Citroën C3 picasso 1.4 VTi confort
Citroën C3 picasso 1.4 VTi confort
Citroënova filozofija 'picasso' je stara že več kot deset let in ko je prišlo do izdelave malega enoprostorca, so bili pri tej znamki seveda v prednosti. Naloga zadovoljevanja potreb po majhnih vozilih in zadostnem prostoru za njih je bila zato nekoliko lažja. Kljub temu pa pri tem niso pozabili na znamki domačo avantgardnost oblik.
Četrtek, 20. avgust 2009
C3 picasso je dokaz, da se Citroën vrača k drugačnosti, ki smo jo v zadnjih letih precej pogrešali. Sprednji del je impozanten, na sredini ima velik hišni znak in na vsaki strani široko razpotegnjena žarometa. Enoprostorsko razpotegnjena karoserija se konča pri zanimivem zadnjem delu vozila z neobičajno postavljenimi lučmi. Te so razdeljene na zgornji del, ki sega skoraj do strehe avtomobila, in v odbijače pogreznjen spodnji del.
Dolžina 408 centimetrov je nedvomno dobro izkoriščena, saj je ta C3 v svojem razredu glede prostornosti povsem pri vrhu. Predvsem gre za radodarno odmerjen prostor za potnike na sprednjih in presenetljivo udobnih zadnjih sedežih, kjer velikost spredaj sedečih skoraj nima vpliva na utesnjenost zadaj. Posebno, če upoštevamo vzdolžni premik zadnjih sedežev, ki se lahko ločeno premikajo v razmerju 2:1. Tako je kompromis med potniškim in prtljažnim prostorom še toliko lažje dosežen. Prtljaga lahko
zasede vsaj 385 (ob naprej pomaknjeni zadnji klopi 500) litrov, pri zloženih zadnjih sedežih pa tudi do 1.503 litre. Pri tem je pomembno omeniti, da se naslona zadnje klopi zložita preprosto s pritiskom na gumb, ustvarita pa povsem ravno nakladalno površino. Ta je omogočena tudi zaradi dvojnega dna prtljažnika, ki se s pomočjo praktične police še poglobi.
Na mestnih ulicah je C3 picasso najbolj doma, tudi zaradi skromnega motorja in kratkih prestavnih razmerij menjalnika.
Seveda ta avtomobil ne bi bil pravi enoprostorec te znamke, če ne bi imel možnosti naročila velike steklene strehe. Tokratni primerek sicer te ni imel, je pa kljub temu steklena površina merila kar 3,37 kvadratnega metra. Od tega kar velik del prispeva veliko tridelno vetrobransko steklo. Poleg velike šipe spredaj vsebuje še dva stranska dela, stebrički med njimi pa so izredno tanki. Tako so inženirji precej povečali kot vidljivosti, posledično pa tudi varnost. S tem se lepo ujema tudi
voznikov položaj za volanom, ki je posajen malce višje, je pa nekoliko zgrešena ergonomija. Predvsem kar se tiče postavitve stopalk, saj so te precej preblizu vozniku. Kompenzacija za to je na voljo v obliki v višino nastavljivega sedeža in višinsko ter globinsko prilagodljivega volanskega obroča, kar je za ta segment precej neobičajno. Postavitev armaturne plošče je precej podobna kot pri ostalih enoprostorcih, se pravi, da so merilniki na vrhu sredinskega grebena, pred voznikom pa je le
volanski obroč. Pri tem spet hvalimo preglednost zaslona z merilnikom hitrosti in vrtljajev, malo manj pa smo bili navdušeni nad rdeče obarvanimi številkami na drugem prikazovalniku.
V vožnji je C3 picasso pričakovano mehak, a zaradi svoje majhnosti še vedno lepo nadzorljiv, posebej, ko se znajde na mestnih ulicah. Tam je pravzaprav najbolj doma, tudi zaradi precej skromnega osnovnega motorja testnega vozila. Tokrat je bil to 1,4-litrski bencinski motor, ki se z močjo 70 kW (95 KM) večinoma precej dobro znajde, a zaradi kratkih prestavnih razmerij petstopenjskega ročnega menjalnika na avtocesti dokaj hitro začne loviti sapo. Tudi ob polni naloženosti se pozna, da je s
takšnim motorjem ravno na meji uporabnega. Od tod tudi precej visoka poraba, ki jo na celotnem testu nismo spravili pod devet litrov.
Čeprav je najmanjši iz družine picasso že v osnovi precej opremljen, pa moramo pograjati dejstvo, da je ESP vgrajen le pri najmočnejšem dizelskem modelu, pri vseh ostalih pa je treba za to odšteti 390 evrov. Sicer pa za varnost skrbi šest zračnih blazin, razvajajo pa klimatska naprava, avdio sistem z MP3-predvajalnikom in tempomat. Vse to za nekaj manj kot 15 tisočakov, za tisočaka več pa je testni avtomobil vseboval še 16-palčna aluminijasta platišča, kovinsko barvo in paket potovanje, ki je
dodal poličke na hrbtni strani sedežev, predale v podu ter odprtino za smuči. Veliko dobrot za precej denarja, vsaj dokler C3 picasso ne bo podlegel Citroënovi politiki popustov. Do takrat pa bo ob takšni ceni za prodajo te umetnosti prostora na kolesih potrebno uporabiti vse tehnike umetnosti prodaje.
Citroën C3 picasso 1.4 VTi confort |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva; Prostornina: 1397 ccm; Vrtina x gib (mm): 77 x 75; Kompresijsko razmerje: 11 : 1; Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 18 kg/kW (13,3 kg/KM); Največji navor: 136 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni petstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (266 mm), zadaj kolutne (249 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD; Število zvezdic EuroNCAP: test še ni bil opravljen. |
Velikost: 4078 x 1730 x 1624 mm; Medosna razdalja: 2540 mm; Pnevmatike: 195/55 R 16; Masa/nosilnost: 1.259/480 kg; Prtljažnik: 385–500/1.506 l. |
Največja hitrost: 178 km/h, Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 9,2/5,6/6,9 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km. |
Cena: osnovni model (1.4 VTi attraction): 12.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 14.990 evrov; z dodatno opremo: 16.090 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Koper. |
![]() |
prilagodljivost notranjosti, preglednost |
![]() |
nenatančen menjalnik, visoka poraba, šibak motor |
![]() |
brez napak |