Avto.info

Tehnika

Dizlom še ni odzvonilo

Zaradi vse strožjih okoljevarstvenih norm – predvsem na področju dušikovih oksidov – dizelske motorje vse bolj izpodrivajo učinkoviti bencinarji in različni hibridi. A dizli še niso rekli zadnje besede.

Petek, 19. januar 2018

Nedavna afera z Volkswagnovim goljufanjem pri meritvah izpustov izpušnih plinov njihovih dizelskih motorjev, Dieselgate, je prav gotovo vplivala na priljubljenost dizlov. Nemci so pod težo dokazov priznali napako, plačali kazen, v razumnem roku bodo popravili oziroma nadgradili prizadete motorje in opeharjenim kupcem čez lužo ponudili kompenzacijo. Afera je dodobra pretresla nemškega giganta in celotno avtomobilsko industrijo, podobnim obtožbam, govoricam in špekulacijam o goljufanju pri izpustih oziroma prirejanju rezultatov meritev se niso izognile niti številne druge avtomobilske znamke.

 

Čiščenje je zahtevno in drago
Čiščenje izpušnih plinov dizelskega motorja v skladu z aktualnim standardom Euro 6 je tehnično precej zahtevno in drago (z uvedbo strožjih standardov bo le še zahtevnejše in dražje), zato so dizelsko gnani avtomobili praviloma nekaj tisočakov dražji od primerljivo zmogljivih vozil z bencinskimi motorji. Z zmanjšanjem delovne prostornine (downsizing), uvedbo prisilnega polnjenja in neposrednega vbrizga goriva so bencinarji postali varčnejši kot nekoč (po drugi strani tudi dražji) in so se s porabo goriva že precej približali dizelskim motorjem. A ti imajo v rokavu že pripravljene nove adute!

 

Vbrizgavanje pod višjim tlakom
Ena izmed rešitev za čistejše dizelske motorje je izpopolnjen sistem skupnega vbrizga (common-rail) in piezo injektorjev, ki gorivo vbrizgavajo pod tlakom kar 2.500 barov. Skupaj z zelo natančnim prilagodljivim krmiljenjem ventilov je tako mogoče povečati število vbrizgov v enem taktu in še natančneje odmeriti količino vbrizganega goriva. Poleg tega je zadnji vbrizg izveden že po zgorevanju glavnine goriva v valju, vžge pa se šele v katalizatorju in s tem omogoči, da se ta hitreje ogreje na delovno temperaturo in začne pretvarjati dušikove okside. Raziskave so pokazale, da ta vbrizg ogrevanje katalizatorja skrajša za okoli osem minut, kar pomeni skupno zmanjšanje emisij dušikovih oksidov na 37 odstotkov pod raven, ki jo predpisuje nov način merjenja po standardu WLTP.

 

Na pomoč priskoči elektrika
Druga možnost je uvedba manjšega hibridnega sistema, pri katerem alternator shranjuje energijo med zaviranjem in nato pri večjih obremenitvah priskoči na pomoč dizelskemu motorju. Nenaden močan pritisk na stopalko za plin namreč opazno dvigne raven dušikovih oksidov v izpuhu. Omenjeni hibridni sistem to prepreči, saj je zaradi njegovega posega v teh ključnih trenutkih dizelski motor precej manj obremenjen. A to bo resnično zaživelo šele ob uvedbi električnega sistema z napetostjo 48 V (o prihajajočem novem standardu pišemo v posebnem članku), saj alternator/motor ne bo imel več zgolj dva kW moči, temveč 10, 15, 25 kW ali več, kar je pomemben prispevek dodatne moči. Obenem pomembneje vpliva na manjšo porabo goriva oziroma znižanje emisij v izpušnih plinih.

 

48 voltov v novem audiju A8
Takšen sistem blagega hibrida pri vseh svojih motorjih uporablja novi audi A8, katerega primarni električni sistem temelji na 48 V. Sprva je na voljo z dvema prisilno polnjenima motorjema V6; dizelskim 3.0 TDI z 210 kW (286 KM) in bencinskim 3.0 TFSI z 250 kW (340 KM), kasneje se jima bosta pridružila še osemvaljni 4.0 TDI in dvanajstvaljni 6.0 W12. Zmogljiv alternator oziroma zaganjalnik ima moč 12 kW, kar z izpopolnjeno funkcijo start/stop omogoča mehak zagon motorja, rekuperacijo energije in jadranje (vožnja z ugasnjenim motorjem z notranjim zgorevanjem). Njegov prispevek k manjši porabi goriva – po Audijevih besedah v realnih voznih pogojih – je vse prej kot zanemarljivih 0,7 litra na sto kilometrov.

 

Prihaja čas blagih hibridov?
Omenjeni sistem opazno poceni hibridno tehnologijo, ki bo tako postala širše dostopna v vse več avtomobilih. Poleg tega višja napetost odpira druge možnosti uporabe, kot je, na primer, električno gnan turbinski polnilnik. Klasični, ki ga poganjajo izpušni plini, ima rahel zamik, zato je odzivnost motorja pri nenadnem pospeševanju slabša. Voznik tako še močneje pritisne na stopalko za plin, kar vpliva na porabo goriva in emisije. Pri Boschu poudarjajo, da je glavna smer razvoja zmanjšanje porabe goriva, emisij škodljivih plinov in vsebnosti trdih delcev ter povečanje odzivnosti motorja in s tem povezane boljše vozniške izkušnje.

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.