Avto.info

Tehnika

Pelje se kot dizel ali bencinar

  • Elektromotor omogoča pospešek do stotice v 10,4 sekunde in največjo hitrost 140 km/h
  • Litij-ionske baterije s kapaciteto 24,2 kWh zagotavljajo doseg od 130 do 190 kilometrov
Avtor: Gašper Stamač, OM / Foto: Volkswagen
Torek, 9. september 2014

Končno smo dočakali tudi električno različico najbolj priljubljenega kompaktnega avtomobila, imenuje se e-golf. To seveda ni prvi novodobni velikoserijski električni avtomobil, saj sta ga leta 2010 prehitela tako evropski in svetovni avtomobil leta nissan leaf kot mitsubishi i-Miev s svojima bratrancema peugeotom iOn ter citroënom C-zero. Je pa Volkswagnov novinec prvi, ki se pri dinamiki lahko kosa s klasičnim kombilimuzinami in ob tem ohranja vse prednosti električnega. Navzven se od običajnega ne razlikuje, razen napisov in neslišne vožnje, zaradi katere pa bo kmalu v prid varnosti obvezen 'umetni hrup'.

Njegova ključna prednost pred tekmeci je v 1.510 kilogramih mase (leaf jih ima 1.945), kar mu omogoča boljšo vodljivost in zmogljivosti ter večji doseg. Za pogon skrbi elektromotor s 85 kilovati in 270 Nm navora, ima pa tudi funkcijo regeneracije energije, ki se sprošča ob zaviranju. Strokovnjaki iz Wolfsburga so, korak za korakom, napredovali in izpilili vse sklope in sisteme ter ustvarili pravi mali čudež. E-golf za pospešek do 100 km/h potrebuje le 10,4 sekunde, doseže največjo hitrost 140 km/h, eno polnjenje baterij pa zadostuje za 130 do 190 prevoženih kilometrov. Del opreme je tudi polnovredna klimatska naprava, ki ne 'kastrira' avtonomije, kot to velja pri podobnih vozilih. Koeficient zračnega upora je zmanjšan na 0,28, medtem ko koeficient kotalnega upora znaša 6,5 (doslej je bil najboljši golf bluemotion s 7,2).

Minimalna kotalni in zračni upor omilita veliko maso baterij in zagotavljata dobre zmogljivosti ter velik doseg.



Najboljše zmogljivosti in najkrajši doseg ponuja program normal. Izbran program eco je kompromis, pri katerem je največja moč omejena na 70 kilovatov, hitrost pa na 115 km/h, medtem ko ima eco+ le 55 kW in doseže 90 km/h. Voznik lahko izbira tudi med štirimi različnimi stopnjami regenerativnega zaviranja elektromotorja (D1, D2, D3, R); zadnji dve stopnji sta tako agresivni, da se ob tem prižgejo vse štiri utripalke. Klasične zavore se v tem avtomobilu uporabljajo zelo redko.

V Nemčiji je e-golf že naprodaj in ga je možno naročiti za ceno 34.900 evrov, kdaj bo na voljo pri nas, pa za zdaj še ni znano.

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.