Avto.info

Tehnika

Z močjo štirivaljnika in tekom šestvaljnika

  • Mali litrski bencinski trivaljnik s pomočjo turbine zmore 85 kW (115 KM)
  • Je za desetino lažji in 20 odstotkov varčnejši od primerljivega 1,6-litrskega motorja
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Opel
Petek, 17. januar 2014

Znamko Opel na področju zmanjšanja porabe njihovih bencinskih vozil čaka še veliko dela. Eden večjih Oplovih problemov je namreč prevelika masa vozil, kar bodo reševali s prihodom novih generacij modelov. Prvi dober korak v tej smeri pa je tudi povsem nov, kompakten, zmogljiv in varčen motor, ki ga bodo prvič vgradili v model adam že prihodnje leto.

Mali turbobencinski strojček je v večini izdelan iz aluminija, zaradi česar blok in spodnja plošča skupaj tehtata vsega 15,5 kilograma. To je deset odstotkov manj kot znaša teža enakih elementov pri 1,6-litrskem atmosferskem motorju primerljivih zmogljivosti. Slednjega bo novinec v ponudbi deloma ali povsem zamenjal, saj zmore enakovrednih 85 kW (115 KM) največje moči. Pri največjem navoru pa je s 166 Nm v izjemnem razponu od 1800 do 4700 vrtljajev celo za 11 njutonmetrov boljši.

Najprej ga bodo vgradili v adama, kjer bo v povprečju porabil okoli štiri litre goriva in na kilometer v zrak izpustil manj kot 100 gramov ogljikovega dioksida.



Eden od trikov, s katerim so inženirji dosegli impresiven navor, je daljši hod bata (77,4 milimetra) od njegovega premera (74 milimetra). Svoje prispeva tudi visokotlačni neposredni vbrizg goriva, ki dosega pritisk 200 barov. Injektorji so postavljeni nad osrednji del izgorevalnega prostora in imajo šest izstopnih rež za čim boljšo razpršitev goriva in homogenost zmesi. K učinkovitosti motorja doprinese tudi dvostopenjska oljna črpalka s spremenljivo prostornino, ki zmore zagotavljati nizek ali visok tlak delovanja. Ima tudi funkcijo hlajenja batov z brizganjem olja nanje s spodnje strani. Vodna črpalka deluje le po potrebi in je ob hladnem motorju izključena, kar zagotavlja hitrejše doseganje idealne delovne temperature motorja.

Poleg varčnosti so prav tako veliko pozornosti namenili uglajenemu in mirnemu teku, ki zna biti pri motorjih s tremi valji večji izziv. Zato ima motor vgrajeno izravnalno gred v oljnem koritu. Ta deluje kot protiutež, rezultat pa je manj tresljajev, kot jih proizvaja prej omenjeni štirivaljni motor.

Mestni malček adam bo skupaj s tem motorjem tudi prvi na voljo s povsem novo razvitim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, kasneje pa bodo z enako konfiguracijo sledili corsa, meriva in celo astra.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.