Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW M240i M performance

Nevarno blizu

  • Dvojka z oznako M je izjemno zmogljiv in eden od bolj zabavnih malih kupejev
  • Je najboljši približek pravega "M sveta", ki pa se mu nevarno približuje tudi s ceno
Avtor: Borut Fakin / Foto: Gašper Stamač
Sobota, 12. avgust 2017

Vsake toliko se na parkirišče našega uredništva pripelje avtomobil, ki ga ob koncu testnega termina vrnemo s težkim srcem. Tako je bilo z BMW-jevim malim, belim kupejem. Pa ne zato, ker so ga krasili dodatki športne linije M performance, s katerimi kar kriči: "Glejte me!", temveč zaradi hrumenja šestvaljnika, ki ga zaslišimo iz športnega izpušnega sistema ob pritisku na gumb start. Pa tudi zaradi bliskovito hitrega samodejnega osemstopenjskega menjalnika, ki ob ročnem prestavljanju z obvolanskima ročicama poskrbi za prijeten sunek v hrbet. In, seveda, zaradi vseh radosti, ki jih v kombinaciji s 340 konji oziroma 250 kW in 500 Nm navora prinaša pogon na zadnji kolesi.

Usnjeno oblazinjenje: 1.466 evrov, električni pomik sedežev s spominom: 1.002 evra, drsenje ob spremljavi vrstnega šestvaljnika: neprecenljivo. Za vse ostalo so tu navadni avtomobili.


Ena od prednosti kupejevske dvojke je kompaktnost, saj je zaradi krajše medosne razdalje in manjše mase še bolje vodljiva kot, denimo, kupe serije 4. Zato je bolj obvladljiva in še bolj zabavna, kar pa ne pomeni, da si ne zasluži spoštovanja. Ravno nasprotno. V normalnem in športnem načinu je vožnja lahko hitra in ubrana, saj sistem za nadzor stabilnosti vselej tako hitro poseže v dogajanje, da avtomobil ohranja začrtano smer. A tu je še način sport+, pri katerem se vklopi dinamični nadzor sistema proti zdrsu DTC, ki omogoča drsenje oziroma odnašanje zadka, a le dokler ocenjuje, da je dovolj varno. To pomeni, da ob odločnem pritisku na plin dovoli toliko prekrmiljenja, da mora voznik z volanom popraviti smer, a ne toliko, da bi avtomobil ušel izpod nadzora. To zagotavlja zelo zabavna speljevanja in poživljajoče trenutke med ovinki, saj motorju brez nenadnega odvzemanja moči omogoča 'izlete' v visoke vrtljaje, kjer dobesedno pobesni. Za najbolj adrenalinske trenutke, ki si jih lahko privoščijo bolj izkušeni (upamo, da ne le zelo samozavestni) vozniki, pa je z daljšim pritiskom na gumb sistema za nadzor stabilnosti na voljo tudi popoln izklop elektronike. Ta omogoča preizkus posebne likovne tehnike "guma na asfalt" in upodabljanje različnih krivulj ter celo priljubljenih 'krofov'. Seveda so na suhem in ne pregladkem asfaltu mogoče tudi izstrelitve v ravni črti, ki vas lahko pripeljejo do stotice v 4,6 sekunde in do končnih 250 kilometrov na uro.

Užitkov in veselja polna, kaj polna, zvrhana skleda, torej. Ob naštetem pa je BMW-jev najmanjši kupe tudi čisto uporaben avtomobil. Na zadnji klopi omogoča preprosto namestitev dveh otroških sedežev in ponuja 390 litrov prostora za prtljago. V normalnem načinu je vsakdanje uglajen, v varčnem eco pro pa tudi le zmerno žejen. Ob priganjanju je sicer zahteval nekaj več kot 14 litrov na 100 kilometrov, ob umirjeni vožnji pa je šlo zlahka pod deset.

Do dileme pridemo le pri končni ceni, ki se je z osnovnih 51 povzpela na dobrih 66 tisočakov. To je le sedem tisoč evrov manj kot je stal naš testni, prav tako bogato opremljeni M2, ki pa je dokazano rodovniški športnik in s tem razred zase. 
 

BMW M240i M performance 
 Vozilo in motor kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, 250 kW (340 KM) pri 5500/min, 500 Nm pri 1520–4500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  4454 x 1774 x 1408 mm; Medos. razdalja: 2690 mm; Pnevmatike: spredaj 225/35 R18, zadaj 245/30 R19; Masa/nosilnost: 1560/435 kg; Prtljažnik: 390 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,6 s; Poraba goriva (EU): 9,4/5,8/7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 11,9 l/100 km; Izpust CO2: 163 g/km.
  Cena:  osnovni model (218i): 29.900 €, testno vozilo: 66.587 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, motor, menjalnik, zvok, vozne lastnosti serijska oprema, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.