Volkswagen ID.every1
Tako prikupen bo novi električni volkswagen za 20 tisočakov
Prototip napoveduje električnega malčka, ki bo nared leta 2027. Slonel bo na prenovljeni platformi MEB s pogonom na sprednji kolesi in novo programsko opremo z nadgradnjami prek spleta.
Četrtek, 6. marec 2025
Prototip, imenovan every1 (vsi) naj bi že precej natančno prikazoval, kako bo videti serijska izvedba novega mestnega električnega modela, ki bo prišel na trg leta 2027, najverjetneje z malce bolj preprostim imenom ID.1.
Pri zunanjosti je šef oblikovanja v Volkswagnu, Andreas Mindt namenoma vključil nekaj elementov z leta 2023 upokojenega modela e-up. Tu velja omeniti zadnje steklo, ki tvori celoto s prtljažnimi vrati ter opazen stebriček C, značilen za modele nemškega proizvajalca.
Prototip označujejo še v karoserijo skrite vratne kljuke, poudarjeni blatniki in velika 19-palčna kolesa. Pravokotni, a rahlo zaobljeni sprednji žarometi lahko prikazujejo različne animacije, pod njimi pa odbijač krasijo navpične dnevne luči. Prepoznavnost zagotavlja logotip znamke, ki je osvetljen tako spredaj kot zadaj.
Novinec v dolžino meri 3,88 metra, s čimer je 28 mm daljši od modela e-up in 17 mm krajši od koncepta ID.2all, iz katerega se bo rodil ID.2, ki bo duhovni naslednik legendarnega pola.
V notranjosti every1 ponuja prostor za štiri potnike, zadaj pa 305 litrov prtljažnika oziroma 55 litrov več kot e-up. Kabina je oblikovana tako, da zagotavlja čim več prostora in izdelana v veliki meri iz reciklirane plastike. Ponaša se z nekaj praktičnimi rešitvami, kot sta pomična sredinska konzola in sistem za pritrjevanje tabličnih računalnikov ali mizic. Na sredini armaturne plošče kraljuje zaslon na dotik, manjši zaslon pa je nameščen pred voznikom.
Malček bo prvi član nove družine mestnih električnih modelov, na osnovi prilagojene platforme MEB s skrajšano medosno razdaljo in pogonom na sprednji kolesi. ID.1 bo tudi prvi model, opremljen z novo programsko opremo, ki bo omogočala nadgradnje in odklepanje novih funkcij na daljavo prek spleta.
Za zdaj nimamo veliko tehničnih podatkov, vemo pa, da prototip doseže končno hitrost 130 km/h, pri čemer ga poganja elektromotor nove generacije, ki razvije 70 kW (95 KM). Ob tem naj bi doseg znašal okoli 250 kilometrov.
Pri Volkswagnnu so napovedali, da bo proizvodnja malčka potekala v Evropi, najverjetneje v Seatovih obratih v Španiji, kjer bodo nastajali tudi malce večji električni modeli za 25 tisoč evrov.
Z napovedano ceno okoli 20 tisoč evrov se bo ID.every1 oziroma ID.1 leta 2027 na trgu postavil ob novemu električnemu twingu, ki ga pričakujemo že prihodnje leto.
Oznake:
- ID.every1
- prototip
- Volkswagen