Tehnika
Pelje se kot dizel ali bencinar
- Elektromotor omogoča pospešek do stotice v 10,4 sekunde in največjo hitrost 140 km/h
- Litij-ionske baterije s kapaciteto 24,2 kWh zagotavljajo doseg od 130 do 190 kilometrov
Torek, 9. september 2014
Končno smo dočakali tudi električno različico najbolj priljubljenega kompaktnega avtomobila, imenuje se e-golf. To seveda ni prvi novodobni velikoserijski električni avtomobil, saj sta ga leta 2010 prehitela tako evropski in svetovni avtomobil leta nissan leaf kot mitsubishi i-Miev s svojima bratrancema peugeotom iOn ter citroënom C-zero. Je pa Volkswagnov novinec prvi, ki se pri dinamiki lahko kosa s klasičnim kombilimuzinami in ob tem ohranja vse prednosti električnega. Navzven se od običajnega ne razlikuje, razen napisov in neslišne vožnje, zaradi katere pa bo kmalu v prid varnosti obvezen 'umetni hrup'.
Njegova ključna prednost pred tekmeci je v 1.510 kilogramih mase (leaf jih ima 1.945), kar mu omogoča boljšo vodljivost in zmogljivosti ter večji doseg. Za pogon skrbi elektromotor s 85 kilovati in 270 Nm navora, ima pa tudi funkcijo regeneracije energije, ki se sprošča ob zaviranju. Strokovnjaki iz Wolfsburga so, korak za korakom, napredovali in izpilili vse sklope in sisteme ter ustvarili pravi mali čudež. E-golf za pospešek do 100 km/h potrebuje le 10,4 sekunde, doseže največjo hitrost 140
km/h, eno polnjenje baterij pa zadostuje za 130 do 190 prevoženih kilometrov. Del opreme je tudi polnovredna klimatska naprava, ki ne 'kastrira' avtonomije, kot to velja pri podobnih vozilih. Koeficient zračnega upora je zmanjšan na 0,28, medtem ko koeficient kotalnega upora znaša 6,5 (doslej je bil najboljši golf bluemotion s 7,2).
Minimalna kotalni in zračni upor omilita veliko maso baterij in zagotavljata dobre zmogljivosti ter velik doseg.
Najboljše zmogljivosti in najkrajši doseg ponuja program normal. Izbran program eco je kompromis, pri katerem je največja moč omejena na 70 kilovatov, hitrost pa na 115 km/h, medtem ko ima eco+ le 55 kW in doseže 90 km/h. Voznik lahko izbira tudi med štirimi različnimi stopnjami regenerativnega zaviranja elektromotorja (D1, D2, D3, R); zadnji dve stopnji sta tako agresivni, da se ob tem prižgejo vse štiri utripalke. Klasične zavore se v tem avtomobilu uporabljajo zelo redko.
V Nemčiji je e-golf že naprodaj in ga je možno naročiti za ceno 34.900 evrov, kdaj bo na voljo pri nas, pa za zdaj še ni znano.