Avto.info
Iskalnik: Model:

Citroën C3 blueHDi 100 shine

Ni ga težko imeti rad

  • Mali posebnež med tekmeci izstopa z oblikovnimi potezami večjega modela C4 cactus
  • Ponuja ogromno sodobne elektronike, a samodejnega zaviranja pred oviro ni na voljo
  • Z najzmogljivejšim dizelskim motorjem v ponudbi se dobro znajde tudi na daljših poteh
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 19. november 2017

Na nek način se novi C3 drži tistega, kar sta počela že njegova predhodnika. Če sta prejšnja želela iz okvirov svojega razreda izstopati z visoko, skoraj enoprostorsko zasnovo, je zdaj najbolj trendovski razred crossoverjev. Zato ni presenetljivo, da se tokrat mestni malček oblikovno precej naslanja na večjega posebneža C4 cactus. Nekoč so C3 s takšnimi zaščitnimi obrobami imenovali XTR, danes pa je takšna že osnovna izvedba.

Robustne plastične obrobe so del serijske opreme, zračni mehurji (airbumps), ki jih je posodil večji C4 cactus, pa pripadajo le bolje opremljenim izvedbam. Skupaj z drugimi oblikovnimi značilnostmi so ti detajli krivi, da je C3 zares videti kot crossover, pa čeprav je v osnovi povsem običajna kombilimuzina s prostorom za pet potnikov in solidnim 300-litrskim prtljažnikom. Ta bi lahko imel nižji nakladalni rob, sicer pa je prostor uporabno oblikovan in lepo obdelan.

Sprednji del kabine prav nič ne zaostaja za unikatno zunanjostjo, saj je na armaturni plošči polno samosvojih potez. Zaobljeni pravokotni elementi v monotoni črni barvi so ergonomsko dobro razporejeni in izdelani. Osrednjo vlogo odigra velik barvni zaslon na dotik, ki v primerjavi z ostalimi izdelki tega podjetja deluje precej bolj prepričljivo. Smiselnosti kamere za snemanje dogajanja pred vozilom nismo povsem dojeli, predvsem zato, ker ta ni namenjena sistemu za samodejno zaustavljanje v sili, pač pa posnetku morebitne prometne nezgode ali pa kakšnega drugega utrinka po želji voznika. Za dostop do posnetkov je treba z napravo povezati pametni telefon, saj ti niso na voljo na velikem osrednjem zaslonu. Je pa na njem prikazana živa slika doganjanja za vozilom, ki je namenjena preprečevanju trkov pri vzvratni vožnji. Slika ima precej slabo ločljivost, množica črtastih vodil na njej pa je prej ovira kot v pomoč.

Lepo je, da pri Citroënu še vedno niso izgubili občutka za drugačnost, ki so jo pokazali pri spačku pred skoraj sedmimi desetletji.


Zlobni jeziki bi nedodelano elektroniko hitro povezali z dejstvom, da gre za francoski avtomobil, a k tovrstnim klišejem spada tudi povezava z odličnim voznim udobjem. Čeprav gre za okretnega mestnega malčka (tudi po teh so Francozi zelo dobro poznani), ima novi C3 tudi precej udobno vzmetenje. Naše utrujene ceste mu ne predstavljajo prevelikega izziva, le na zares kratkih neravninah se strese. Lahkotnost upravljanja po mestnih ulicah lepo nadgradi kot spodoben potovalnik, le nad sedeži smo slišali nekaj pripomb. Na krajših vožnjah so solidni, po nekajurnem potovanju pa ne tako zelo.

Kot dober dolgoprogaš se je po drugi strani izkazal 1,6-litrski turbodizel s 73 kW (99 KM). Sicer je povezan z le 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, a zaradi tega pri avtocestnih hitrostih ni preglasen, avtomobil pa je prijetno poskočen tudi na mestnih ulicah. Z navorom radodaren motor je nekaj popolnoma drugega kot bencinski trivaljniki, ki sicer poganjajo ta model, a je turbodizel tudi občutno dražji. Ob enaki opremi je zanj treba odšteti kar 1.600 evrov več kot za primerljivo zmogljiv bencinar. Nekaj tega sicer povrne z zmernostjo pri porabi goriva, ki je na našem preizkusu znašala povprečnih 5,8 litra na 100 kilometrov, a pri tako majhnih avtomobilih vselej ostaja vprašanje smiselnosti nakupa dizelske izvedbe. O tem se mora odločiti vsak posameznik, ki najbolje ve, kaj zares potrebuje, brez dvoma pa lahko za čisto vsako različico novega C3 trdimo, da je posrečena osvežitev svojega razreda. Če s tem avtomobilom prebiješ vsaj nekaj ur, ga boš na koncu zagotovo imel rad. Z njegovo genialnostjo in pomanjkljivostmi vred!
 

Citroën C3 blueHDi 100 shine
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 73 kW (99 KM) pri 3750/min, 254 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, petstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  3996 x 1749 x 1474 mm; Medos. razdalja: 2540 mm; Pnevmatike: 205/50 R17; Masa/nosilnost: 1090/580 kg; Prtljažnik: 300–922 l.
  Največja hitrost:  185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,9 s; Poraba goriva (EU): 4,4/3,2/3,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 95 g/km.
  Cena:  osnovni model (C3 puretech 68 live): 9.900 €, testno vozilo: 18.000 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
videz, lega na cesti, motor varnostna oprema, prtljažnik brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.