Audi A4 allroad 2.0 TDI quattro
Elegantna alternativa
- Allroad je eleganten karavan za mesto in avanture na lažjih terenih
- Z dvolitrskim turbodizlom in menjalnikom S-tronic je presenetljivo poskočen in dovolj varčen
- Skoraj neizogibni dodatki ponesejo ceno proti 60 tisočakom
Sobota, 29. september 2018
Med premijskimi modeli srednjega višjega razreda ni ravno veliko terensko naravnanih modelov. Poleg Audijeve štirice allroad sta tu le še subaru outback, ki ima malce drugačno filozofijo, in volvo V60 cross country, ki se v trenutni obliki počasi poslavlja. Nekoč je imela svojega predstavnika v tem razredu z modelom 156 crosswagon tudi Alfa Romeo, ki je v zadnjih letih močno oklestila svojo modelno paleto in na tem področju stavi vse na stelvia. Vsem, ki želijo klasičen premijski terensko
naravnan avtomobil, ostane le karavan s štirimi krogi, kar je glede na njegove vrline vse prej kot slabo.
V svetu, ki ga preplavljajo športni terenci, allroad predstavlja odlično izbiro za vse, ki želijo kdaj zapeljati z asfalta, a se ne želijo odpovedati eleganci klasičnega avtomobila.
A4 allroad ima namreč vse dobre lastnosti običajne štirice. To so uglajenost, odlična ergonomija in kakovostna izdelava. K temu v Ingolstadtu z oznako allroad dodajo še za 23 milimetrov večjo oddaljenost karoserije od tal, robustne obrobe blatnikov in odbijačev ter posebne oblike platišč. To, seveda, ni vse. Tu sta še serijski štirikolesni pogon in opcijski sistem za izbiro voznih načinov drive select, ki poleg običajnih (efficiency, comfort, auto, dynamic in individual) vključuje tudi način
offroad. Ta prilagodi delovanje motorja in menjalnika ter elektronskih pomagal za vožnjo po lahkem terenu. Allroad torej ni plezalec, temveč vsestransko uporaben karavan, s katerim boste lahko mirne duše zapeljali na kakšen kolovoz in prišli do samotnega vikenda poleti ali pozimi. Za to je poleg dodatnega odmika od tal najbolj zaslužen Audijev stalni štirikolesni pogon quattro, ki samodejno in neopazno razporeja navor med sprednjo in zadnjo osjo. Ta poleg zanesljivega oprijema na spolzkih
podlagah zagotavlja zelo hitra speljevanja brez spodrsavanja koles in vklapljanja elektronike za nadzor stabilnosti.
Z nevsiljivimi terenskimi dodatki je odličen avtomobil za vse priložnosti.
Obenem je to čisto običajen avtomobil, ki ohranja elegantno silhueto karavana, s katero se ne more pohvaliti noben športni terenec. Enako velja za vozne lastnosti. Podvozje je zelo čvrsto, zato se pri vožnji čez krajše neravnine v kabino prenese kakšen tresljaj preveč. Toda avtomobil zaradi tega v ovinkih deluje zelo zanesljivo, saj se komaj kaj nagne in vozniku daje občutek, da vozi po tračnicah. To omogoča zelo dinamično vožnjo, popolnoma na ravni običajnih karavanov. K temu kar vabi tudi
pogonski sklop, ki ga sestavljata dvolitrski turbodizelski agregat s 120 kilovati (163 KM) in Audijeva izvedba sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika z oznako S-tronic. Pod dva tisoč vrtljaji motor deluje malce zaspano, a nato pozitivno preseneti z odzivnostjo. Da se vse skupaj dogaja prijetno hitro in popolnoma brez napora za voznika, poskrbi dvosklopčni menjalnik, ki prestavlja izjemno hitro tako v višje kot v nižje prestave. A ima tudi klasične hibe tovrstnih izdelkov. Ob naglih
speljevanjih kdaj pocuka, pri pretikanju v vzvratno prestavo pa kdaj zamudi in nato sunkovito zagrabi. Ne glede na to gre za odličen pogonski sklop, s katerim se avtomobil zelo suvereno premika in na področju zmogljivosti ne pušča neizpolnjenih želja. Obenem je zelo uglajen in gladko teče tako ob naglih pospeševanjih kot pri avtocestnih hitrostih. Nas je na koncu prepričal tudi s porabo goriva. Na testu je v povprečju zahteval 7,2 litra plinskega olja na 100 kilometrov.
Skratka, gre za avtomobil, ki ponuja vse, kar ponujajo sobni športni terenci, in pri katerem so vsi glavni elementi tako uglašeni, da zagotavljajo prijetno vožnjo v vseh razmerah. Kar dolgo pa bi verjetno lahko razpravljali o njegovi ceni in o tem, kaj za to dobimo in česa ne. Testni primerek, denimo, je imel za približno 10 tisočakov dodatne opreme in je zato stal skoraj 58 tisoč evrov. S tem je bil dobro, ne pa tudi bogato opremljen. Mi smo pogrešali kamero za vzvratno vožnjo, s katero se
lahko danes pohvalijo precej cenejši modeli, za slabih 60 tisočakov pa bi si zaslužil kakšno bolj razkošno oblazinjenje sicer odličnih sedežev.
Audi A4 allroad 2.0 TDI quattro |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, štirivaljnik, vrstni, 1968 ccm, 120 kW (163 KM) pri 3.000/min, 400 Nm pri 1750/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4750 x 1842 x 1493 mm; Medos. razdalja: 2818 mm; Pnevmatike: 285/40 R21; Masa/nosilnost: 1715/530 kg; Prtljažnik: 505–1510 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,6/4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2l/100 km; Izpust CO2: 128 g/km. |
Cena: osnovni model (2.0 TDI quattro 110 kW): 44.530 €, testno vozilo: 57.758 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, menjalnik, štirikolesni pogon | serijska oprema, končna cena | brez napak |