Avto.info

Tehnika

Preporod dizlov: kako jih bo rešila nova tehnologija?

Pri Boschu so prepričani, da bo sveženj ukrepov, ki so jih pripravili, pomenil nov preporod za dizelske motorje. Ti naj bi postali dovolj čisti celo za uporabo v mestih z najstrožjimi zahtevami.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Bosch
Ponedeljek, 3. december 2018

Izbruh zloglasne afere Dieselgate je poskrbel, da se je zganila celotna avtomobilska industrija. Nekateri so se hitro odločili odmakniti od dizelskih pogonov in stavijo na bencin, drugi vztrajajo in računajo na nove tehnologije, ki bodo dizlom vdahnile novo življenje. Pri Boschu pravijo, da bodo dizelski motorji še dolgo z nami, da bi to zagotovili, pa so pripravili celostno rešitev, ki ne predvideva uvedbe revolucionarnih novosti, temveč optimizacijo obstoječih komponent.

Močno pod predpisanimi normami

V spodnji grafiki prikazane izboljšave naj bi prispevale k izjemnim rezultatom, ki so močno pod tistim, kar zapovedujejo predpisi za leto 2020. Dizelski avtomobil bo takrat med testom realne porabe (RDE) lahko na kilometer izpustil le še 120 mg NOx, v laboratoriju pa največ 80 mg. Pri Boschu trdijo, da je VW golf, opremljen z njihovimi najnovejšimi tehnološkimi rešitvami, že danes sposoben voziti z izpustom NOx le 13 mg na kilometer. Med njihovim testom mestne vožnje, pri kateri so emisije NOx praviloma največje, so izmerili ugoden izpust največ 40 mg na kilometer, kar je le tretjina tistega, kar bo dovoljeno leta 2020.

 

 

NADZORNA ENOTA MOTORJA

To so možgani, ki upravljajo motor: najmanj osem milijonov vrstic kode je potrebnih, da vse nove dizelske komponente delujejo optimalno. Za primerjavo: za delovanje vesoljskega plovila je potrebnih le 400.000 vrstic kode.

TURBOPOLNILNIK

Hiter zagon vozila brez ustvarjanja velike količine emisij omogoča turbopolnilnik, ki se hitreje odzove na voznikov ukaz. Prav tako vlogo igra kombinacija visoko- in nizkotlačnega ventila EGR, ki zagotavlja bolj prilagodljiv pretok plinov.

IZPUŠNI SISTEM

Za optimalno konverzijo dušikovega oksida mora izpuh doseči vsaj 200 stopinj Celzija. A tako visoka temperatura je redko dosežena med vožnjo po mestu. Bosch temperature izpušnih plinov aktivno upravlja z izpopolnjenim sistemom za upravljanje temperature.

MERITVE RDE

Emisije so bile v preteklosti merjene v laboratorijskih razmerah. Od leta 2014 so na voljo zanesljivi mobilni sistemi za merjenje emisij. Testiranje in razvoj se zato izvajata v skladu z razmerami dejanske vožnje s kombinacijo mestnih, obmestnih in avtocestnih voznih situacij (ROE). Od septembra 2017 je test ROE v Evropski uniji zakonsko zahtevan.

MODUL ZA DOZIRANJE ADBLUE

AdBlue je kemična raztopina sečnine, ki zmanjšuje količino ogljikovega oksida v izpušnih plinih. Bosch je optimiziral komponente za doziranje in odstranjevanje saj z AdBlue. Poraba sečnine je nizka, približno 1,5 litra na 1000 kilometrov.

SENZORJI

Temperatura, količina dušikovega oksida, trdni prašni delci – sodobni senzorji zagotavljajo, da ima nadzorni sistem na voljo prave podatke, ko izpušni plini prehajajo iz zgorevalne komore v izpušno cev. Cilj je popolno upravljanje emisij.

Bo možno te sisteme naknadno vgraditi?

Pri navdušenju nad zares odličnim rezultatom se je, seveda, porajalo vprašanje, ali bi bilo možno na ta način »očistiti« že obstoječe avtomobilske modele. Pri Boschu so na tovrstna ugibanja odgovorili tako: »Ne smemo pozabiti, da je bil uspeh Boschevega demonstracijskega vozila mogoč le po združitvi različnih funkcij v celoten paket. Torej naknadna vgradnja posameznih komponent ne bi imela smisla. Načeloma pa mora biti koncept vozila združljiv z Euro 6d temp ali Euro 6d, kar pomeni, na primer, da mora imeti v vozilu sistem SCR AdBlue.«

 

Velik korak naprej pri razvoju rešitev za čistejši izpuh je pomenila naprava za učinkovito merjenje emisij v cestnem (resničnem) prometu, ki je priskrbela informacije, ki jih laboratorijski testi ne morejo podati. Izjemno izboljšanje pri izpuščenih emisijah turbodizlov pod vprašanje postavlja smiselnost prepovedi dizelskih vozil v nekaterih mestnih središčih po svetu. Se bo trend obrnil?

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.