Avto.info

Tehnika

Po sledeh formule 1

  • Sodobni 1,6-litrski turbodizel s pomočjo dveh turbin zmore kar 118 kW (160 KM)
  • Kljub razmeroma skromni prostornini bo poganjal tudi novi generaciji lagune in espacea
Četrtek, 17. april 2014

Danes se trendu zmanjševanja ne more izogniti prav noben avtomobilski proizvajalec. Zdi se, da so lekcijo 'downsizinga' večinoma že osvojili, vsi pa ga vseeno ne znajo povezati s konceptom užitka v vožnji. Renault je na dilemo odgovoril s svojim najnovejšim turbodizlom, ki združuje odlične zmogljivosti in varčnost.

Lani so pri Renaultu in Nissanu predstavili modele z najnovejšim 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem, ki zmore 96 kilovatov (130 KM) in je zapolnil vrzel med 1,5- ter 2,0-litrskima motorjema. Z novo različico pa so nakazali, da bi lahko ne le dopolnil, ampak kar povsem nadomestil štiri decilitre večjega brata. Novinec zmore 118 kilovatov (160 KM) največje moči pri 4000 vrtljajih, največji navor pa pri 1750 vrtljajih znaša 380 Nm. Zavidljiv rezultat so dosegli z uporabo dveh turbopolnilnikov, kar sicer ni novost, saj poznamo tudi turbodizle s tremi turbinami. Novost pa je, da se takšna tehnologija uporablja v majhnem in cenovno sprejemljivem motorju.

Pri Renaultu pravijo, da so uporabili kar nekaj znanja in trikov, ki jim bodo služili tudi pri letošnjem enako velikem turbo motorju v formuli 1.


Motor ima torej dva zaporedno nameščena turbo polnilnika, od katerih prvi z zelo majhno vztrajnostjo zagotavlja ugoden navor že pri nizkih vrtljajih. Gre za lastnost motorja, ki je uporabna predvsem pri speljevanju in pospeševanju, ko je pomembna hitra odzivnost na pritisk na plin. Pri višjih vrtljajih posebni loputi preusmerita zrak od prvega k drugemu turbo polnilniku, čigar naloga je zagotavljanje čim večje moči. Ta je torej tisti, ki nosi zasluge za zavidljivo razmerje med močjo in prostornino motorja, ki znaša kar 74 kilovatov/liter.

Obljubljeni 25-odstotni prihranek pri porabi, če motor primerjamo z aktualnim dvolitrskim izdelkom Renaulta, so dosegli še z nekaterimi drugimi rešitvami. Sistem za vbrizgavanje goriva deluje pod tlakom 1.800 barov, vgrajen ima tudi filter dušikovih oksidov in sistem regeneracije filtra trdnih delcev, nekaj kapljic goriva pa prihrani še sistem start/stop. Končni rezultat je dosežena norma Euro 6, ki prihaja v veljavo prihodnje leto.

Novi motor dosega izjemno veliko razmerje med močjo in prostornino, ki znaša kar 74 kilovatov na liter.


Kateri avtomobil bo kot prvi dobil novi motor, pri Renaultu še niso povedali, pravijo pa, da bo zagotovo poganjal prihajajoča vozila segmentov D in E. To pomeni, da bo vgrajen v novi generaciji espacea in lagune.

ZNANJE IZ F1
Tudi dirkalniki formule 1 imajo podobne tegobe kot serijski avtomobili, saj tam prav tako velja pravilo zmanjševanja. Pri načrtovanju 1,6-litrskega dirkalnega motorja so se marsičesa naučili in svoje znanje s področja hlajenja in zmanjševanja trenja posredovali tudi snovalcem tega turbodizelskega motorja. Nov sistem prečnega pretoka hladilne tekočine omogoča hitrejše in učinkovitejše hlajenje zgorevalnega prostora. Batni obročki, ki imajo v prerezu obliko črke U, so zelo prožni in se prilagajajo spremembam oblike sten valja. Te so posledica nihanj temperature in tlaka ter tako poskrbijo za optimalen kompromis med učinkovitostjo in trenjem. Prav tako trenje zmanjšuje posebna prevleka iz amorfnega ogljika DLC na odmikačih ventilov.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.