Citroën C3 aircross 1.2 puretech 110 shine
Prikupen in bolj opazen
- Po prenovi je enako prostoren in uporaben, a še malce bolj opazen
- Z litrskim trivaljnikom z 81 kW (110 KM) je poskočen in ne pretirano žejen
- Z opremo shine in nekaj dodatki stane 20 tisoč evrov, s financiranjem lahko precej manj
Sreda, 18. maj 2022
Citroënov prikupni križanec z enoprostorskim pridihom je s prenovo postal nekoliko bolj postavljaški. Dobil je namreč nov sprednji del z rahlo bolj oglatimi in odločnimi linijami v slogu novega C4. Nova so še platišča in modna siva karoserijska barva kaki.
V notranjosti je ohranil svoje glavne vrline, in sicer prostornost, prilagodljivost ter za ta razred nadpovprečno udobje.
Z 2,6 metra dolgo medosno razdaljo namreč tudi v drugi vrsti ponuja dovolj prostora za noge odraslih potnikov. Žal testni avtomobil ni bil opremljen z vzdolžno pomičnimi zadnjimi sedeži, ki so pri nivoju opreme shine na voljo za doplačilo 270 evrov. To opcijo priporočamo vsem, ki potrebujete večji prtljažnik, saj je s 15-centimetrskim pomikom sedežev mogoče njegovo prostornino zelo enostavno povečati s 410 na kar 520 litrov.
Glavni varnostni in asistenčni sistemi so žal na voljo le pri najbogatejšem paketu opreme ali za doplačilo.
Kar se tiče udobja, bi lahko rekli, da je to citroën stare šole, ki prinaša pregovorno francosko mehkobo. Se še spomnite prvega spačka, ki je moral čez polje pripeljati košaro z jajci, ne da bi se pri tem katero razbilo? Prav na to smo pomislili že po prvih kilometrih z malim aircrossom. Ta ima namreč nadpovprečno mehke sedeže, pri čemer sta sprednja foteljaste oblike. Od prenove so za doplačilo na voljo posebno udobni sedeži advanced comfort, ki jih testni avto prav tako ni imel. Mehko je
tudi podvozje, ki zagotavlja udobje tako na asfaltu kot na slabše urejenih podlagah, denimo na makadamskih cestah in kolovozih. Tja lahko brez strahu zapeljemo tudi zaradi večje oddaljenosti karoserije od tal. Edino, česar mali aircross ne more ponuditi, je dinamično vozno doživetje, saj se v ovinkih preprosto preveč nagiba. Precej izrazito je vzdolžno nagibanje, ki pa mu ga ne moremo zameriti, saj se ujema s celotnim značajem avtomobila.
Turbobencinski trivaljnik z 1,2 litra delovne prostornine v kombinaciji z ročnim menjalnikom predstavlja zadovoljivo in najbolj racionalno izbiro. Z 81 kilovati (110 KM) moči in 205 Nm navora ne more ponuditi dih jemajočih zmogljivosti, a zagotavlja dovolj poskočnosti za vsakodnevno uporabo. No, morebitne želje po bolj dinamični vožnji bo z mehkimi in dolgimi hodi prestavne ročice zatrl tudi ročni menjalnik. A ker gre za vse prej kot športen avtomobil, mu niti tega ne moremo zares zameriti.
Tudi on namreč deluje v korist udobja.
17.716 evrov bi stal testni avtomobil s popustom ob izbiri financiranja.
Na testu smo zabeležili povprečno porabo 7,1 litra na 100 kilometrov, kar je popolnoma sprejemljivo. Kdor bo pogosteje zahteval udeležbo vseh 110 konjičev, bo moral sprejeti, da bo šlo kakšen liter višje, toda bolj umirjeni bodo brez težav shajali z manj kot sedmimi litri.
Prenova je med drugim prinesla nadgrajen nabor pripomočkov za pomoč pri vožnji. Šteje jih kar 12 in med drugim vključuje kamero za vzvratno vožnjo, sistem za samodejno zaviranje v sili ter projekcijski zaslon, ki so na voljo le pri najvišjem nivoju opreme (shine pack) oziroma za doplačilo. So pa pri vseh nivojih opreme serijsko vgrajeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov in učinkoviti žarometi s tehniko LED. Od nivoja shine je za 19.950 evrov serijsko vgrajena multimedijska naprava z
navigacijo z novim 22,9-centimetrskim (9-palčnim) zaslonom na dotik. Za ostale naštete dobrote je treba seči še malce globlje v denarnico, toda končno ceno lahko precej zniža popust v primeru financiranja. Pri testnem bi jo kar za dobrih 2.300 evrov.
Citroën C3 aircross 1.2 puretech 110 shine |
Vozilo in motor: križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 1.199 ccm, 81 kW (110 KM) pri 5.500/min, 205 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: ročni, šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.154 x 1.756 x 1.597 mm; Medos. razdalja: 2.604 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1.254/541 kg; Prtljažnik: 410–1.289 l. |
Največja hitrost: 183 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,5 s; Poraba goriva (WLTP): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 132 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 puretech 110 feel): 17.620 €, testno vozilo: 20.070 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
videz, prostornost, udobje | upravljanje prek zaslona, asistenčni sistemi za doplačilo | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- C3 aircross
- Citroën
- puretech
- test
- trivaljnik