Avto.info

Tehnika

Brez kitanja in lakiranja!

Poškodovano avtomobilsko pločevino je najpreprosteje popraviti s tako imenovanim hladnim popravilom – številni ga popularno imenujejo vakuumsko popravilo, a to v resnici nima zveze nobene z njim.

 

Sreda, 24. januar 2018

Streha avtomobila, ki je zaradi toče videti kot pomarančna koža, udrtina v vratih, ki jo je povzročil nepreviden voznik na parkirišču pred nakupovalnim centrom ali konj (tisti pravi, na štirih nogah), ki je zaradi samo njemu znanih vzgibov brcnil v sprednji levi blatnik (da, tudi do takšnih poškodb prihaja, preverjeno!) – nobena od naštetih poškodb praviloma ne vpliva na siceršnjo uporabnost in varnost vozila, vsekakor pa zaradi nje trpi njegov videz. Še toliko bolj, če je avtomobil nov in je to njegova prva poškodba!

Od drobnih udrtin do večjih poškodb
Seveda je te poškodbe mogoče popraviti, najpreprostejši način je tako imenovano hladno popravilo. V večini primerov ga krije zavarovalnica, če vozila nimate kasko zavarovanega, pa je strošek odvisen od obsega in vrste poškodbe – od dobrih deset evrov za manjšo udrtino do tisoč evrov in celo več za zelo poškodovan avtomobil. Da, tudi takšnega je mogoče popraviti s hladnim popravilom! To ni enako vakuumskemu popravilu, kjer se pločevina s pomočjo posebne naprave 'potegne' v prvotni položaj in s tem odpravi udrtino, strokovnjaki pa priznavajo, da tega postopka pravi profesionalci ne uporabljajo.

Poškodba je v celoti odpravljena
Strokovnjaki pojasnjujejo, da se pri hladnem popravilu – vzemimo za primer zaradi toče poškodovano streho – najprej odstrani strop v kabini vozila, nato pa poškodovane dele z notranje strani zgladijo oziroma 'zmasirajo' s posebno palico, tako da se pločevina vrne v prvotni položaj. Z zunanje strani streho osvetlijo še s posebno lučjo, s čimer preverijo, ali je površina resnično ravna, in po potrebi odpravijo morebitne napake.

Lakiranje običajno ni potrebno
Postopek hladnega popravila izvira iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, ko ga je na zahtevo Mercedesa razvil nemški izumitelj Oscar Flaig. Postopek je tako učinkovit, da nadaljnje kitanje ni potrebno in če je lak ostal cel, tudi lakiranje ne – v nasprotnem primeru je treba popravljeno površino le še pobarvati.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.