Avto.info
Iskalnik: Model:

Dacia duster 1.5 dCi EDC laureate

Tudi z avtomatiko

  • Preizkusili smo ga z dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom EDC.
  • V tej kombinaciji navduši predvsem z nizko porabo goriva
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 17. avgust 2017

Samodejni menjalnik z dvojno sklopko in oznako EDC smo preizkusili že v številnih renaultih, sedaj pa smo pod drobnogled vzeli še dizelsko gnani duster.

S tem menjalnikom je na voljo le s pogonom na sprednji kolesi, ne pa tudi s štirikolesnim pogonom. To nedvomno zmanjšuje njegove terenske apetite, a veliki večini voznikov sprednji pogon pravzaprav povsem zadošča.

Dizelski motor z 80 kW (109 KM) moči je vseskozi dobro slišen in na trenutke tudi precej robat, a zato v vseh pogojih vožnje zanesljiv in zmogljiv sopotnik. Predvsem velja pohvaliti njegovo varčnost, saj brez pretiranega naprezanja na sto prevoženih kilometrov zlahka shaja z dobrimi petimi litri. Dobro se ujame tudi s samodejnim menjalnikom oziroma njegovimi šestimi stopnjami prenosa in dvema sklopkama, je pa res, da je neodločnost menjalnika – počasnost pri speljevanju in predvsem pri nenadnem, močnem pritisku na stopalko za plin – precejšna, še vedno pa ne tako izrazita kot pri bencinskem sanderu. Umirjenega voznika verjetno to ne bo motilo, a pri prehitevanju vseeno na stopalko za plin pritisnite nekaj trenutkov prej (oziroma uporabite ročni režim), pa tudi pri vključevanju v gost promet vzemite v zakup tisti trenutek ali dva. Pa sistem za samodejno ugašanje motorja obvezno izklopite!

Dizelski motor, menjalnik EDC, oprema laureate in nekaj dodatkov … pod črto ne prav izrazito nizkih 18 tisočakov.


Sicer pa je duster kot celota prostoren in robusten avtomobil, nižje pozicioniranje pa se poleg trde plastike in enostavne notranje arhitekture pozna tudi pri infotainment sistemu. Njegov zaslon je nameščen (pre)nizko, vzvratna kamera se pogosto vklopi šele, ko vozilo že obrnete, pa tudi telefonski pogovor prek modrozobe povezave ni ravno kristalno čistega zvoka.
 

Dacia duster 1.5 dCi EDC laureate
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 80 kW (109 KM) pri 4000/min, 250 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 3.
  Velikost:  4315 x 1822 x 1695 mm; Medos. razdalja: 2673 mm; Pnevmatike: 215/65 R16; Masa/nosilnost: 1424/475 kg; Prtljažnik: 475–1636 l.
  Največja hitrost:  169 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,9 s; Poraba goriva (EU): 4,4/4,5/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,5 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km.
  Cena:  osnovni model (duster 1.6 16V ambiance): 12.990 €, testno vozilo: 18.570 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
poraba goriva, prostorna notranjost, robustnost

občasno neodločen menjalnik, infotainment

brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.