretekli teden je kalifornijski oddelek za motorna vozila Cruisu odvzel obratovalno dovoljenje, čigar "robotaksiji" zadnje čase prevažajo potnike v San Franciscu. Zvezne oblasti ga preiskujejo tudi zaradi poročil o potencialni nevarnosti za pešce zaradi vozil brez voznika in za potnike v teh vozilih.
"Odločili smo se, da začasno ustavimo vse dejavnosti z avtomobili brez voznika. Pregledali bomo svoje postopke, sisteme, opremo in razmišljamo, kako bolje delovati ter zagotoviti zaupanje javnosti," je podjetje zapisalo na družbenem omrežju X. Pri Cruise so napovedali, da bo njihova vozila še vedno mogoče videti na cestah, a pod človeškim nadzorom – z voznikom.
Odločitev kalifornijskih oblasti je hud udarec za General Motors, ki je imel s Cruisem velike ambicije. Velikan avtomobilske industrije je od Cruisa do leta 2025 pričakoval letni prihodek v višini 1 milijarde dolarjev. Lani so ti prihodki znašali le 106 milijonov dolarjev, zabeležili pa so dve milijardi izgube.
Poškodbe pešcev
V začetku oktobra je Cruisev robotski taksi povozil peško, ki jo je nato zbilo še drugo vozilo (tega je upravljal človek). Noga peške je ostala ujeta pod pnevmatiko, avtonomni sistem vozila pa je zaviral in popolnoma blokiral avtomobil, kot je bilo v sistemu predvideno, če bi naletel na veliko oviro na cesti. Nato je speljal, da bi se izločil iz prometa in peško vlekel še približno šest metrov. Peško so izpod avtomobila rešili šele, ko so avtonomno vozilo naložili na avtovleko in ga odpeljali.
Cruise je dejal, da od 2. oktobra sodeluje z oblastmi, ki preiskujejo nesrečo, in da njihovi inženirji iščejo načine, kako bi se bolje odzvali na "to vrsto izjemno redkih dogodkov". Ameriška nacionalna uprava za varnost v cestnem prometu (NHTSA) pa je objavila, da preiskuje Cruisev oddelek za avtonomna vozila, saj so prejeli poročila o vozilih, ki niso ustrezno "pazila" na pešce, tudi na prehodih za pešce. Poleg tega so prejeli dve poročili o poškodbah pešcev, ki so jih povzročila Cruiseva vozila, nato pa so identificirali še dva takšna primera na podlagi videoposnetkov, objavljenih na javnih spletnih mestih, pri čemer so opozorili, da skupno število takšnih primerov ni znano.
Nepričakovano in nenadno zaviranje
Decembra lani je NHTSA začela preiskavo, ker naj bi se robotski taksiji nenadoma in brez razloga ustavljali, pri čemer bi se potniki lahko poškodovali. Preiskavo je sprožilo več trčenj, saj so se druga vozila vanje zaletela od zadaj. Cruise je trdil, da njihova vozila brez voznika prevozijo več varnih kilometrov kot druga običajna vozila z vozniki in imajo nižjo stopnjo prometnih nesreč.