Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 530d touring xDrive

Butlerju bi bilo nerodno

  • Skoraj petmetrski karavan ponuja izjemno raven udobja in uporabne prostornosti
  • Med pripomočki so se znašli nepogrešljivi, pa tudi popolnoma nesmiselni dodatki
  • Zmogljiv in uglajen trilitrski turbodizel ostaja zakon pogonov v petici
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Petek, 9. februar 2018

Pred kar nekaj leti smo za enega od prestižnih nemških karavanov v naslov napisali 'Več avtomobila ne potrebuje nihče'. Takrat si niti predstavljali nismo, da bodo kdaj izdelali takšnega, kot je bil tokratni testni primerek najnovejše BMW-jeve karavanske petice. Ob ustrežljivosti, zmogljivosti in intuiciji tega stroja se ima za nesposobnega še najboljši angleški butler!

Ker smo limuzino najnovejše generacije serije 5 že testirali, najprej o vsem, kar ponuja karavanska izvedba. Do B-stebrička je praktično popolnoma enaka štirivratni, pa tudi prostora na zadnjih sedežih ni nič več. Otroci in odrasli se tam spodobno peljejo, vseeno pa bi od skoraj petmetrskega avtomobila pričakovali nekaj več kolenskih centimetrov. Prtljažnik je ogromen, morda ne ravno dovolj glede na velikost avtomobila, a za vsakega razumnega uporabnika več kot dovolj. S 570 litri lično obdelanega prostora je družinsko dopustniško prtljago kar požrl. Tokrat z manj očetovskega stresa kot običajno, saj se je kljub polnim rokam odprl le z zamahom noge pod prtljažnik. Da sistem deluje dobro, je dokazal tako, da je pridno ubogal tudi brcanje triletnega otroka. Nepogrešljiva klasika je ločeno odpiranje stekla prtljažnih vrat in prilagodljivost, vključno z deljivim naslonom zadnje klopi v razmerjih 40 : 20 : 40.

Sprednji del kabine tudi tu ponuja izjemno ergonomijo, ki jo nadgrajujejo prav takšni elektronski pripomočki. V takem delovnem okolju se voznik hitro počuti domače, saj ima vsak premišljeno postavljen gumb uporabno in zlahka razumljivo funkcijo. Med vrhunci se prav gotovo znajde radarski aktivni tempomat, ki obvlada popolno zaustavitev in vnovično speljevanje, pravo uporabno vrednost pa pokaže na avtocesti. Za približek avtonomni vožnji se lepo ujame s sistemom za ohranjanje voznega pasu in opozorilom pred naletom.

Ob vseh naprednih asistenčnih sistemih se v vsakem trenutku zdi le korak od povsem avtonomne vožnje.


Če vas skrbi, da omenjeni sistemi vzamejo vse veselje do vožnje, se lahko pomirite, saj je takšna petka še vedno prav zabavna. Le športnejši način delovanja pogonskega sklopa in elektronike je treba izbrati, pa se zabava med ovinki lahko začne. S 1.875 kilogrami mase lahkotnosti, seveda, niti nismo pričakovali, a nas je vseeno presenetil z odzivnim krmiljenjem in svojo okretnostjo. Za hitrost je poskrbel trilitrski turbodizel s 195 kW (265 KM), povezan z 8-stopenjsko avtomatiko in s pogonom na vsa štiri kolesa. Vse skupaj je tako dobro usklajeno in dovršeno, da bi se iz pogonskega sklopa, ki ga do stotice požene v le 5,6 sekunde, še švicarski urarji lahko kaj naučili. Šele ob takšnih strojih nam je lahko žal, da bodo čez toliko in toliko let dizli izginili iz avtomobilizma. Tudi zato, ker ob takšnih zmogljivostih še vedno ponuja možnost razmeroma varčne vožnje. Mi smo sicer na testu zabeležili povprečje slabih devetih litrov, a z nekaj pazljivosti povprečje lahko pade tudi pod sedem litrov.

Po drugi strani se zdi prav trivialno razmišljati o tem, koliko tak stroj porabi, ko je cena testnega vozila krepko presegla sto tisočakov. Tisti, ki lahko za svoj avtomobil odšteje takšen denar, od njega upravičeno veliko pričakuje. Zagotovo pa ob tem obsesivno ne šteje decilitrov porabljenega dizla ali bencina.
 

BMW 530d touring xDrive
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 195 kW (265 KM) pri 4000/min, 620 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4942 x 1868 x 1498 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: 245/35 R20 spredaj in 275/30 R20 zadaj; Masa/nosilnost: 1875/655 kg; Prtljažnik: 570–1700 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Poraba goriva (EU): 6,0/4,9/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km.
  Cena:  osnovni model (520d): 55.650 €, testno vozilo: 108.968 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
kakovost, pripomočki, vozne lastnosti prostor na zadnji klopi brez napak

Oddaj komentar

Japonski superšportnik do 100 km/h v 1.9 sekunde!

Japonsko podjetje Aspark je lani na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavilo&nb
Novice

Pozabite sobo z razgledom: to je soba z aston martinom

Pri rezervaciji hotelske sobe nam nariše nasmeh na obraz že manjša, nepričakovan
Novice

Ferrarija 360 predelal v limuzino, a je nihče noče kupiti

Nek ameriški lastnik ferrarija 360 modena (letnik 2003) se je odločil za prec
Novice

Novi lev v Ženevi

Sedanji 508 je na trgu že od leta 2011 in je v zadnjem letu zabeležil velik padec
Novice

Ko 800 konjičev ni dovolj

Me izboljšavami velja omeniti nov izpušni sistem s sistemom x-pipe, ki poveča mo
Novice

Baterije bodo do 80 odstotkov polne v le 45 minutah

Čeprav je skrit pod maskirno preobleko, je jasno, da bo I-pace privlačen športni
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.