Fiat 500L 1,4 16V city
Z baleta na nogomet
- Prenovljeni 500L za trinajst tisočakov lahko popolnoma dostojno zadovolji družinske potrebe
- Osnovni bencinar je podhranjen, a ga rešuje 6-stopenjski ročni menjalnik
Nedelja, 3. junij 2018
Pred časom je pri nas za družinski minimum veljal fičko, danes pa je zgodba popolnoma drugačna. Razkošnejše potrebe današnjega življenjskega sloga so v primerjavi s tedaj kot noč in dan. Razvažanje v vrtec, šolo, na popoldanske dejavnosti, vsa oprema, ki spada v počitniški program, in tisoč drugih malenkosti pomenijo, da mora biti pri hiši vsaj majhen enoprostorec. Na primer fiat 500L, ki že v najbolj osnovni izvedbi odkljuka (skoraj) vse, kar se znajde na družinskem seznamu želja.
S predvsem oblikovno prenovo je 500L, ki nastaja v Kragujevcu, postal nekoliko privlačnejši in za malenkost opaznejši. Še vedno ohranja nostalgični pridih malega fiata 500, ki ga niti pojava zajetnega enoprostorca ne more izničiti. Zaradi visoke zasnove se sedi nekoliko višje, v notranjosti pa je več uporabnega prostora. Prtljažnik tako v osnovi meri spodobnih 400 litrov, medtem ko različne permutacije vzdolžno pomične zadnje klopi (v razmerju 40/60) in zlaganje omogočajo do 1.480 litrov
tovornega prostora. Družinski uporabnosti prijazni so tudi raznorazni odlagalni prostori in predali, ki so razporejeni po celotni kabini.
Trik, ki ga zna le 500L, je v tem, da mladim družinam ponuja (dolgočasno) uporabnost enoprostorca, zavito v nostalgično privlačen paket legendarnega fiata 500.
Če smo prenovo navzven ocenili za kozmetično, je osvežena armaturna plošča pridobila funkcionalnost. Volanski obroč in merilniki so prijetnejši in preglednejši, prav tako je na novo oblikovana sredinska konzola. V tem primeru je bil na vrh nameščen 12,7-centimetrski barvni zaslon na dotik, ki je del serijske opreme in omogoča upravljanje s funkcijami, kot so radio, bluetooth in ostale.
Vstopni model po navadi pomeni šibek motor, kar sicer velja tudi v tem primeru, a je atmosferski 1,4-litrski bencinar s 70 kW (95 KM) lahko za nezahtevne voznike popolnoma dovolj. Malce anemičen pri odzivnosti in v visokih vrtljajih hitro preglasen pa prav gotovo ne more potešiti apetitov malenkost bolj dinamičnih voznikov. Na srečo je povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki dobro dene predvsem na avtocesti, a podhranjenosti pri poskusih prehitevanja vseeno ne more prikriti. Povprečna
poraba se je na testu ustalila pri 8,6 litra, kar je realen in nič kaj pretiran rezultat. Zlasti če upoštevamo, da enako zmogljiv turbodizel stane kar 2.500 evrov več. To pa se pri avtomobilu, ki stane le 12.990 evrov (z dodatki 14.340), zagotovo močno pozna!
Fiat 500L 1,4 16V city |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1368 ccm, 70 kW (95 KM) pri 6000/min, 127 Nm pri 4500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4242 x 1784 x 1658 mm; Medos. razdalja: 2612 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1320/485 kg; Prtljažnik: 400–1480 l. |
Največja hitrost: 178 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,8 s; Poraba goriva (EU): 8,3/5,0/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 8,6 l/100 km; Izpust CO2: 143 g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 16V city): 12.990 €, testno vozilo: 14.340 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
cena, videz, prostornost | motor, multimedijski sistem | brez napak |
Oznake:
- 500L
- bencinski motor
- city
- enoprostorec
- Fiat
- test