Dacia duster 1.5 dCi EDC laureate
Tudi z avtomatiko
- Preizkusili smo ga z dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom EDC.
- V tej kombinaciji navduši predvsem z nizko porabo goriva
Četrtek, 17. avgust 2017
Samodejni menjalnik z dvojno sklopko in oznako EDC smo preizkusili že v številnih renaultih, sedaj pa smo pod drobnogled vzeli še dizelsko gnani duster.
S tem menjalnikom je na voljo le s pogonom na sprednji kolesi, ne pa tudi s štirikolesnim pogonom. To nedvomno zmanjšuje njegove terenske apetite, a veliki večini voznikov sprednji pogon pravzaprav povsem zadošča.
Dizelski motor z 80 kW (109 KM) moči je vseskozi dobro slišen in na trenutke tudi precej robat, a zato v vseh pogojih vožnje zanesljiv in zmogljiv sopotnik. Predvsem velja pohvaliti njegovo varčnost, saj brez pretiranega naprezanja na sto prevoženih kilometrov zlahka shaja z dobrimi petimi litri. Dobro se ujame tudi s samodejnim menjalnikom oziroma njegovimi šestimi stopnjami prenosa in dvema sklopkama, je pa res, da je neodločnost menjalnika – počasnost pri speljevanju in predvsem pri
nenadnem, močnem pritisku na stopalko za plin – precejšna, še vedno pa ne tako izrazita kot pri bencinskem sanderu. Umirjenega voznika verjetno to ne bo motilo, a pri prehitevanju vseeno na stopalko za plin pritisnite nekaj trenutkov prej (oziroma uporabite ročni režim), pa tudi pri vključevanju v gost promet vzemite v zakup tisti trenutek ali dva. Pa sistem za samodejno ugašanje motorja obvezno izklopite!
Dizelski motor, menjalnik EDC, oprema laureate in nekaj dodatkov … pod črto ne prav izrazito nizkih 18 tisočakov.
Sicer pa je duster kot celota prostoren in robusten avtomobil, nižje pozicioniranje pa se poleg trde plastike in enostavne notranje arhitekture pozna tudi pri infotainment sistemu. Njegov zaslon je nameščen (pre)nizko, vzvratna kamera se pogosto vklopi šele, ko vozilo že obrnete, pa tudi telefonski pogovor prek modrozobe povezave ni ravno kristalno čistega zvoka.
Dacia duster 1.5 dCi EDC laureate |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 80 kW (109 KM) pri 4000/min, 250 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 3. |
Velikost: 4315 x 1822 x 1695 mm; Medos. razdalja: 2673 mm; Pnevmatike: 215/65 R16; Masa/nosilnost: 1424/475 kg; Prtljažnik: 475–1636 l. |
Največja hitrost: 169 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,9 s; Poraba goriva (EU): 4,4/4,5/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,5 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km. |
Cena: osnovni model (duster 1.6 16V ambiance): 12.990 €, testno vozilo: 18.570 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
poraba goriva, prostorna notranjost, robustnost |
občasno neodločen menjalnik, infotainment |
brez napak |
Oznake:
- Dacia
- dCi
- duster
- dvosklopčni menjalnik
- test
- turbodizel