BMW i3 (94 Ah)
Za večja mesta
Zmogljivejša baterija s kapaciteto 33,2 kWh mu omogoča realen doseg do 200 kilometrov.
Sobota, 29. julij 2017
Malega BMW-ja prihodnosti smo že nekajkrat testirali, tako povsem električne kot različice z bencinskim podaljševalnikom dosega. Nazadnje pa se je ponudbi pridružila še izvedba z zmogljivejšimi baterijami, ki so od tistih v osnovni izvedbi za polovico bolj zmogljive, omogočajo pa prav tako za polovico več vožnje.
Pri izvedbi z baterijami kapacitete 22 kWh nam je na dosedanjih preizkušnjah z enim polnjenjem uspelo prevoziti od 100 do 130 kilometrov, kar je za vse, razen mestne vožnje, odločno premalo. Različica REX z bencinskim podaljševalnikom dosega je k temu dodala še sto kilometrov. Lani predstavljena izvedba z zmogljivejšo baterijo kapacitete 33,2 kWh naj bi imela po novem evropskem voznem ciklu (NEDC) doseg 300 kilometrov, medtem ko pri BMW-ju podajajo bolj realen podatek okoli 200 kilometrov.
Tega na testu žal nismo dosegli, saj so na zmogljivost baterij močno vplivale zimske temperature. Ker je bil zunaj minus, nam več kot 150 kilometrov ni uspelo prevoziti, verjamemo pa, da bi v toplem vremenu z malce zmernosti brez težav dosegli obljubljeno dvestotico.
Za več kot 50 odstotkov zmogljivejše litij-ionske baterije zavzemajo enako prostora kot manj zmogljive.
Skladno z večjimi baterijami se je sorazmerno podaljšal tudi čas polnjenja. Na domačem električnem priključku bo povsem izpraznjene baterije treba polniti kakih 12 ur, medtem ko hitrejše polnilne naprave delo opravijo primerno hitreje.
Glede na precej visoko ceno osnovnega i3 (36.550 evrov brez subvencij) je izbira zmogljivejšega, ki stane le 1.250 evrov več, povsem samoumevna. Doplačilo 4.650 evrov za dvovaljni agregat, ki skupni doseg poveča na realnih 300 kilometrov, pa je že vredno razmisleka. Res pa je, da v tej kombinaciji tudi i3 postane več kot le mestni avtomobilček.
BMW i3 (94 Ah) |
Vozilo in motor: kkombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, hibridni sinhronski, 125 kW (170 KM) pri 4400/min, 250 Nm pri 0–4400/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3999 x 1775 x 1578 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: spredaj 155/70 R19, zadaj 175/60 R19; Masa/nosilnost: 1320/425 kg; Prtljažnik: 260–1100 l. |
Največja hitrost: 150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,3 s; Poraba energije (EU): 12,6 kWh/100 km; Povprečje na testu: 18,5 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (i3): 36.550 €, testno vozilo: 48.150 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, tehnika, prostornost |
cena, vpliv mraza na baterije | brez napak |