Ford S-max 2.0 TDCi 154 kW powershift titanium
Podoben, a drugačen
- V drugi generaciji je S-max izgubil nekaj ostrine in pridobil na udobju
- Z dvolitrskim dizlom z dvema turbinama je hiter in obenem izjemno udoben potovalnik
- Zmogljiv dizelski stroj in bogata oprema prinašata porabo nad 8 l/100 km in ceno blizu 50 tisočakov
Četrtek, 2. junij 2016
Ford je leta 2006 z S-maxom pošteno prevetril svet velikih enoprostorcev, saj je predstavil daleč najbolj dinamičen družinski avtomobil na trgu. Zato so bili nekateri ob predstavitvi novega modela malce razočarani. Čeprav so ga oblikovali povsem na novo, je namreč ohranil silhueto in karoserijska razmerja svojega predhodnika. S tem v bistvu ni čisto nič narobe, le tistega "uau" učinka ni več.
No, če smo zelo natančni, je novinec izgubil nekaj ostrine. To velja zlasti za sprednji del, ki je bil prej zelo dinamičen, sedaj pa je po zaslugi kromirane maske in bolj ošiljenih žarometov postal bolj eleganten. Da, tudi S-max je odrasel, postal je bolj resen.
To velja tudi za notranjost. Armaturna plošča je ohranila enako postavitev, le oblika in materiali so drugačni, kakovostnejši in bolj prijetni na otip. Notranjost je bolje zvočno zatesnjena, vožnja pa zato bolj udobna. Podvozje je nekoliko mehkejše, volan pa ne več tako zelo natančen. Da ne bo pomote, S-max se še vedno odlično pelje in je lahko še vedno merilo za večino velikih enoprostorcev na trgu. A je pri obliki in voznih lastnostih izgubil nekaj ostrine, kar pa je šlo, kot rečeno, v
korist udobja.
Z drugo generacijo je S-max postal bolj uglajen in eleganten, a je kljub temu še vedno najbolj dinamičen veliki enoprostorec na trgu.
Med njegove glavne vrline še vedno štejemo prostornost. Tako sprednja kot trije potniki v drugi vrsti imajo več kot dovolj prostora za glavo in kolena, le tista na dveh opcijskih zložljivih sedežih v tretji vrsti morata malce potrpeti. Tam je, resnici na ljubo, dovolj prostora le za otroke. Da bo prilagajanje potrebam po sedežih ali prostoru za prtljago karseda udobno, so Fordovci tokrat dodatno poskrbeli z električnim mehanizmom zlaganja druge in tretje vrste sedežev s pritiskom na gumbe v
prtljažniku. Pohvalno!
Pohvalo pa si zasluži tudi najmočnejši tubodizelski stroj v ponudbi. Gre za dvolitrski štirivaljnik, ki s pomočjo dveh turbin razvije moč 154 kilovatov (209 KM) in 450 Nm navora. Ne bomo rekli, da je tako motoriziran S-max prava raketa, a za družinski avtomobil bi težko zahtevali več. Dobro se razume z dvosklopčnim šeststopenjskim menjalnikom powershift, ki prestavlja hitro in logično. Če odmislimo nekaj cukanja pri speljevanju, nas je zmotila le prestavna shema, pri kateri se za položajem D
nahaja še športni način prestavljanja S. Zato smo na testu (okuženi z navado, da je za prestaviti v D ročico treba potisniti do konca nazaj) večkrat avtomatično prestavili v S, nato pa smo pri hitrih manevrih namesto v vzvratno R, ki se navadno nahaja dve stopnji naprej, prestavili v prosti tek N.
Čeprav ima nekoliko mehkejše podvozje in malce manj natančen volan kot predhodnik, v ovinkih deluje zelo zanesljivo.
Bolj kot z dinamičnostjo nas je S-max tokrat navdušil z udobjem, saj tudi pri večjih hitrostih križari mirno in tiho in je zato odličen potovalnik. Le na posebno nizko porabo goriva ne smete računati. To je le velik in posledično težek avtomobil. Testni, ki je tehtal skoraj 1,8 tone, je na od nas zahteval 8,2 l/100 km.
Ob prostornosti in udobju novi največji max ponuja tudi zelo dolg spisek varnostnih in asistenčnih sistemov. Najbogatejši paket titanium med drugim serijsko ponuja sisteme za prepoznavanje prometnih znakov, samodejno preklapljanje med dolgima in zasenčenima žarometoma, opozarjanje ob nenamerni menjavi voznega pasu ter na nezbranost voznika. Testni primerek je imel tudi opcijski sistem za preprečevanje naleta in prepoznavanje pešcev ter zvočno in vizualno opozarjanje na možnost naleta s projekcijo na vetrobransko steklo, žal pa ni imel novega prilagodljivega radarskega tempomata, za katerega je treba odšteti 1.610 evrov. Serijsko je tu še multimedijska naprava sync II, ki vključuje 20,3-centimetrski (8-palčni) zaslon na dotik, testni primerek pa so občutno podražili še navigacijska naprava, prednja širokokotna kamera z deljenim pogledom ter stilski paket za bolj športen videz in paket titanium2, ki med drugim prinaša delno usnjeno oblazinjenje.
Premijsko motorizirani in premijsko opremljeni enoprostorec je imel tako tudi premijsko ceno. Ta je presegla 48 tisočakov, z olajševalno okoliščino v obliki 1.800 evrov popusta.
Ford S-max 2.0 TDCi 154 kW powershift titanium |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 154 kW (209 KM) pri 3750/min, 450 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4796 x 1916 x 1655 mm; Medos. razdalja: 2849 mm; Pnevmatike: 235/50 R18; Masa/nosilnost: 1766/809 kg; Prtljažnik: 285–2020 l. |
Največja hitrost: 218 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (EU): 6,3/5,1/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2/100 km; Izpust CO2: 144 g/km |
Cena: osnovni model (1.5 ecoboost trend): 26.670 €, testno vozilo: 48.080 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
uporabnost, prostornost, motor, vozne lastnosti | končna cena, slaba preglednost zaradi A-stebrička | brez napak |
Oznake:
- Ford
- powershift
- S-max
- titanium
- turbodizel