Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C3 picasso 1.4 VTi confort

Citroën C3 picasso 1.4 VTi confort

Citroënova filozofija 'picasso' je stara že več kot deset let in ko je prišlo do izdelave malega enoprostorca, so bili pri tej znamki seveda v prednosti. Naloga zadovoljevanja potreb po majhnih vozilih in zadostnem prostoru za njih je bila zato nekoliko lažja. Kljub temu pa pri tem niso pozabili na znamki domačo avantgardnost oblik.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Teja Barborič
Četrtek, 20. avgust 2009

C3 picasso je dokaz, da se Citroën vrača k drugačnosti, ki smo jo v zadnjih letih precej pogrešali. Sprednji del je impozanten, na sredini ima velik hišni znak in na vsaki strani široko razpotegnjena žarometa. Enoprostorsko razpotegnjena karoserija se konča pri zanimivem zadnjem delu vozila z neobičajno postavljenimi lučmi. Te so razdeljene na zgornji del, ki sega skoraj do strehe avtomobila, in v odbijače pogreznjen spodnji del.

Dolžina 408 centimetrov je nedvomno dobro izkoriščena, saj je ta C3 v svojem razredu glede prostornosti povsem pri vrhu. Predvsem gre za radodarno odmerjen prostor za potnike na sprednjih in presenetljivo udobnih zadnjih sedežih, kjer velikost spredaj sedečih skoraj nima vpliva na utesnjenost zadaj. Posebno, če upoštevamo vzdolžni premik zadnjih sedežev, ki se lahko ločeno premikajo v razmerju 2:1. Tako je kompromis med potniškim in prtljažnim prostorom še toliko lažje dosežen. Prtljaga lahko zasede vsaj 385 (ob naprej pomaknjeni zadnji klopi 500) litrov, pri zloženih zadnjih sedežih pa tudi do 1.503 litre. Pri tem je pomembno omeniti, da se naslona zadnje klopi zložita preprosto s pritiskom na gumb, ustvarita pa povsem ravno nakladalno površino. Ta je omogočena tudi zaradi dvojnega dna prtljažnika, ki se s pomočjo praktične police še poglobi.

Na mestnih ulicah je C3 picasso najbolj doma, tudi zaradi skromnega motorja in kratkih prestavnih razmerij menjalnika.

Seveda ta avtomobil ne bi bil pravi enoprostorec te znamke, če ne bi imel možnosti naročila velike steklene strehe. Tokratni primerek sicer te ni imel, je pa kljub temu steklena površina merila kar 3,37 kvadratnega metra. Od tega kar velik del prispeva veliko tridelno vetrobransko steklo. Poleg velike šipe spredaj vsebuje še dva stranska dela, stebrički med njimi pa so izredno tanki. Tako so inženirji precej povečali kot vidljivosti, posledično pa tudi varnost. S tem se lepo ujema tudi voznikov položaj za volanom, ki je posajen malce višje, je pa nekoliko zgrešena ergonomija. Predvsem kar se tiče postavitve stopalk, saj so te precej preblizu vozniku. Kompenzacija za to je na voljo v obliki v višino nastavljivega sedeža in višinsko ter globinsko prilagodljivega volanskega obroča, kar je za ta segment precej neobičajno. Postavitev armaturne plošče je precej podobna kot pri ostalih enoprostorcih, se pravi, da so merilniki na vrhu sredinskega grebena, pred voznikom pa je le volanski obroč. Pri tem spet hvalimo preglednost zaslona z merilnikom hitrosti in vrtljajev, malo manj pa smo bili navdušeni nad rdeče obarvanimi številkami na drugem prikazovalniku.

V vožnji je C3 picasso pričakovano mehak, a zaradi svoje majhnosti še vedno lepo nadzorljiv, posebej, ko se znajde na mestnih ulicah. Tam je pravzaprav najbolj doma, tudi zaradi precej skromnega osnovnega motorja testnega vozila. Tokrat je bil to 1,4-litrski bencinski motor, ki se z močjo 70 kW (95 KM) večinoma precej dobro znajde, a zaradi kratkih prestavnih razmerij petstopenjskega ročnega menjalnika na avtocesti dokaj hitro začne loviti sapo. Tudi ob polni naloženosti se pozna, da je s takšnim motorjem ravno na meji uporabnega. Od tod tudi precej visoka poraba, ki jo na celotnem testu nismo spravili pod devet litrov.

Čeprav je najmanjši iz družine picasso že v osnovi precej opremljen, pa moramo pograjati dejstvo, da je ESP vgrajen le pri najmočnejšem dizelskem modelu, pri vseh ostalih pa je treba za to odšteti 390 evrov. Sicer pa za varnost skrbi šest zračnih blazin, razvajajo pa klimatska naprava, avdio sistem z MP3-predvajalnikom in tempomat. Vse to za nekaj manj kot 15 tisočakov, za tisočaka več pa je testni avtomobil vseboval še 16-palčna aluminijasta platišča, kovinsko barvo in paket potovanje, ki je dodal poličke na hrbtni strani sedežev, predale v podu ter odprtino za smuči. Veliko dobrot za precej denarja, vsaj dokler C3 picasso ne bo podlegel Citroënovi politiki popustov. Do takrat pa bo ob takšni ceni za prodajo te umetnosti prostora na kolesih potrebno uporabiti vse tehnike umetnosti prodaje.

 

Citroën C3 picasso 1.4 VTi confort
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 4-valjni vrstni, bencinski, vgrajen spredaj prečno, dve odmični gredi v glavi, štirje ventili na valj, elektronski vbrizg goriva; Prostornina: 1397 ccm; Vrtina x gib (mm): 77 x 75; Kompresijsko razmerje: 11 : 1; Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 6000/min; Razmerje mase in moči: 18 kg/kW (13,3 kg/KM); Največji navor: 136 Nm pri 4000/min; Menjalnik: ročni petstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; Zavore: spredaj hlajene kolutne (266 mm), zadaj kolutne (249 mm); Elektronska podpora: ABS z EBD; Število zvezdic EuroNCAP: test še ni bil opravljen.
  Velikost:  4078 x 1730 x 1624 mm; Medosna razdalja: 2540 mm; Pnevmatike: 195/55 R 16; Masa/nosilnost: 1.259/480 kg; Prtljažnik: 385–500/1.506 l.
  Največja hitrost:  178 km/h, Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 9,2/5,6/6,9 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km.
  Cena:  osnovni model (1.4 VTi attraction): 12.990 evrov; cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 14.990 evrov; z dodatno opremo: 16.090 evrov; Citroën Slovenija, d. o. o., Koper.
prilagodljivost notranjosti, preglednost nenatančen menjalnik, visoka poraba, šibak motor brez napak

 

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.