Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 330e

Za izbrane uporabnike

  • BMW-jeva trojka kot priključni hibrid vozniških užitkov ne postavlja v drugi plan
  • Realen 25-kilometrski električni doseg pomeni, da je zares uporaben le v določenih primerih

 

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 4. februar 2017

BMW-jeva vmesna postaja za tiste, ki želijo ekološko bolj sprejemljiva vozila, a obenem potrebujejo uporabnost, ki jo trenutno še vedno lahko zagotovi le motor z notranjim izgorevanjem, so priključni hibridi. Pri seriji 3 so hibridno tehnologijo zasnovali, da je kar se da vsestranska. To pomeni, da v mestu lahko deluje kot povsem električni avtomobil, medtem ko na daljših poteh ponuja udobje in doseg zmogljivega bencinskega stroja.

V opomin, da gre za avtomobil, ki se lahko kosa z boljšimi izvedbami trojke, so mu nadeli oznako 330 in mu namesto i ali d pritaknili oznako e. Poganja ga poznan dvolitrski turbobencinski stroj s 135 kW (184 KM) in 65 kilovatni elektromotor, s tem, da oba sodelujeta pri pogonu zadnjih koles. Torej so se inženirji držali klasične zasnove, s čimer so nekako hoteli sporočiti, da se v imenu ekologije ne odrekajo tradicionalnim vrednotam znamke. Vozilo, ki ponuja 185 kW (252 KM) sistemske moči in 420 Nm navora, ima kljub električnemu dodatku še vedno ugodno razporeditev mase 50:50, prav tako pa za prenos moči skrbi klasični 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga poznamo iz večine drugih modelov te znamke.

Končni rezultat te čarovnije je, da voznik le malokrat zazna, da vozi hibrid, saj prenos in kombiniranje moči potekata brezhibno gladko.

Pravljici o povprečni porabi 2,1 litra bencina, seveda, nismo verjeli, testno povprečje 6,4 litra pa je bilo ob ponujenih zmogljivostih prav pozitivno presenečenje.



Glede voznih lastnosti torej nimamo pritožb, ima pa pogonski sklop prav gotovo precej drugih pomanjkljivosti. Glavna je doseg vožnje na elektriko, ki naj bi sicer znašal do 40 kilometrov, a jih nam s polno baterijo ni uspelo prevoziti več kot 25. To je sicer lahko povsem dovolj. Če se vsak dan vozite v deset kilometrov oddaljeno službo, to pomeni, da se tja in nazaj bencinski motor ne bo niti enkrat vklopil. Na zahtevo voznika namreč lahko 'pokuri' čisto vso zalogo elektrike, preden nalogo prevzame bencinski motor. Ob tem tudi ne skopari pri zmogljivostih, a je največja hitrost omejena na 120 km/h. Če to ni dovolj, s skupnimi močmi obeh motorjev do stotice pospeši v le 6,1 sekunde, medtem ko največja hitrost znaša 225 km/h.

Poleg omejenega električnega dosega je še ena neprijetnost dolgotrajno polnjenje baterije s kapaciteto 7,6 kWh (uporabne kapacitete je le 5,7 kWh). To prek hišnega priključka traja dobre tri ure oziroma nekaj več kot dve uri na hitrejših polnilnicah. Ker je napajalni kabel v prtljažniku, se ustavimo še tam: na račun baterij ta meri 370 litrov, kar je 110 litrov manj kot sicer.

Pod črto torej 330e, za katerega je treba pri nas odšteti vsaj 44.750 evrov, za večino ni ravno idealen avtomobil, so pa zagotovo takšni, ki jim je s svojimi posebnostmi pisan na kožo.
 

BMW 330e
 Vozilo in motor limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim izgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4000/min, 400 Nm pri 1750/min; Motor (električni): sinhronski, 65 kW (88 KM) pri 2500/min, 250 Nm pri 0–2500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4633 x 1811 x 1429 mm; Medos. razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: 225/45 in 255/40 R18; Masa/nosilnost: 1735/460 kg; Prtljažnik: 370 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (EU): bencin 2,1 l/100 km + elektrika 11,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 6,4 l/100 km + elektrika 4,2 kWh/100 km; Izpust CO2: 49 g/km.
  Cena:  osnovni model (330e): 44.750 €, testno vozilo: 63.437 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
vozne lastnosti, zvezno delovanje pogona omejen doseg na elektriko brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.