Tehnika
Najboljše obeh svetov
- Leta 2016 bo na trg prišel priključni hibrid serije 3 z električnim dosegom 35 kilometrov
- Skupna moč pogonskega sklopa znaša 180 kW (245 KM), povprečna poraba pa 2,1 litra
Ponedeljek, 20. april 2015
Čeprav so pri BMW-ju stari znanci hibridnih tehnologij, za enkrat še niso naredili velikoserijskega avtomobila, ki bi bil kaj več kot orodje za spretno zniževanje povprečja CO2. To se bo leta 2016 zagotovo spremenilo, saj bo šel takrat v serijsko proizvodnjo prvi priključni hibrid serije 3.
Pogonski sklop je sestavljen iz dvolitrskega turbobencinskega motorja z močjo 132 kW (180 KM) in elektromotorja s 70 kW (95 KM). Oba skupaj ali vsak posebej poganjata zadnji par koles, moč pa se tja prenaša prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Skupno moč ocenjujejo na več kot 180 kW (245 KM), kar je primerljivo z modelom 328i; povprečna poraba naj bi znašala le 2,1 litra na 100 kilometrov, izpust CO2 pa 50 g/km. Ta rezultat je v največji meri pomagal doseči električni del pogona, ki ga
poleg omenjenega motorja sestavljajo še litij-ionske baterije z efektivno kapaciteto 5,5 kWh (bruto kapaciteta znaša 7,6 kWh). V praksi to pomeni, da lahko izključno na elektriko prevozi do 35 kilometrov – in to pri največ 120 km/h.
Dodaten prihranek pri porabi obljublja tudi sistem, ki s pomočjo navigacije, topografije terena in prometnih informacij predvideva ter v praksi izvede optimalno porabo energije.
Električni doseg je po besedah BMW-jevcev nekakšen minimum tistega, kar povprečen uporabnik potrebuje, da opravi poti v mestnem jedru, potem pa na avtocesti uporabi prednosti bencinskega motorja. Da bi si pred vstopom v mesto zagotovil dovolj veliko zalogo električne energije, mu omogoča gumb eDrive, ki ima dvojno funkcijo. Prva je izbira povsem električnega pogona, kjer se bencinski aktivira le v primeru prazne baterije ali pa, če voznik povsem do konca pohodi stopalko za plin (kick-down).
Ob drugem pritisku na eDrive se vklopi program varčevanja z baterijo, s katerim si voznik za kasneje zagotovi možnost povsem električne vožnje. Energija v baterijah tako ostane na isti stopnji oziroma jih sistem celo polni, če je preostanek manj kot 50 odstotkov.
Avtomobil je za zdaj sicer še v prototipni fazi, mi pa smo ga ekskluzivno že imeli možnost zapeljati. Moramo reči, da se dodatnih 165 kilogramov mase v vožnji komajda pozna in predvsem, da pogonski sistem deluje naravnost odlično. Kombiniranje, vklop in izklop pogonskih virov poteka izredno gladko, izdaja jih le hrup bencinskega motorja in razlika v moči. V električnem režimu je za mestno vožnjo 70 kilovatov povsem dovolj, v kombinaciji z zmogljivim bencinskim strojem pa takšna serija 3 postane odličen dolgoprogaš.
Power eDrive
Priključni hibrid serije 3 bo leta 2016 že v prodajnih salonih, koncept power eDrive pa gleda dlje v prihodnost. Tehnologije, ki so jih Bavarci predstavili v 'testni muli' serije 5 GT, namreč ciljajo v obdobje po 2020. Koncept poganjata dva električna motorja (en spredaj in en zadaj), majhen bencinski motor (enemu od inženirjev je ušlo, da gre za bencinski trivaljnik) pa deluje kot generator električne energije za zadnji motor in kot pomožni pogon na sprednjih kolesih. Rezultat je predviden doseg okoli 600 kilometrov ter 100 kilometrov povsem električne vožnje. To bi nekako zagotovilo, da bi uporabniki v praksi lahko večino časa vozili le na elektriko, bencinski motor pa bi deloval kot podaljševalec dosega na daljših potovanjih.