Znane sestavine po novem receptu
TEST IN OCENA: Volkswagen taigo 1.0 TSI R-line
Taigo kot tretji Volkswagnov križanec segmenta B stavi na svežo obliko in zmerno ceno. Z motorjem 1.0 TSI z 81 kW (110 KM) stotico doseže v dobrih desetih sekundah. V kombinaciji z ročnim menjalnikom in paketom opreme R-line stane 23.909 evrov.
Četrtek, 29. junij 2023
Križanci športno-terenskih in kupejevskih genov so bili še pred kratkim v domeni prestižnejših znamk in kot taki namenjeni predvsem ljudem z debelejšimi denarnicami, taigo pa ta avtomobilski segment približuje širšemu krogu kupcev. A razen oblike v ničemer zares ne izstopa – ne mislim slabo, zelo korekten avtomobil je, ki nikakor ne skriva, da so Volkswagnovi inženirji pobrskali po bogato založenem skladišču in preizkušene komponente združili v novo celoto.
Tehnično osnovo si deli s polom, obliko pa povzema po modelu nivus, ki je namenjen južnoameriškemu trgu.
To pomeni, da si tehnično osnovo deli s polom oziroma T-crossom, po velikosti se umešča med slednjega in model T-roc, njegove korenine pa segajo do južnoameriškemu trgu namenjenega modela nivus. Če se vam poraja dvom, da zaradi tega morda trpi kakovost ali kaj drugega, naj vas pomirim – še zdaleč ni tako. Kakovost je namreč na enaki ravni kot v polu ali T-crossu, kar pomeni natančno izdelavo in nekoliko tršo plastiko (zlasti na vratih, armatura je mehka) ter znane Volkswagnove elemente, kot
so funkcionalen osrednji zaslon infotainmenta z gladkim delovanjem, logičnimi meniji, dobrim znanjem slovenskega jezika in brezžičnima povezavama Android Auto in Apple Carplay, digitalni merilniki ter nerodne, na dotik občutljive (ponoči neosvetljene) površine namesto klasičnih stikal in gumbov za upravljanje klimatske naprave. Odlagalnih mest in predalov za drobnarije je dovolj in tudi uporabno veliki so, glede ergonomije pa ob izdatno nastavljivem volanskem obroču in sedežu ni treba
sklepati nikakršnih kompromisov, ne glede na višino, spol, težo in ostale telesne značilnosti.
Sprednji sedeži so dovolj radodarno odmerjeni, v duhu opremskega paketa R-line nekoliko bolj športno ukrojeni in s poudarjenimi robovi, kar pomeni boljšo oporo telesa in nog ter zato ustrezno udobje. Medosna razdalja je enaka polu, čeprav taigo ni majhen avtomobil – no, pretirava ravno ne, a tudi zadaj je prostora dovolj za potnike, visoke približno 180 centimetrov. Taigo je sicer 15 centimetrov daljši od T-crossa, a na račun zunanje oblike v prtljažniku za spoznanje skromnejši. Ta je s
svojimi 440 litri oziroma 1.222 ob zloženih zadnjih sedežih uporabno velik in skozi veliko odprtino lahko dostopen, tudi povprečne družinske potrebe večinoma vedno zadovolji.
5,8 litra smo s kombinacijo različnih režimov vožnje v povprečju porabili na sto prevoženih kilometrov.
Za pogon testnega taiga je skrbel srednji motor v ponudbi (na voljo so zgolj bencinski), litrski trivaljnik z močjo 81 kW (110 KM), ki smo ga preizkusili in pozitivno ocenili že v mnogo koncernskih modelih, in tudi tokrat ni nič drugače. 1.0 TSI, kot nosi oznako, namreč prepriča s prijetno prožnostjo prek širokega območja vrtljajev, le v najnižjih, tam nekje pod dvema tisočakoma, je krajše sape. V srednjem območju je odličen, prav priganjati ga nima smisla, vseskozi pa navduši s tihim in
uglajenim delovanjem ter zmerno porabo goriva, ki na testu v povprečju ni presegla šestih litrov na sto kilometrov. Vožnja je bila zelo raznolika in povsod je taigo pustil vtis zanesljivega avtomobila z dobro uravnoteženim podvozjem. To je vse prej kot športno trdo, daleč od tega, in kljub 18-palčnim kolesom (doplačilo) učinkovito blaži celo ostrejše udarce s ceste, a vseeno ne premehko, da bi bilo v ovinkih preveč nagibanja ali pozibavanja. Tudi volan je natančen, čeprav za moj okus
malenkost premehak. Motorju je stregel ročni menjalnik s šestimi stopnjami prenosa in z dobrim ter natančnim občutkom na ročici; po našem mnenju je boljša izbira od sedemstopenjskega DSG, pa še dva tisočaka cenejši je.
Cena je ne nazadnje v tem zelo natrpanem segmentu majhnih križancev običajno pomemben odločilni dejavnik, ali se nekdo odloči za nakup ali ne. Cenovna primerjava (za konkretni primer sicer ne, saj polo ne ponuja možnosti močnejšega motorja 1.0 TSI in ročnega menjalnika, T-cross pa ne paketa R-line) znotraj znamke pokaže, da je taigo približno 1.800 evrov dražji od pola in 800 evrov cenejši od modela T-cross, kar je vsekakor vredno razmisleka.
Volkswagen taigo 1.0 TSI R-line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 999 ccm, 81 kW (110 KM) pri 4.500–6.500/min, 200 Nm pri 2.000–3.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.266 x 1.757 x 1.515 mm; Medos. razdalja: 2.554 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1.242/458 kg; Prtljažnik: 440–1.222 l. |
Največja hitrost: 191 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (taigo 1.0 TSI life): 20.754 €, testno vozilo: 26.188 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
uravnotežene vozne lastnosti, motor |
![]() |
upravljanje klimatske naprave |
![]() |
brez napak |