Volkswagen tiguan
Novi tiguan z bencinarji in dizli, a tudi do 100 kilometrov le na elektriko
Tiguan tretje generacije se predstavlja z novo obliko, z bencinskimi in dizelskimi motorji ter kot priključni hibrid s 100 kilometri električnega dosega.
Torek, 19. september 2023
Tretji tiguan po vrsti je zasnovan na platformi MQB evo, ki jo je skupina Volkswagen krstila z golfom osme generacije. V primerjavi je predhodnikom se je z dolžino 4,54 metra potegnil za tri centimetre, medtem ko sta širina (1,84 m) in višina (1,64) ostali praktično nespremenjeni. Enaka ostaja tudi medosna razdalja, ki meri 2,68 metra. Ob tem pri volkswagnu obljubljajo, da novinec prinaša prostornejšo kabino in prtljažnik, ki je s 652 litri osnovne prostornine v primerjavi s predhodnikom pridobil 37 litrov.
Zunanjost označujejo mehkejše linije, ki malce spominjajo na športne terence električne družine ID, vključno z osvetljeno letvico, ki povezuje tako sprednje žaromete kot zadnje luči.
Popolnoma na novo je zasnovana tudi notranjost, ki je prevzela s modelom ID.7 prvič predstavljen operacijski sistem MIB4. Sistem vključuje 26-centimetski (10,25-palčni) zaslon pred voznikom in osrednji zaslon na dotik, ki lahko meri 32,7 ali 38 centimetrov (12,9 ali 15 palcev). Prestavna ročica se je preselila na desno stran ob volanskem obroču, medtem ko na sredinski konzoli najdemo novo vrtljivo stikalo z vgrajenim zaslonom za nastavljanje glasnosti avdio naprave, za izbiro voznih načinov in za nastavljanje ambientalne osvetlitve.
Motorna paleta vključuje tako klasične pogonske sklope kot blagohibridne in tudi priključnohibridne izvedbe. Čisto vse različice bodo serijsko opremljene z dvosklopčnim menjalnikom DSG, pri čemer je ta pri klasičnih motorjih sedemstopenjski, pri elektrificiranih pa šeststopenjski. Med klasičnimi bomo našli dvolitrski turbobencinar TSI v izvedbah s 150 kilovati (204 KM) in pogonom na sprednji kolesi ter s 195 kilovati (265 KM) in štirikolesnim pogonom. Tu bo tudi dvolitrski TDI v izvedbah s 110 in 141 kilovati (150 in 193), pri čemer je pogon, tako kot pri bencinskih motorjih, pri šibkejši izvedbi speljan na sprednji, pri močnejši pa na vsa štiri kolesa.
Vsi elektrificirani modeli imajo pogon na sprednji kolesi, začenši z 1,5-litrskim blagim hibridom eTDI v izvedbah s 96 ali 110 kilovati (130 ali 150 KM). Vrh elektrifikacije predstavlja priključni hibrid, ki ponuja do 100 kilometrov električnega dosega. Gre za kombinacijo 1,5-litrskega turbobencinarja in elektromotorja, ki je vgrajen v menjalnik DSG, in razvije 85 kilovatov (115 KM). Na voljo bo v izvedbi, pri kateri bencinar zmore 110 kilovatov (150 KM) in ponuja sistemsko moč 150 kilovatov (204 KM) ter v močnejši, kjer bencinar zagotavlja 130 kilovatov (177 KM), sistemska moč pa znaša 200 kilovatov (272 KM). Baterijo s kapaciteto 19,7 kilovatne ure je mogoče polniti tako z izmeničnim kot z enosmernim tokom z močjo do 50 kilovatov. Slednje omogoča polnjenje od 10 do 80 odstotkov v 25 minutah.
Novi tiguan bo v prodajne salone prispel v prvem četrtletju prihodnjega leta. Cene še niso znane.