Fiat tipo 1.6 multijet lounge
Pravo nadaljevanje zgodbe
- S petimi vrati je bližje našemu okusu kot klasična limuzina, pa še za tisočaka cenejši je
- Najzmogljivejši turbodizel je več kot le zadovoljiv in poleg varčnosti ponuja tudi nekaj vozne dinamike
Torek, 29. avgust 2017
Pred kratkim testirani limuzinski tipo (AF204–205) nas je navdušil z vsem, kar ponuja za plačani denar. Limuzinskega zadka pa v tem razredu vseeno nismo in morda nikoli ne bomo sprejeli za svojega. Tega se zavedajo tudi pri Fiatu, zato so z nekajmesečnim zamikom ponudili različico s prisekanim zadkom.
O videzu ne bomo razpravljali, saj ima vsak svoj okus, je pa res, da takšen tipo zagotovo bolj ustreza željam zahodnoevropskih kupcev. Lepo zaobljen zadek v primerjavi s klasičnim limuzinskim ponuja dobre in malo manj dobre lastnosti. Zagotovo je prednost v tem, da se prtljažnik lahko s podiranjem naslonov zadnje klopi občutno poveča in s tem ustvari uporaben nakladalni prostor. Po drugi strani je v osnovi 440-litrski prtljažnik za 80 litrov manjši, povečan pa nima povsem ravnega dna, saj se nasloni zadnje klopi na pogreznejo povsem, ampak pustijo precejšen naklon.
Genetika nizkocenovne limuzine je tisto, kar se pri privlačno zaobljeni kombilimuzinski zunanjosti ne pozna, v notranjosti pa se. Preproste in lično oblikovane linije v potniški kabini so izdelane iz trpežnejših materialov, pri čemer je še najbolj moderen in povsem na ravni dražjih tekmecev velik osrednji zaslon na dotik. S preglednimi meniji in dobro odzivnostjo nas je na testu navdušil, a je treba upoštevati, da ga vključuje le najvišja stopnja opreme (lounge), ki ni več ravno poceni.
Zagotavljanje solidne cene ima tudi svoje pomanjkljivosti, na primer pri varnostnih pripomočkih, saj so sistem zaviranja v sili, omejevalnik hitrosti in radarski tempomat pri vseh izvedbah na voljo le za doplačilo.
Najdražji paket opreme je pospremil tudi najzmogljivejši turbodizelski motor v ponudbi, ki z 88 kilovati (120 KM) ponuja več kot le spodobne zmogljivosti. Ob večji poskočnosti (limuzino smo testirali v kombinaciji z vstopnim turbodizlom) pa se je pokazalo tudi, da slabšim podlagam prilagojeno podvozje in trpežen krmilni mehanizem nista ravno vzor vozne dinamike. Udobno vzmetenje v kabino rado pošlje tudi kakšen manj prijeten tresljaj, prav tako je preveč neposreden in mehkoben občutek na
volanu. Dobra plat je, da je tipo s tem motorjem spodoben potovalnik, ki se oddolži z zmernostjo pri porabi goriva.
Če smo natančni, je takšen tipo edini pravi novi nosilec svojega imena, saj prejšnje generacije ni bilo niti v limuzinski niti v karavanski izvedbi. Predniku sledi tudi s kakšno pomanjkljivostjo tu in tam, a je tradiciji zvest tudi tam, kjer za mnoge najbolj šteje. Najbolj osnovno različico z upoštevanim popustom v višini 1.500 evrov namreč lahko iz salona odpeljete že za 11 tisočakov!
Fiat tipo 1.6 multijet lounge |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3500/min, 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4368 x 1792 x 1495 mm; Medos. razdalja: 2638 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1370/425 kg; Prtljažnik: 440 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,8 s; Poraba goriva (EU): 4,4/3,3/3,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 98 g/km. |
Cena: osnovni model (1.4 t-jet city): 13.990 €, testno vozilo: 21.230 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
cena, motor, prostornost | občutek na volanu, serijska varnostna oprema | brez napak |