Citroën C5 aircross BlueHDi 180 EAT8 shine
Francoski značaj
- Kot družinski križanec ohranja nekatere enoprostorske vrednote
- Zmogljiv dvolitrski turbodizel s 130 kW (177 KM) prepriča tudi z uglajenostjo
- S samodejnim menjalnikom in najbogatejšo opremo stane 34.250 evrov
Četrtek, 2. januar 2020
Citroën v segment družinskih križancev vstopa zelo pozno, pa še tu se model C5 aircross močno opira na svoja drug dva koncernska brata – peugeota 3008 in opla grandland X. Oblikovno je samosvoj, prepoznavno citroënovski, seveda, poleg tega se lahko pohvali s posebnim sistemom vzmetenja in udobnejšimi sedeži.
Kljub modni, športno-terenski zunanjosti v notranjosti ohranja enoprostorske vrednote, kot so trije posamični, neodvisno vzdolžno pomični zadnji sedeži, na katerih je dovolj prostora tudi za odrasle potnike. Sedeži na prvi pogled bolj sodijo v kakšen salon, a so kljub temu presenetljivo udobni in zaradi posebne pene v njih nudijo dovolj (bočnega) oprijema. Podoben vtis pušča arhitektura armaturne plošče, kjer je glavni uporabniški vmesnik na dotik občutljiv zaslon na sredinski konzoli – tudi
za uravnavanje prezračevanja, na primer, žal ni klasičnih stikal in gumbov. Njegova logika je enaka kot v peugeotih, plastična črna stikala (prav tako gre dejansko za na dotik občutljivo površino) za izbiro glavnih menijev pa bolj cenenega videza.
Zaradi posebnega sistema vzmetenja ostaja zvest pregovornemu Citroënovemu udobju.
Ergonomija je solidna, volan mehak, a kljub temu ne pretirano sterilen. Kot celota C5 ostaja zvest francoski mehkobi in udobju, a zaradi posebnih blažilnikov z dodatnimi hidravličnimi rezervoarji, kjer tekočina teče skozi vedno manjše luknjice, dovolj dinamično suveren, ko je treba. To pomeni, da so v običajni legi blažilniki zelo mehki (in vožnja prek manjših neravnin zato zelo udobna), pri večjih obremenitvah pa otrdijo in poskrbijo za zanesljivejšo lego na cesti z razmeroma malo nagibanja
v zavojih.
Kombinacija dvolitrskega turbodizla s 130 kW (177 KM) in samodejnega menjalnika z osmimi stopnjami prenosa pomeni vrh ponudbe, gre pa za zmogljiv in učinkovit pogonski sklop, ki se za povrh lahko pohvali z nadpovprečno uglajenostjo. Pogon je speljan na sprednji kolesi in podprt s sistemoma za vožnjo po različnih podlagah (prilagojeno delovanje varnostne elektronike) ter za samodejno zaviranje po klancu navzdol. Z zmogljivostmi tako motoriziran C5 aircross več kot zadovolji tudi zahtevnejšega
voznika, medtem ko se z racionalne plati splača pogledati nižje po ceniku, k manjšim dizelskim ali bencinskim motorjem, ki jih v tem citroënu sicer nismo preizkusili, a so se v peugeotu ali oplu zelo dobro odrezali.
Kljub enaki tehnični zasnovi je značajsko precej drugačen od peugeota 3008 ali opla grandland X.
Vrh ponudbe, tako z vidika založenosti kot cene, predstavlja opremski paket shine in tudi tu velja enako kot pri izbiri motorjev, saj v kombinaciji testnega vozila in z upoštevanim popustom takšen C5 aircross stane slabih 35 tisočakov.
Citroën C5 aircross BlueHDi 180 EAT8 shine |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4500 x 1840 x 1654mm; Medos. razdalja: 2730 mm; Pnevmatike: 235/55 R18; Masa/nosilnost: 1540/570 kg; Prtljažnik: 580–1630 l. |
Največja hitrost: 211 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,6 s; Poraba goriva (EU): 5,2/4,5/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: osnovni model (C5 aircross PureTech 130 live): 23.500 €, testno vozilo: 37.060 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, trije sedeži v drugi vrsti, zmogljiv in tih motor | večopravilni vmesnik | brez napak |