Avto.info
Iskalnik: Model:

Dacia duster 1,5 dCi 4x4 prestige

Gospod duster

  • Svetovni prodajni hit je obdržal posrečeno kombinacijo dobre (osnovne) cene in terenskega videza
  • Opazen napredek v izbranih materialih in oblikovanju sovpada z večjo izbiro sodobnih pripomočkov
  • Preverjeni Renaultov turbodizel je že v letih, a tudi tokrat ni razočaral
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 17. junij 2018

Kar dva milijona dusterjev je že na svetu! To je za znamko vozil, za katero pred časom nihče ni vedel, kaj z njo storiti, naravnost odlično. Res je, da se duster izdeluje in prodaja po praktično celem svetu, pod znamkama Dacia in Renault, a so prodajne številke vseeno izjemne. Tudi zato so si v novi generaciji lahko privoščili precej več kot v prvi. Romunski športni terenec je postal sodobnejši, udobnejši in tehnično bolj dovršen.

Navzven se zdi, da novi model ni prav veliko drugačen od prejšnjega, a videz, kljub skorajda enakim dimenzijam, vara. O spremenjenih proporcih priča za deset centimetrov bolj naprej pomaknjeno vetrobransko steklo, vsaj malce ali nekoliko bolj pa je spremenjen čisto vsak karoserijski del. Prepoznavna robustnost kljub temu ostaja, tudi pri našminkanem testnem vozilu. Proti praskam odporne plastike je še vedno veliko, prav tako je karoserija po terensko za 21 centimetrov oddaljena od tal.

Omenjene spremembe se zagotovo poznajo v notranjosti, saj smo imeli občutek, da sedimo v bolj prostornem avtomobilu kot prej. Nekaj malega je k temu prispevala izboljšana ergonomija, z višje postavljenim osrednjim zaslonom na dotik, prijetnejšimi in bolj logično razporejenimi stikali ter daljšim sedalnim delom sprednjih sedežev. Pri teh je bil povečan tudi razpon višinskega pomika, pena pa v korist udobja nudi boljšo oporo. Ob pogledu na vse odlagalne prostore in predale, ki so posejani po avtomobilu, je jasno, da v zagotavljanju občutka kakovosti le niso pozabili na uporabnost. Za kar 27,2 litra jih je, tudi po zaslugi novega pod sovoznikovim sedežem in predalov v zadnjih vratih. Prtljažnik meri 411 litrov.

Osnovni model je s ceno 12.990 evrov sicer prava kupčija, sprehajanje po ceniku navzgor pa ceno hitro približa tekmecem.


Če smo doslej pri dusterju lahko govorili o skorajda špartanski preprostosti, je zdaj zgodba precej drugačna. V serijski in dodatni ponudbi je kar nekaj elektronskih pripomočkov, ki jih pri Dacii doslej nismo bili vajeni. Testni avtomobil z najvišjim paketom prestige je bil opremljen s samodejno klimatsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo in sistemom za nadzor mrtvega kota. Za doplačilo si je privoščil še kartico za odklepanje in zagon brez ključa in 360-stopinjski pogled okoli vozila. Le sistema za samodejno zaviranje v sili ni mogoče izbrati, čeprav ga ponujajo že skoraj vsi novejši avtomobilski modeli. Res je tudi, da je skoraj vsak izmed naštetih dodatkov bolj z dna koncernske ponudbe (nissani in renaulti imajo bolj dovršene izdelke), a njihove naprednosti in uporabnosti vseeno ne gre zanikati. Konec koncev so tudi nekoliko cenejši.

Pri pogonu je izbira jasna – če hočemo poceni, je to 1,6-litrski bencinski motor, vsestranska uporabnost in varčnost pa pride s starim turbodizelskim znancem. Moč 80 kilovatov (109 KM) zagotavlja 1,5-litrski Renaultov izdelek, katerega 260 Nm navora je še kako dobrodošlih, če gre za izvedbo s štirikolesnim pogonom. Ker ne ponuja zapor ali reduktorja, so zopet uporabili stari trik kratkih prestavnih razmerij prvih nekaj prestav 6-stopenjskega menjalnika. Na ta način je duster spodoben plezalec, ki ga na brezpotju najprej zaustavijo cestne pnevmatike. Poleg možnosti »zaklepa« štirikolesnega pogona do hitrosti 50 km/h sta terenski vožnji namenjena tudi sistem za nadzorovan spust po klancu navzdol in digitalni prikazovalnik naklona.

Duster nove generacije torej ni več utilitarist, temveč se je »pogospodio«, kot bi rekli v kateri od republik naše bivše skupne države. Z vse večjim naborom dobrot pa je zanj treba odšteti tudi nekaj več denarja, kar pomeni, da se je ponekod znašel v cenovnem rangu drugih uveljavljenih tekmecev. Osnovna suzuki vitara s štirikolesnim pogonom je na primer le 190 evrov dražja od dusterja …
 

Dacia duster 1,5 dCi 4x4 prestige
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 80 kW (109 KM) pri 4000/min, 260 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 3.
  Velikost:  4341 x 1804 x 1617 mm; Medos. razdalja: 2673 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 1395/504 kg; Prtljažnik: 411–1501 l.
  Največja hitrost:  hitrost: 171 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,9 s; Poraba goriva (EU): 4,5/4,4/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,6 SCe essential): 12.990 €, testno vozilo: 20.050 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
materiali in obdelava, prostornost, videz delovanje multimedije, samodejno zaviranje v sili ni na voljo brez napak

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.