BMW 330e
Za izbrane uporabnike
- BMW-jeva trojka kot priključni hibrid vozniških užitkov ne postavlja v drugi plan
- Realen 25-kilometrski električni doseg pomeni, da je zares uporaben le v določenih primerih
Sobota, 4. februar 2017
BMW-jeva vmesna postaja za tiste, ki želijo ekološko bolj sprejemljiva vozila, a obenem potrebujejo uporabnost, ki jo trenutno še vedno lahko zagotovi le motor z notranjim izgorevanjem, so priključni hibridi. Pri seriji 3 so hibridno tehnologijo zasnovali, da je kar se da vsestranska. To pomeni, da v mestu lahko deluje kot povsem električni avtomobil, medtem ko na daljših poteh ponuja udobje in doseg zmogljivega bencinskega stroja.
V opomin, da gre za avtomobil, ki se lahko kosa z boljšimi izvedbami trojke, so mu nadeli oznako 330 in mu namesto i ali d pritaknili oznako e. Poganja ga poznan dvolitrski turbobencinski stroj s 135 kW (184 KM) in 65 kilovatni elektromotor, s tem, da oba sodelujeta pri pogonu zadnjih koles. Torej so se inženirji držali klasične zasnove, s čimer so nekako hoteli sporočiti, da se v imenu ekologije ne odrekajo tradicionalnim vrednotam znamke. Vozilo, ki ponuja 185 kW (252 KM) sistemske moči in 420 Nm navora, ima kljub električnemu dodatku še vedno ugodno razporeditev mase 50:50, prav tako pa za prenos moči skrbi klasični 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga poznamo iz večine drugih modelov te znamke.
Končni rezultat te čarovnije je, da voznik le malokrat zazna, da vozi hibrid, saj prenos in kombiniranje moči potekata brezhibno gladko.
Pravljici o povprečni porabi 2,1 litra bencina, seveda, nismo verjeli, testno povprečje 6,4 litra pa je bilo ob ponujenih zmogljivostih prav pozitivno presenečenje.
Glede voznih lastnosti torej nimamo pritožb, ima pa pogonski sklop prav gotovo precej drugih pomanjkljivosti. Glavna je doseg vožnje na elektriko, ki naj bi sicer znašal do 40 kilometrov, a jih nam s polno baterijo ni uspelo prevoziti več kot 25. To je sicer lahko povsem dovolj. Če se vsak dan vozite v deset kilometrov oddaljeno službo, to pomeni, da se tja in nazaj bencinski motor ne bo niti enkrat vklopil. Na zahtevo voznika namreč lahko 'pokuri' čisto vso zalogo elektrike, preden nalogo
prevzame bencinski motor. Ob tem tudi ne skopari pri zmogljivostih, a je največja hitrost omejena na 120 km/h. Če to ni dovolj, s skupnimi močmi obeh motorjev do stotice pospeši v le 6,1 sekunde, medtem ko največja hitrost znaša 225 km/h.
Poleg omejenega električnega dosega je še ena neprijetnost dolgotrajno polnjenje baterije s kapaciteto 7,6 kWh (uporabne kapacitete je le 5,7 kWh). To prek hišnega priključka traja dobre tri ure oziroma nekaj več kot dve uri na hitrejših polnilnicah. Ker je napajalni kabel v prtljažniku, se ustavimo še tam: na račun baterij ta meri 370 litrov, kar je 110 litrov manj kot sicer.
Pod črto torej 330e, za katerega je treba pri nas odšteti vsaj 44.750 evrov, za večino ni ravno idealen avtomobil, so pa zagotovo takšni, ki jim je s svojimi posebnostmi pisan na kožo.
BMW 330e |
Vozilo in motor: limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim izgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4000/min, 400 Nm pri 1750/min; Motor (električni): sinhronski, 65 kW (88 KM) pri 2500/min, 250 Nm pri 0–2500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4633 x 1811 x 1429 mm; Medos. razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: 225/45 in 255/40 R18; Masa/nosilnost: 1735/460 kg; Prtljažnik: 370 l. |
Največja hitrost: 225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,1 s; Poraba goriva (EU): bencin 2,1 l/100 km + elektrika 11,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 6,4 l/100 km + elektrika 4,2 kWh/100 km; Izpust CO2: 49 g/km. |
Cena: osnovni model (330e): 44.750 €, testno vozilo: 63.437 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
vozne lastnosti, zvezno delovanje pogona | omejen doseg na elektriko | brez napak |
Oznake:
- 330e
- BMW
- elektromotor
- priključni hibrid
- serija 3
- test