Avto.info

Tehnika

Najboljše obeh svetov

  • Leta 2016 bo na trg prišel priključni hibrid serije 3 z električnim dosegom 35 kilometrov
  • Skupna moč pogonskega sklopa znaša 180 kW (245 KM), povprečna poraba pa 2,1 litra
Avtor: Gašper Stamač / Foto: BMW
Ponedeljek, 20. april 2015

Čeprav so pri BMW-ju stari znanci hibridnih tehnologij, za enkrat še niso naredili velikoserijskega avtomobila, ki bi bil kaj več kot orodje za spretno zniževanje povprečja CO2. To se bo leta 2016 zagotovo spremenilo, saj bo šel takrat v serijsko proizvodnjo prvi priključni hibrid serije 3.

Pogonski sklop je sestavljen iz dvolitrskega turbobencinskega motorja z močjo 132 kW (180 KM) in elektromotorja s 70 kW (95 KM). Oba skupaj ali vsak posebej poganjata zadnji par koles, moč pa se tja prenaša prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Skupno moč ocenjujejo na več kot 180 kW (245 KM), kar je primerljivo z modelom 328i; povprečna poraba naj bi znašala le 2,1 litra na 100 kilometrov, izpust CO2 pa 50 g/km. Ta rezultat je v največji meri pomagal doseči električni del pogona, ki ga poleg omenjenega motorja sestavljajo še litij-ionske baterije z efektivno kapaciteto 5,5 kWh (bruto kapaciteta znaša 7,6 kWh). V praksi to pomeni, da lahko izključno na elektriko prevozi do 35 kilometrov – in to pri največ 120 km/h.

Dodaten prihranek pri porabi obljublja tudi sistem, ki s pomočjo navigacije, topografije terena in prometnih informacij predvideva ter v praksi izvede optimalno porabo energije.



Električni doseg je po besedah BMW-jevcev nekakšen minimum tistega, kar povprečen uporabnik potrebuje, da opravi poti v mestnem jedru, potem pa na avtocesti uporabi prednosti bencinskega motorja. Da bi si pred vstopom v mesto zagotovil dovolj veliko zalogo električne energije, mu omogoča gumb eDrive, ki ima dvojno funkcijo. Prva je izbira povsem električnega pogona, kjer se bencinski aktivira le v primeru prazne baterije ali pa, če voznik povsem do konca pohodi stopalko za plin (kick-down). Ob drugem pritisku na eDrive se vklopi program varčevanja z baterijo, s katerim si voznik za kasneje zagotovi možnost povsem električne vožnje. Energija v baterijah tako ostane na isti stopnji oziroma jih sistem celo polni, če je preostanek manj kot 50 odstotkov.

Avtomobil je za zdaj sicer še v prototipni fazi, mi pa smo ga ekskluzivno že imeli možnost zapeljati. Moramo reči, da se dodatnih 165 kilogramov mase v vožnji komajda pozna in predvsem, da pogonski sistem deluje naravnost odlično. Kombiniranje, vklop in izklop pogonskih virov poteka izredno gladko, izdaja jih le hrup bencinskega motorja in razlika v moči. V električnem režimu je za mestno vožnjo 70 kilovatov povsem dovolj, v kombinaciji z zmogljivim bencinskim strojem pa takšna serija 3 postane odličen dolgoprogaš.


Power eDrive

Priključni hibrid serije 3 bo leta 2016 že v prodajnih salonih, koncept power eDrive pa gleda dlje v prihodnost. Tehnologije, ki so jih Bavarci predstavili v 'testni muli' serije 5 GT, namreč ciljajo v obdobje po 2020. Koncept poganjata dva električna motorja (en spredaj in en zadaj), majhen bencinski motor (enemu od inženirjev je ušlo, da gre za bencinski trivaljnik) pa deluje kot generator električne energije za zadnji motor in kot pomožni pogon na sprednjih kolesih. Rezultat je predviden doseg okoli 600 kilometrov ter 100 kilometrov povsem električne vožnje. To bi nekako zagotovilo, da bi uporabniki v praksi lahko večino časa vozili le na elektriko, bencinski motor pa bi deloval kot podaljševalec dosega na daljših potovanjih.

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.