BMW i3 REX
Tudi onkraj mestnih zidov
- Bencinski motor deluje kot generator in je namenjen zgolj podaljševanju dosega
- Na elektriko prevozi okoli 130 kilometrov, bencinski agregat jih zagotovi še približno 100
Torek, 8. november 2016
BMW i3 smo preizkusili že dvakrat. Obakrat nas je navdušil z zmogljivostmi in značilnim električno tihim delovanjem, pa tudi s prostornostjo in kakovostjo izdelave. Glavna omejitev pri njem je doseg, ki ga z enim polnjenjem zagotavlja baterija z zmogljivostjo 18,8 kilovatne ure. Ta se v praksi giblje med 100 in 130 kilometrov. In ker se mreža polnilnic pri nas šele razvija, je treba daljše poti skrbno načrtovati.
Za tiste, ki bi radi i3 rednejše uporabljali tudi za daljše poti ali pa zgolj ne marajo anksioznosti, ki jo lahko vožnja s tako omejenim dosegom povzroča, BMW ponuja različico REX – range extender (podaljševalnik dosega). Ta ima v zadku vgrajen bencinski dvovaljnik s 647-kubičnimi centimetri prostornine, ki razvije moč 28 kilovatov (38 KM) in deluje kot generator. Ta torej ne poganja avtomobila, temveč ohranja napolnjenost baterije in s tem omogoča daljšo vožnjo na elektriko.
Tudi ko se vklopi bencinski dvovaljnik, avtomobil vselej poganja elektromotor.
Na testu je elektromotor v povprečju porabil 15,6 kilovatne ure na 100 kilometrov, tako da smo z enim polnjenjem prevozili okoli 120 kilometrov, mali bencinski mlinček pa nam jih je (glede na podatek potovalnega računalnika, ki se spreminja glede na režim vožnje) obljubljal še dodatnih 100. Tega nismo nikoli izkoristili do konca, a na 130 kilometrov dolgi poti se je vklopil 12 kilometrov pred ciljem. Baterija se nikoli ne izprazni do konca, temveč sistem vzdržuje približno petodstotno
napolnjenost. Med delovanjem bencinskega agregata se v zadku sliši konstantno brenčanje, ki pa ga pri vožnji po avtocesti zaradi piša vetra skoraj ne zaznamo.
V celoti izpraznjena baterija se prek navadne vtičnice polni od šest do osem ur, za kar je potrebna skoraj takšna rutina kot pri polnjenju mobilnika – pridemo domov in ga priklopimo. Na poti pa pridejo v poštev predvsem hitre polnilnice, na katerih polnjenje traja kakšno uro. Na Petrolovi polnilnici na avtocestnem križu smo v 20 minutah baterijo uspeli napolniti za 40 kilometrov vožnje. Naša pot do morja ali nazaj bi tako bila s postankom za kavo izvedljiva tudi zgolj na elektriko. A če bi se želeli odpraviti recimo iz Ljubljane na obalo hrvaške Istre brez postankov, vam bo električni bavarec omogočil tudi to, vendar bo pri tem porabil še kakšen liter neosvinčenega.
Dodatek bencinskega motorja avtomobil podraži za skoraj štiri tisočake, zato velja dobro razmisliti, ali ga res potrebujete, zlasti odkar je na voljo tudi različica z zmogljivejšo baterijo, ki omogoča do 200 kilometrov dosega in je le okoli 700 evrov dražja od osnovnega modela.
BMW i3 REX |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhronski, 125 kW (170 KM) pri 4400/min, 250 Nm pri 0–4400/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Motor na notranje zgorevanje: bencinski, dvovaljnik, 647 ccm, 28 kW (38 KM) pri 5000/min, 56 Nm pri 4000/min EuroNCAP: 4. |
Velikost: 3999 x 1775 x 1578 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: spredaj 155/70 R19, zadaj 175/60 R19; Masa/nosilnost: 1415/425 kg; Prtljažnik: 260–1100 l. |
Največja hitrost: 150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba energije (EU): 13,6 kWh/100 km; Povprečje na testu: 15,6 kWh/100 km; Izpust CO2: 13 g/km. |
Cena: osnovni model (i3): 36.550 €, testno vozilo: 55.339 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, kakovost izdelave, prostornost | cena, omejen doseg kljub bencinskemu motorju | brez napak |