Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford S-max 2.0 TDCi 154 kW powershift titanium

Podoben, a drugačen

  • V drugi generaciji je S-max izgubil nekaj ostrine in pridobil na udobju
  • Z dvolitrskim dizlom z dvema turbinama je hiter in obenem izjemno udoben potovalnik
  • Zmogljiv dizelski stroj in bogata oprema prinašata porabo nad 8 l/100 km in ceno blizu 50 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 2. junij 2016

Ford je leta 2006 z S-maxom pošteno prevetril svet velikih enoprostorcev, saj je predstavil daleč najbolj dinamičen družinski avtomobil na trgu. Zato so bili nekateri ob predstavitvi novega modela malce razočarani. Čeprav so ga oblikovali povsem na novo, je namreč ohranil silhueto in karoserijska razmerja svojega predhodnika. S tem v bistvu ni čisto nič narobe, le tistega "uau" učinka ni več.

No, če smo zelo natančni, je novinec izgubil nekaj ostrine. To velja zlasti za sprednji del, ki je bil prej zelo dinamičen, sedaj pa je po zaslugi kromirane maske in bolj ošiljenih žarometov postal bolj eleganten. Da, tudi S-max je odrasel, postal je bolj resen.

To velja tudi za notranjost. Armaturna plošča je ohranila enako postavitev, le oblika in materiali so drugačni, kakovostnejši in bolj prijetni na otip. Notranjost je bolje zvočno zatesnjena, vožnja pa zato bolj udobna. Podvozje je nekoliko mehkejše, volan pa ne več tako zelo natančen. Da ne bo pomote, S-max se še vedno odlično pelje in je lahko še vedno merilo za večino velikih enoprostorcev na trgu. A je pri obliki in voznih lastnostih izgubil nekaj ostrine, kar pa je šlo, kot rečeno, v korist udobja.

Z drugo generacijo je S-max postal bolj uglajen in eleganten, a je kljub temu še vedno najbolj dinamičen veliki enoprostorec na trgu.


Med njegove glavne vrline še vedno štejemo prostornost. Tako sprednja kot trije potniki v drugi vrsti imajo več kot dovolj prostora za glavo in kolena, le tista na dveh opcijskih zložljivih sedežih v tretji vrsti morata malce potrpeti. Tam je, resnici na ljubo, dovolj prostora le za otroke. Da bo prilagajanje potrebam po sedežih ali prostoru za prtljago karseda udobno, so Fordovci tokrat dodatno poskrbeli z električnim mehanizmom zlaganja druge in tretje vrste sedežev s pritiskom na gumbe v prtljažniku. Pohvalno!

Pohvalo pa si zasluži tudi najmočnejši tubodizelski stroj v ponudbi. Gre za dvolitrski štirivaljnik, ki s pomočjo dveh turbin razvije moč 154 kilovatov (209 KM) in 450 Nm navora. Ne bomo rekli, da je tako motoriziran S-max prava raketa, a za družinski avtomobil bi težko zahtevali več. Dobro se razume z dvosklopčnim šeststopenjskim menjalnikom powershift, ki prestavlja hitro in logično. Če odmislimo nekaj cukanja pri speljevanju, nas je zmotila le prestavna shema, pri kateri se za položajem D nahaja še športni način prestavljanja S. Zato smo na testu (okuženi z navado, da je za prestaviti v D ročico treba potisniti do konca nazaj) večkrat avtomatično prestavili v S, nato pa smo pri hitrih manevrih namesto v vzvratno R, ki se navadno nahaja dve stopnji naprej, prestavili v prosti tek N.

Čeprav ima nekoliko mehkejše podvozje in malce manj natančen volan kot predhodnik, v ovinkih deluje zelo zanesljivo.


Bolj kot z dinamičnostjo nas je S-max tokrat navdušil z udobjem, saj tudi pri večjih hitrostih križari mirno in tiho in je zato odličen potovalnik. Le na posebno nizko porabo goriva ne smete računati. To je le velik in posledično težek avtomobil. Testni, ki je tehtal skoraj 1,8 tone, je na od nas zahteval 8,2 l/100 km.

Ob prostornosti in udobju novi največji max ponuja tudi zelo dolg spisek varnostnih in asistenčnih sistemov. Najbogatejši paket titanium med drugim serijsko ponuja sisteme za prepoznavanje prometnih znakov, samodejno preklapljanje med dolgima in zasenčenima žarometoma, opozarjanje ob nenamerni menjavi voznega pasu ter na nezbranost voznika. Testni primerek je imel tudi opcijski sistem za preprečevanje naleta in prepoznavanje pešcev ter zvočno in vizualno opozarjanje na možnost naleta s projekcijo na vetrobransko steklo, žal pa ni imel novega prilagodljivega radarskega tempomata, za katerega je treba odšteti 1.610 evrov. Serijsko je tu še multimedijska naprava sync II, ki vključuje 20,3-centimetrski (8-palčni) zaslon na dotik, testni primerek pa so občutno podražili še navigacijska naprava, prednja širokokotna kamera z deljenim pogledom ter stilski paket za bolj športen videz in paket titanium2, ki med drugim prinaša delno usnjeno oblazinjenje.

Premijsko motorizirani in premijsko opremljeni enoprostorec je imel tako tudi premijsko ceno. Ta je presegla 48 tisočakov, z olajševalno okoliščino v obliki 1.800 evrov popusta.
 

Ford S-max 2.0 TDCi 154 kW powershift titanium
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 154 kW (209 KM) pri 3750/min, 450 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4796 x 1916 x 1655 mm; Medos. razdalja: 2849 mm; Pnevmatike: 235/50 R18; Masa/nosilnost: 1766/809 kg; Prtljažnik: 285–2020 l.
  Največja hitrost:  218 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (EU): 6,3/5,1/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2/100 km; Izpust CO2: 144 g/km
  Cena:  osnovni model (1.5 ecoboost trend): 26.670 €, testno vozilo: 48.080 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
uporabnost, prostornost, motor, vozne lastnosti končna cena, slaba preglednost zaradi A-stebrička brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.