Tehnika
Bosch in Daimler sta izbrala platformo UI Nvidia
- Sistemska arhitektura za popolnoma avtomatizirano mestno vožnjo brez voznika mora biti vsestranska, odvečna in pri-okvari-operativna.
- Boscheve in Daimlerjeve metode strojnega učenja bodo ustvarile algoritme za vožnjo vozil.
- Mreža ECU za avtomatizirano mestno vožnjo obdela več sto bilijonov operacij na sekundo.
Ponedeljek, 23. julij 2018
Avtomatizirana vozila so kompleksni računalniki na kolesih, zato potrebujejo še več računalniške moči, če se hočejo samodejno pogajati o mestnem prometu, z vhodom, pridobljenim iz vrste različnih senzorjev iz okolja. Bosch in Daimler sta v svojem zavezništvu za postavitev visoko avtomatiziranih vozil brez voznika na mestne ceste določila računalniško moč, ki je potrebna za njun bodoči sistem. Obe podjetji sta izbrali in podpisali sporazum z ameriškim računalniškim podjetjem za UI Nvidia, ki bo dobavitelj potrebne platforme za umetno inteligenco (UI). UI je pomemben gradnik v mreži popolnoma avtomatiziranih vozil brez voznika več posameznih enot ECU (elektronske krmilne enote). V skladu s to pogodbo bo podjetje Nvidia zagotovilo svojo platformo Drive Pegasus, ki jo poganjajo visokozmogljivi avtomobilski procesorji UI, skupaj s sistemsko programsko opremo, ki bo obdelovala algoritme za vožnjo vozil, ki jih bosta Bosch in Daimler ustvarila s pomočjo metod strojnega učenja. Tako bo mreža ECU dosegla računalniško zmogljivost več sto bilijonov operacij na sekundo. To je podobno zmogljivosti, ki jo premore vsaj šest sinhroniziranih in zelo naprednih računalniških delovnih postaj.
Podatki senzorja, obdelani v delcih sekunde
Za uresničitev avtomatizirane vožnje v mestih je potrebna vsestranska, odvečna in pri-okvari-operativna sistemska arhitektura. Vrstica zmogljivosti za omrežne enote ECU ni nič nižja, saj navigacija mestnega prometa predstavlja ogromno dela. Ta mreža obravnava vse informacije, zbrane in posredovane s strani različnih radarskih, video, laserskih in ultrazvočnih senzorjev. Samo en video senzor, kot je Boscheva stereo video kamera, ustvari 100 gigabajtov podatkov v enem kilometru. Mreža ECU združuje podatke, pridobljene iz vseh senzorjev iz okolice v procesu, imenovanem fuzija senzorjev. V delcih sekunde te podatke oceni in naredi načrt potovanja vozila. To je tako hitro kot občutek dotika, ki potrebuje med 20 in 500 milisekund, da doseže človeške možgane. Bosch in Daimler združujeta več let izkušenj v razvoj sistemov funkcionalne varnosti. Da bi dosegli največjo varnost in zanesljivost, potrebne računalniške operacije izvaja več vzporednih vezij. V primeru okvare, ki je zelo malo verjetna, lahko do rezultatov teh vzporednih izračunov dostopate v trenutku.
Mreža ECU bo vgrajena v hladilni tokokrog baterijskih celic
Visoka računalniška zmogljivost in veliko število operacij, ki jih je treba izvesti, pomenita, da je treba mrežo ECU ohlajati. Bosch in Daimler sta razvila učinkovit koncept na podlagi hlajenja tekočin. V tem skupaj razvitem sistemu za visoko avtomatizirano mestno vožnjo brez voznika Mercedes-Benz namerava uvesti vozila na baterijski pogon. Ti avtomobili imajo na krovu hladilni sistem, zato lahko inženirji kar najbolje izkoristijo to tehnologijo in vgradijo mreže ECU v napredni hladilni tokokrog baterijskih celic.