Avto.info

Tehnika

Wanklova električna prihodnost: rotacijski motor se vrača v Mazdine avtomobile

Mazda je uresničila obljubo, da se bo rotacijski motor spet vrnil v njihove avtomobile. Električni križanec MX-30 je tako postal priključni hibrid, ki ponuja do 600 kilometrov dosega.

Avtor: Gasper Stamač / Foto: arhiv AF, Mazda
Ponedeljek, 20. marec 2023

MX-30 je tako na pogled kot po vsebini avtomobilska eksotika. Zasnova s »samomorilskimi« vrati, kjer se zadnji stranski par odpre le, če so odprta sprednja, je le najbolj očiten primer, v notranjosti pa ta naziv pripada oblogam iz prave plute. Sprva je bila na voljo le s popolnoma električnim pogonom, zdaj se mu pridružuje še izvedba z dodanim motorjem z notranjim zgorevanjem. Ta sicer ne bo neposredno poganjal koles, temveč bo deloval kot generator električne energije. A to ni ravno novost, saj je takšnih primerov že nekaj. Kar pa je prvič in za marsikoga skorajda nezaslišano, je uporaba rotacijskega motorja. Tega so pri Mazdi uporabljali zadnji, drugi so ga opustili že veliko prej, a je tudi tam z ukinitvijo modela RX-8 odšel v pozabo. Zdaj se je vrnil v službi lajšanja prehoda na popolnoma električno prihodnost.

Motor ima en valj oziroma rotor in delovno prostornino 0,83 litra, kar je pri 4.700 vrtljajih dovolj za moč 55 kW (74 KM), medtem ko največji navor znaša 116 Nm. Tovrsten motor so izbrali zaradi njegove kompaktnosti, saj je prostorski izkoristek pri baterijskih vozilih izjemno pomemben. Nadgrajen pogonski sklop in kar 50-litrski rezervoar za gorivo sta zahtevala toliko prostora, da je bil že tako skromen baterijski sklop prepolovljen s prejšnjih 35,5 na 17,8 kWh bruto kapacitete. Ta po novem zadošča za vsega 85 kilometrov električne vožnje brez vklopa bencinskega motorja, medtem ko z njegovo pomočjo doseg lahko znaša približno 600 kilometrov. Hiter izračun pokaže, da to po izpraznjenju baterije pomeni porabo goriva več kot osem litrov na 100 kilometrov.

Največja hiba prejšnjega motorja tega tipa je bila poraba goriva, ki so jo tu deloma zmanjšali z uporabo neposrednega vbrizga goriva za boljšo distribucijo mešanice. Tako del mešanice ne zaostaja v zadnjem delu komore, kjer nepopolno zgoreva in se izloči skupaj z izpušnimi plini. Svoje prispeva tudi uporaba sistema za kroženje izpušnih plinov (EGR).

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.