Tehnika
Z močjo štirivaljnika in tekom šestvaljnika
- Mali litrski bencinski trivaljnik s pomočjo turbine zmore 85 kW (115 KM)
- Je za desetino lažji in 20 odstotkov varčnejši od primerljivega 1,6-litrskega motorja
Petek, 17. januar 2014
Znamko Opel na področju zmanjšanja porabe njihovih bencinskih vozil čaka še veliko dela. Eden večjih Oplovih problemov je namreč prevelika masa vozil, kar bodo reševali s prihodom novih generacij modelov. Prvi dober korak v tej smeri pa je tudi povsem nov, kompakten, zmogljiv in varčen motor, ki ga bodo prvič vgradili v model adam že prihodnje leto.
Mali turbobencinski strojček je v večini izdelan iz aluminija, zaradi česar blok in spodnja plošča skupaj tehtata vsega 15,5 kilograma. To je deset odstotkov manj kot znaša teža enakih elementov pri 1,6-litrskem atmosferskem motorju primerljivih zmogljivosti. Slednjega bo novinec v ponudbi deloma ali povsem zamenjal, saj zmore enakovrednih 85 kW (115 KM) največje moči. Pri največjem navoru pa je s 166 Nm v izjemnem razponu od 1800 do 4700 vrtljajev celo za 11 njutonmetrov boljši.
Najprej ga bodo vgradili v adama, kjer bo v povprečju porabil okoli štiri litre goriva in na kilometer v zrak izpustil manj kot 100 gramov ogljikovega dioksida.
Eden od trikov, s katerim so inženirji dosegli impresiven navor, je daljši hod bata (77,4 milimetra) od njegovega premera (74 milimetra). Svoje prispeva tudi visokotlačni neposredni vbrizg goriva, ki dosega pritisk 200 barov. Injektorji so postavljeni nad osrednji del izgorevalnega prostora in imajo šest izstopnih rež za čim boljšo razpršitev goriva in homogenost zmesi. K učinkovitosti motorja doprinese tudi dvostopenjska oljna črpalka s spremenljivo prostornino, ki zmore zagotavljati nizek
ali visok tlak delovanja. Ima tudi funkcijo hlajenja batov z brizganjem olja nanje s spodnje strani. Vodna črpalka deluje le po potrebi in je ob hladnem motorju izključena, kar zagotavlja hitrejše doseganje idealne delovne temperature motorja.
Poleg varčnosti so prav tako veliko pozornosti namenili uglajenemu in mirnemu teku, ki zna biti pri motorjih s tremi valji večji izziv. Zato ima motor vgrajeno izravnalno gred v oljnem koritu. Ta deluje kot protiutež, rezultat pa je manj tresljajev, kot jih proizvaja prej omenjeni štirivaljni motor.
Mestni malček adam bo skupaj s tem motorjem tudi prvi na voljo s povsem novo razvitim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, kasneje pa bodo z enako konfiguracijo sledili corsa, meriva in celo astra.