Fiat tipo station wagon 1.6 multijet 16V lounge
Oči ima novega tipa
- Tipo je še posebej v karavanski izvedbi station wagon dober družinski avtomobil
- V primerjavi s tekmeci se uvršča med prostornejše izbire kompaktnega razreda
- Z zmogljivejšim dizelskim motorjem in opremo lounge stane slabih 19 tisočakov
Torek, 31. oktober 2017
Na prvi pogled žal ne premore več tiste karizme in ne požanje poželenja, kakršnega je njegov istoimenski predhodnik konec osemdesetih in v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Danes se uvršča med, če se korektno izrazim, racionalne nakupe, med avtomobile, pri katerih dobite veliko za odštet denar. Torej tiste, kjer racionalnost prevlada nad čustvi. Ja, tudi nekateri člani uredništva so se ga med testom prav otepali.
Po krivici! V karavanski (ali v petvratni kombilimuzinski) izvedbi je v resnici prav posrečen avtomobil – družinsko uporaben, resda malce bolj robusten, z močnejšim dizelskim motorjem presenetljivo zmogljiv in z bogatim paketom opreme ter nekaj doplačilnimi dodatki prav imeniten. No, tudi skoraj 22 tisočakov (z upoštevanim popustom) stane tak, kot je bil testni …
Varnostni paket safety zajema omejevalnik hitrosti in sistem zaviranja v sili ter stane 330 evrov. Toplo priporočamo!
Z malce brzdanja pri opremi in kakšnim skromnejšim motorjem je cena, seveda, precej prijaznejša tudi bolj tesnemu proračunu, ne glede na to pa tipo prepriča s prostorno notranjostjo in družinsko uporabnim prtljažnikom v karavanskem zadku, ki že v osnovi sprejme radodarnih 550 litrov. Jasno, litri niso vse, a prtljažnik je tudi uporabne pravokotne oblike, dno je mogoče namestiti v dveh ravneh (ravno dno ali večja prostornina), ob straneh sta dodatna, precej globoka predala (idealno za
drobnarije, da se ne 'vozijo' po prtljažniku) in kljukici za obešanje vrečk. Odprtina je široka, vrata se odpirajo precej visoko, manjša zamera gre le na račun prekrivne ponjave, ki se pri pomikanju rada zatika.
Kabina sodi med prostornejše v kompaktnem razredu, še posebej na zadnjih sedežih, kjer tudi odrasli potniki ne bodo imeli zadreg s tiščanjem kolen v naslonjala sprednjih sedežev. Zadnja vrata se opirajo zelo široko (do 80 stopinj), kar je dobrodošlo tudi pri nameščanju otroškega sedeža in pripenjanju otroka vanj, ravna (in razmeroma visoka) streha pa ne krni niti prostora za glave. Skratka, štirje odrasli brez težav, družina z dvema otrokoma še toliko bolj udobno. Sedeži so mehki, z malce
kratkim sedalnim delom in stopenjskim nastavljanjem naklona naslonjala, a tudi na daljših vožnjah neutrujajoči. Nasploh je ergonomija precej dobra – pohvaliti velja predvsem velike vrtljive gumbe za uravnavanje prezračevanja in preprosta, a lahko dosegljiva ter pregledna stikala (enako velja za stikala na volanskem obroču in merilnike), malce manj prepričljiv pa je večnamenski zaslon sistema uconnect. Njegova logika menijev in odzivnost občasno zahtevata malce potrpežljivosti, navigacija z
bogato bazo naslovov, lokacij, interesnih točk in še česa pa je zelo uporabna in natančna.
Pri vseh različicah karavanskega tipa dobite 1.500 evrov popusta, pri vstopni celo tri tisočake in pol.
Vožnja je lahkotna, saj sta volan in menjalnik precej mehka; pravzaprav je celoten avtomobil razmeroma mehak, zato je učinkovit pri blaženju udarcev s ceste, a z malce več nagibanja v ovinkih. Kakšne dinamike ne mara prav pretirano, čeprav je tudi pri večjih voznikovih apetitih – ali v kritičnih situacijah – lega na cesti zelo zanesljiva. Preizkusili smo ga z zmogljivejšim dizelskim motorjem v ponudbi, 1,6-litrskim strojem z 88 kW (120 KM), ki nudi zelo dobre zmogljivosti in se zlahka spopade
tudi z bolj obremenjenim vozilom in daljšimi avtocestnimi klanci. Morda je za spoznanje slabše zvočno zatesnjen kot tekmeci, a zato odziven prek širokega območja vrtljajev in precej zmeren pri porabi – pod šest litrov smo v poprečju namerili na testu, pri bolj umirjeni vožnji tudi le 5,5 litra, kar je dober rezultat. Le zadnja prestava šeststopenjskega menjalnika bi bila lahko daljša, kar bi med vožnjo po avtocesti znižalo motorne vrtljaje, hrup in ne nazadnje tudi porabo.
A pod črto je tak tipo zelo dober družinski paket – prostoren, funkcionalen in z nekaj doplačili tudi precej eleganten in varen. Ja, za sodobne varnostne pripomočke je treba dodatno seči v žep, za lepa 17-palčna platišča, usnjeno oblazinjenje, sistem uconnect in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji (slika je precej neostra in ponoči ter ob slabši vidljivosti le pogojno uporabna) prav tako. Pač odvisno od želja, potreb in proračuna …
Fiat tipo station wagon 1.6 multijet 16V lounge |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3750/min, 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4571 x 1792 x 1512 mm; Medos. razdalja: 2638 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1470/475 kg; Prtljažnik: 550 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,1 s; Poraba goriva (EU): 4,4/3,3/3,7 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 98 g/km. |
Cena: osnovni model (tipo station wagon 1.4 16V pop): 15.490 €, testno vozilo: 23.750 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna in funkcionalna notranjost, motor | doplačilna varnost, vzvratna kamera, ponjava prtljažnika | brez napak |
Oznake:
- Fiat
- karavan
- multijet
- test
- tipo station wagon
- turbodizel