Najmočnejši adut je še vedno v rokavu
TEST IN OCENA: Volkswagen amarok 3.0 TDI 4M aut. aventura
Tehniko si deli s fordom rangerjem, a sorodstvene vezi navzven zelo dobro skriva. Turbodizelski V6 s 177 kW (241 KM) ga do stotice požene v manj kot devetih sekundah. Skupaj z najbogatejšim paketom aventura stane nekaj manj kot 69 tisoč evrov.
Sobota, 6. januar 2024
V svojem kratkem življenjskem obdobju si je na neki način že priboril sloves legende, čeprav ima z desetimi leti, kolikor je med 2010 in 2020 na trgu vztrajala prva generacija tega modela, precej krajšo zgodovino od pick-upov drugih znamk. Temu nedvomno botrujejo robustnost in kakovost, ne nazadnje pa tudi dobre vozne lastnosti in predvsem zmogljiv turbodizelski motor V6.
Aktualna druga generaciji je zaradi stroškovne optimizacije resda nastala v sodelovanju s Fordom (ranger), a kljub enaki tehnični osnovi je amarok vseeno značajsko dovolj volkswagnovski, da mu tega nikakor ne moremo zameriti. Nasprotno, v resnici je zelo dober avto, ki si z rangerjem navzven praktično deli le streho, kljuke vrat in ohišja vzvratnih ogledal. Tudi v notranjosti je, še posebej v najbogatejšem paketu aventura, dovolj imeniten, da se lahko do neke mere spogleduje tudi s športnimi
terenci, a na spodnjem delu armaturne plošče je vseeno najti precej trde plastike in kljub videzu usnja na zgornjem delu in na oblogah vrat ne more povsem skriti, da gre za delovni stroj.
Vozne lastnosti so v samem vrhu med pick-upi, a s pravimi športnimi terenci se vseeno ne more kosati.
Položaj za volanom (ta je Volkswagnov) je z izdatnimi nastavitvami naravnost odličen, sedeži (prav tako Volkswagnovi) prijetno čvrsti in z dobro oporo. Na sredinski konzoli prevladuje pokončen zaslon premera 30,5 cm z nekaj gumbi na spodnjem robu, upravljanje klimatske naprave pa je žal zakopano v digitalne podmenije in med tapkanjem po zaslonu oziroma pri spreminjanjem temperature med vožnjo in iskanju opore za palec mimogrede nehote vklopite varnostne utripalke (kar se nam je med testom
dogajalo kar pogosto). Tudi različne vozne režime (skupaj šest, eden od njih posebej namenjen vleki priklopnika, težkega do 3,5 tone) izbirate prek zaslona, pogon (na zadnji kolesi ali na vsa štiri brez reduktorja ali z njim) prek vrtljivega gumba, zaporo zadnjega diferenciala, sistem za samodejno zaviranje po klancu navzdol in izklop varnostne elektronike pa s stikali za njim.
V najbolj terenskem režimu je amarok resnično suveren in če niste ravno 'diehard' terenski navdušenec, boste prav gotovo vi odnehali precej prej kot on. Poleg 30-stopinjskega vstopnega, 23-stopinjskega izstopnega in 21-stopinjskega prehodnega kota namreč lahko brodi po do kar 80 cm globoki vodi – to pa so zmogljivosti, ki jih prav pogosto verjetno ne boste izkoristili. Ja, res je, tisti občutek, da bi lahko, če bi … presneto dobro dene. Kljub vsej svoji terenski robustnosti se tudi po cesti
pelje zelo dobro – ne, ni na ravni športnega terenca, daleč od tega, a je med pick-upi nedvomno v samem vrhu. Še posebej v ovinkih je presenetljivo lepo vodljiv in z razmeroma malo nagibanja, tudi precej lahkoten volan je prijetno natančen, a pri pretiravanju vseeno dokaj hitro začne izgubljati oprijem.
3.500 kg težak priklopnik lahko vleče amarok; vožnji z njim je namenjen tudi poseben program s specifičnimi nastavitvami pogona.
Pod motornim pokrovom testnega vozila se je vrtel eden izmed njegovih glavnih adutov, turbodizelski motor V6. Resda (kljub oznaki TDI) ne gre za Volkswagnov izdelek, temveč Fordov stroj družine »Lion«, ki je z enako osnovo in pod oznako TDV6 poganjal nekatere Land Roverjeve modele. Moč je nekoliko manjša kot pri predhodniku, a robusten po zvoku in navoru je šestvaljnik zelo suveren tudi pri zahtevnejšem vozniku ali polno obremenjenem vozilu. Manj posrečen se zdi samodejni menjalnik s kar
desetimi stopnjami prenosa, saj je pri izbiri ustrezne prestave mestoma malce neodločen, ne glede na to pa je med vožnjo v primerjavi s tekmeci čutiti manj tresljajev pogonskega sklopa (a spet več, kot pri pravih športnih terencih).
Jasno, amarok je pick-up, zmogljiv in terensko robusten stroj, ki pa se tudi po lepi asfaltni cesti (ali avtocesti) pelje precej bolje od drugih tovrstnih vozil. Obenem je na voljo zgolj z dvojno kabino in petimi sedeži ter zato že v osnovi dražji. K nekaj višji ceni svoje prispevata tudi šestvaljni turbodizel (edini na trgu, ranger ponuja možnost izbire bencinskega V6) ter s številnimi varnostnimi sistemi in drugimi kosi opreme, matričnimi led žarometi, 21-palčnimi platišči in še marsičim
drugim bogato založen paket opreme aventura.
Volkswagen amarok 3.0 TDI 4M aut. aventura |
Vozilo in motor: kpick-up, 4 vrata, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, šestvaljnik V zasnove, 2.993 ccm, 177 kW (241 KM) pri 3.250/min, 600 Nm pri 2.250/min; Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 5.350 x 1.910 x 1.884 mm; Medos. razdalja: 3.270 mm; Pnevmatike: 275/45 R21; Masa/nosilnost: 2.417/883 kg; Keson: 1.651 x 1.584 x 525 mm. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 10,2 l/100 km; Povprečje na testu: 10,8 l/100 km; Izpust CO2: 266 g/km. |
Cena: osnovni model (amarok 2.0 TDI 4M): 48.942 €, testno vozilo: 73.163 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
pdizelski V6 motor, zmogljivosti, prostorna kabina | upravljanje klime prek zaslona, včasih malce zmeden menjalnik | brez napak |