Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW i3 REX

Tudi onkraj mestnih zidov

  • Bencinski motor deluje kot generator in je namenjen zgolj podaljševanju dosega
  • Na elektriko prevozi okoli 130 kilometrov, bencinski agregat jih zagotovi še približno 100
Avtor: Borut Fakin / Foto: Gašper Stamač
Torek, 8. november 2016

BMW i3 smo preizkusili že dvakrat. Obakrat nas je navdušil z zmogljivostmi in značilnim električno tihim delovanjem, pa tudi s prostornostjo in kakovostjo izdelave. Glavna omejitev pri njem je doseg, ki ga z enim polnjenjem zagotavlja baterija z zmogljivostjo 18,8 kilovatne ure. Ta se v praksi giblje med 100 in 130 kilometrov. In ker se mreža polnilnic pri nas šele razvija, je treba daljše poti skrbno načrtovati.

Za tiste, ki bi radi i3 rednejše uporabljali tudi za daljše poti ali pa zgolj ne marajo anksioznosti, ki jo lahko vožnja s tako omejenim dosegom povzroča, BMW ponuja različico REX – range extender (podaljševalnik dosega). Ta ima v zadku vgrajen bencinski dvovaljnik s 647-kubičnimi centimetri prostornine, ki razvije moč 28 kilovatov (38 KM) in deluje kot generator. Ta torej ne poganja avtomobila, temveč ohranja napolnjenost baterije in s tem omogoča daljšo vožnjo na elektriko.

Tudi ko se vklopi bencinski dvovaljnik, avtomobil vselej poganja elektromotor.


Na testu je elektromotor v povprečju porabil 15,6 kilovatne ure na 100 kilometrov, tako da smo z enim polnjenjem prevozili okoli 120 kilometrov, mali bencinski mlinček pa nam jih je (glede na podatek potovalnega računalnika, ki se spreminja glede na režim vožnje) obljubljal še dodatnih 100. Tega nismo nikoli izkoristili do konca, a na 130 kilometrov dolgi poti se je vklopil 12 kilometrov pred ciljem. Baterija se nikoli ne izprazni do konca, temveč sistem vzdržuje približno petodstotno napolnjenost. Med delovanjem bencinskega agregata se v zadku sliši konstantno brenčanje, ki pa ga pri vožnji po avtocesti zaradi piša vetra skoraj ne zaznamo.

V celoti izpraznjena baterija se prek navadne vtičnice polni od šest do osem ur, za kar je potrebna skoraj takšna rutina kot pri polnjenju mobilnika – pridemo domov in ga priklopimo. Na poti pa pridejo v poštev predvsem hitre polnilnice, na katerih polnjenje traja kakšno uro. Na Petrolovi polnilnici na avtocestnem križu smo v 20 minutah baterijo uspeli napolniti za 40 kilometrov vožnje. Naša pot do morja ali nazaj bi tako bila s postankom za kavo izvedljiva tudi zgolj na elektriko. A če bi se želeli odpraviti recimo iz Ljubljane na obalo hrvaške Istre brez postankov, vam bo električni bavarec omogočil tudi to, vendar bo pri tem porabil še kakšen liter neosvinčenega.

Dodatek bencinskega motorja avtomobil podraži za skoraj štiri tisočake, zato velja dobro razmisliti, ali ga res potrebujete, zlasti odkar je na voljo tudi različica z zmogljivejšo baterijo, ki omogoča do 200 kilometrov dosega in je le okoli 700 evrov dražja od osnovnega modela.

 

BMW i3 REX
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 4 sedeži; Motor: električni, sinhronski, 125 kW (170 KM) pri 4400/min, 250 Nm pri 0–4400/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; Motor na notranje zgorevanje: bencinski, dvovaljnik, 647 ccm, 28 kW (38 KM) pri 5000/min, 56 Nm pri 4000/min EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3999 x 1775 x 1578 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: spredaj 155/70 R19, zadaj 175/60 R19; Masa/nosilnost: 1415/425 kg; Prtljažnik: 260–1100 l.
  Največja hitrost:  150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba energije (EU): 13,6 kWh/100 km; Povprečje na testu: 15,6 kWh/100 km; Izpust CO2: 13 g/km.
  Cena:  osnovni model (i3): 36.550 €, testno vozilo: 55.339 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, kakovost izdelave, prostornost cena, omejen doseg kljub bencinskemu motorju brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.