Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 530e iperformance

Ima smisel?

  • Hibridni pogon v praksi poleg elektrike porabi še približno sedem litrov bencina.
  • S ceno dobrih 60 tisočakov je malenkost dražji od dizelskega 525d.
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. junij 2018

BMW 530e – o tem priključnem hibridu je govora. Polnjenje akumulatorja iz zunanjega vira obljublja 50 kilometrov vožnje zgolj na elektriko in povprečno porabo bencina dva litra na sto kilometrov. Za pogon skrbita prisilno polnjen bencinski štirivaljnik in električni motor (vgrajen v ohišje osemstopenjskega samodejnega menjalnika) s skupno močjo 195 kW (252 KM), kar ob vzajemnem delovanju obeh strojev obljublja pospešek do stotice v dobrih šestih sekundah in izjemno prožnost pogonskega sklopa prek širokega območja vrtljajev.

Tako motorizirana petica je hitra in udobna potovalna limuzina, za povrh nabita s številnimi sodobnimi pripomočki za povečanje udobja in varnosti (nekatere je treba doplačati), njena največja pomanjkljivost pa je majhen rezervoar za gorivo – le 46 litrov meri, kar ob tovarniško obljubljeni povprečni porabi sicer zadošča za mnogo, mnogo prevoženih kilometrov, v praksi pa tam nekje za 300 … V vlogi potovalne limuzine se tako ali drugače motorizirana petica preprosto odlično odreže, s tokratnim testnim primerkom pa bo treba (pre)pogosto zaviti na bencinski servis.

Na krajših vožnjah je priključni hibrid zelo dobra izbira, na daljših pa njegove prednosti niso več tako izrazite.


Je pa res, da hibridni pogonski sklop z možnostjo jadranja do hitrosti 160 km/h in kot pomoč bencinskemu pri večjih obremenitvah uspešno znižuje porabo, vklapljanje in izklapljanje bencinskega stroja je povsem nezaznavno, elektrika iz zunanjega vira pa, po podatkih potovalnega računalnika, omogoča 33 kilometrov vožnje oziroma v praksi okoli 25. Povsem brez emisij in z omejenimi zmogljivostmi.

Če se z njim večinoma peljete le v trgovino, v nedeljo k maši ali čez teden v bližnjo službo, ima smisel. Mi smo njegovo baterijo med testom napolnili petkrat (skupaj približno 40 kWh oziroma slabih šest evrov na domačem priključku) in pri mešanem načinu vožnje na sto prevoženih kilometrov porabili osem litrov bencina. Dober rezultat in matematika se v tem primeru načeloma izideta, če se tedensko vozite v München, pa morda le razmislite o kakšnem drugem motorju. Po možnosti šestvaljnem …

 

BMW 530e iperformance
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 135 kW (184 KM) pri 5000-6500/min, 290 Nm pri 1350–4250/min; Motor (električni): sinhronski, 83 kW (113 KM) pri 3170/min, 250 Nm pri 0–3170/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4936 x 1868 x 1483 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: spredaj 245/40 R19, zadaj 275/35 R19; Masa/nosilnost: 1845/650 kg; Prtljažnik: 410 l.
  Največja hitrost:  235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (EU): bencin 2,0 l/100 km + elektrika 13,1 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 7,9 l/100 km + elektrika cca. 4,7 kWh/100 km; Izpust CO2: 44 g/km.
  Cena:  osnovni model (520d): 52.750 €, testno vozilo: 94.072 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.

delovanje pogonskega sklopa, udobje

majhen rezervoar za bencin, cena

brez napak

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.