Tehnika
Wanklova električna prihodnost: rotacijski motor se vrača v Mazdine avtomobile
Mazda je uresničila obljubo, da se bo rotacijski motor spet vrnil v njihove avtomobile. Električni križanec MX-30 je tako postal priključni hibrid, ki ponuja do 600 kilometrov dosega.
Ponedeljek, 20. marec 2023
MX-30 je tako na pogled kot po vsebini avtomobilska eksotika. Zasnova s »samomorilskimi« vrati, kjer se zadnji stranski par odpre le, če so odprta sprednja, je le najbolj očiten primer, v notranjosti pa ta naziv pripada oblogam iz prave plute. Sprva je bila na voljo le s popolnoma električnim pogonom, zdaj se mu pridružuje še izvedba z dodanim motorjem z notranjim zgorevanjem. Ta sicer ne bo neposredno poganjal koles, temveč bo deloval kot generator električne energije. A to ni ravno novost, saj je takšnih primerov že nekaj. Kar pa je prvič in za marsikoga skorajda nezaslišano, je uporaba rotacijskega motorja. Tega so pri Mazdi uporabljali zadnji, drugi so ga opustili že veliko prej, a je tudi tam z ukinitvijo modela RX-8 odšel v pozabo. Zdaj se je vrnil v službi lajšanja prehoda na popolnoma električno prihodnost.
Motor ima en valj oziroma rotor in delovno prostornino 0,83 litra, kar je pri 4.700 vrtljajih dovolj za moč 55 kW (74 KM), medtem ko največji navor znaša 116 Nm. Tovrsten motor so izbrali zaradi njegove kompaktnosti, saj je prostorski izkoristek pri baterijskih vozilih izjemno pomemben. Nadgrajen pogonski sklop in kar 50-litrski rezervoar za gorivo sta zahtevala toliko prostora, da je bil že tako skromen baterijski sklop prepolovljen s prejšnjih 35,5 na 17,8 kWh bruto kapacitete. Ta po novem zadošča za vsega 85 kilometrov električne vožnje brez vklopa bencinskega motorja, medtem ko z njegovo pomočjo doseg lahko znaša približno 600 kilometrov. Hiter izračun pokaže, da to po izpraznjenju baterije pomeni porabo goriva več kot osem litrov na 100 kilometrov.
Največja hiba prejšnjega motorja tega tipa je bila poraba goriva, ki so jo tu deloma zmanjšali z uporabo neposrednega vbrizga goriva za boljšo distribucijo mešanice. Tako del mešanice ne zaostaja v zadnjem delu komore, kjer nepopolno zgoreva in se izloči skupaj z izpušnimi plini. Svoje prispeva tudi uporaba sistema za kroženje izpušnih plinov (EGR).