Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW 540i

Nova petica meče rokavico

  • Nova petica sedme generacije je skoraj povsem na ravni večje in dražje serije 7
  • V izvedbi 540i, ki zmore 250 kW (340 KM), do stotice pospeši v 5,1 sekunde
  • 540i stane 66.550 evrov; skupaj z dodatno opremo je testni stal skoraj sto tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 13. julij 2017

Sedma generacija, ki nosi oznako G30 (in zamenjuje F10), je zopet zadetek v polno. Pričakovano, bi lahko rekli, saj izdelki z znakom belega propelerja ciljajo zelo visoko in so, skupaj z drugima dvema članoma nemške trojice, vseskozi v samem vrhu. Audi, BMW ali Mercedes? Po eni strani nehvaležno vprašanje, po drugi pa samoumeven odgovor za številne kupce. A kakor koli, s popolnoma objektivnega zornega kota lahko zapišemo, da je običajno v rahli prednosti najnovejši avtomobil. In tokrat je to nova bavarska petica.

Ne toliko zaradi možnosti upravljanja nekaterih funkcij infotainmenta s pomočjo kretenj (kar, roko na srce, zmore tudi prenovljeni volkswagen golf in se v praksi ne izkaže z bogve kakšno uporabno vrednostjo), premikanja vozila s pomočjo ključa (vi hodite ob njem, ta pa se počasi premika naprej ali nazaj in pri tem malce popravlja smer) ali nadgrajenega sistema za vožnjo po svojem pasu, ki, v spregi s tempomatom, omogoča deloma samodejno vožnjo. To lahko počne do pol minute (potem se morate vsaj narahlo dotakniti volanskega obroča, da sistem ve, da ste še med živimi), uporabno pa je predvsem na avtocesti in cestah z jasno vidnimi talnimi označbami. Na magistralkah nekako ne pride do izraza, saj v praksi deluje tako, da se avtomobil sprva 'odbija' od črte do črte, se nato umiri, v ovinku pa zopet smer popravi šele takrat, ko pride do črte. Če je to ravno desni ovinek in nasproti ravno prihaja drugo vozilo, zna biti občutek precej neprijeten …

Nova petica sedme generacije zopet meče rokavico audiju A6 in mercedesu razreda E.


Pa še beseda o parkiranju s pomočjo daljinskega upravljanja – boste res svoj nov, bleščeč in sto tisočakov vreden beemve tlačili v ozko parkirno mesto – tako ozko, da ne boste mogli odpreti vrat in izstopiti? Mislite, da voznik sosednjega vozila ne bo nanj naslonil vrat, ko bo lezel v svoj avtomobil? Z vsem naštetim se lahko pohvalite, da to pač imate, a delovanje in uporabnost teh pripomočkov je še precej omejena … Je pa res, da zaradi deloma samostojne vožnje lahko na avtocesti mirneje sežete po vrečko z arašidi, si natočite lonček kave ali sproščeno pobožate sopotnico po kolenu in ji pri tem namenite še globok pogled … Ah, te pleh pi… (ali pleh frajerji ...), verjetno padejo že na tisti seksi logotip, ki se ponoči izriše na tleh ob odprtih vratih!

No, šalo na stran, ta petica zna pritisniti na prava čutila. Kakšnih posebnih čustev sicer ne vzbuja, saj je vse tako pričakovano popolno, vrhunsko in brezhibno – da, že kar sterilno odlično, da mu ne moremo praktično ničesar zameriti. Razen prostora na zadnjih sedežih! Če se mislite tam prevažati kot direktor – ali voziti kakšne odrasle potnike – potem petica ni za vas. Žal …

V marsičem se lahko skoraj enakovredno kosa s serijo 7, na zadnjih sedežih pa je precej bolj utesnjena.


Zato pa v njej kot voznik nedvomno zelo uživate! Kljub skoraj petim metrom je vožnja zelo lahkotna, masa vozila zelo zmerna (čeprav za razliko od sedmice v njeni strukturi ni elementov iz ogljikovih vlaken), volan natančen in odziven, pa tudi pogonski sklop si zasluži same pozitivne ocene. 540i pomeni prisilno polnjen trilitrski šestvaljnik – v osnovi enak tistemu iz modela M140i, a zaradi nekaterih sprememb z malce nižjo (za 50 Nm) in prek širšega območja vrtljajev razpotegnjeno krivuljo navora (in moči). Odzivnost je odlična, menjalnik, klasična avtomatika s pretvornikom navora, pa se z rafalnim prestavljanjem skozi vseh osem stopenj zlahka kosa z dvosklopčnim Audijevim S tronicom. Pri odločnem pritisku na stopalko za plin motor tudi malce športno zarjove, butne v hrbet, do stotice pospeši v dobrih petih sekundah in skupaj s športnim programom (ta med drugim tudi utrdi podvozje) pokaže, iz kakšnega testa je. A brez skrbi – po drugi strani se s svojo mehkobo odlično znajde tudi v vlogi udobne potovalne limuzine, ki razvaja z udobnimi, izdatno nastavljivimi sedeži, bogatim naborom varnostnih in drugih pripomočkov oziroma praktično vsem, kar v avtomobilu takšnega kova potrebujete ali si želite.

Spisek dodatnih želja je lahko zelo, zelo dolg – pri testnem se jih je nabralo za več kot 30 tisoč evrov, kar je končno ceno dvignilo na skoraj sto tisočakov. Seveda, če želite imeti vrhunski avtomobil, v tem razredu ta hip verjetno najbolj popoln, morate ustrezno globoko seči v denarnico. Ali je nova petica za vas tega vredna ali ne, pa boste verjetno najbolje vedeli sami. Če vas prešine misel, da za enak denar lahko dobite deset rabljenih golfov (pa ne katerih koli, ampak prav spodobnih šestic), potem verjetno že poznate odgovor.
 

BMW 540i

 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, 250 kW (340 KM) pri 5500–6500/min, 450 Nm pri 1380–5200/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4936 x 1868 x 1479 mm; Medos. razdalja: 2975 mm; Pnevmatike: spredaj 245/40 R19, zadaj 275/35 R19; Masa/nosilnost: 1670/675 kg; Prtljažnik: 530 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,1 s; Poraba goriva (EU): 8,9/5,2/6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,7 l/100 km; Izpust CO2: 149 g/km.
  Cena:  osnovni model (520d): 51.950 €, testno vozilo: 99.151 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
tehnika, vozne lastnosti, tehnologija prostor na zadnjih sedežih brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.