Ford ecosport 1.0 ecoboost 103 kW (140 KM) ST-line
Ga še prepoznate?
- Ob prenovi je od predhodnika ohranil le silhueto
- Z najmočnejšim bencinskim trivaljnikom je poskočen, a zlahka zahteva osem litrov zelenega
- S serijskimi paketi opreme in nekaj dodatki lahko postane zelo privlačen, toda to ima svojo ceno
Nedelja, 27. januar 2019
Priznati moramo, da prvi ecosport na našem testu ni ravno ukradel naših src. Prav tako se je slabo odrezal na velikem primerjalnem testu PRIMA. Poleg oblike, pri kateri se je zdelo, da gre za malce na silo ustvarjen avtomobil, ki bo težko osvojil zahtevne evropske kupce, nas ni posebej navdušil niti z voznimi lastnostmi. Takrat smo ugotovili, da so zato, da bi se avtomobil kljub večji oddaljenosti od tal dobro peljal skozi ovinke, vzmetenje nastavili zelo trdo. S tem so sicer res omejili nagibanje karoserije v ovinkih, obenem pa žrtvovali udobje, ki ga pri takšnem avtomobilu kljub vsemu pričakujemo.
Zato so bili pri Fordu ob prenovi zelo temeljiti. Odlično so se odrezali pri prenovi zunanjosti, ki je precej bolj v skladu z drugimi hišnimi modeli in je z opremo ST-line prav privlačna. Pohvalo si zasluži osvežitev kabine, ki je ecosport popeljala v korak z novo fiesto in s tem v korak s časom. Armaturna plošča je popolnoma nova, novi so merilniki in »lebdeči« 20,3-centimetrski (8-palčni) zaslon multimedijske naprave na vrhu sredinske konzole. Najbolj dobrodošla nadgradnja je nova
generacija Fordovega vmesnika sync3. Ta se pohvali s pregledno grafiko in logičnimi meniji, ki omogočajo preprosto upravljanje telefona, avdio naprave in navigacije.
Da bi čim bolj ustrezal okusu evropskih kupcev, so ga oblikovno približali modeloma kuga in edge ter proizvodnjo za evropski trg iz Brazilije preselili v Romunijo.
Spredaj se zlahka najde udoben položaj sedenja, udobno se bodo peljali tudi potniki v drugi vrsti. Prostora za noge sicer res ni na pretek, a dovolj za odrasle srednje rasti. Prtljažnik je ohranil posebnost, ki bi se je lahko ob prenovi znebil, a se je žal ni. V mislih imamo vrata s stranskim vpetjem, ki na tesnih mestnih parkiriščih in garažah res niso najbolj praktična. Ima pa prtljažnik nizek nakladalni rob in pomično talno polico, ki jo je mogoče glede na potrebe postaviti v tri različne
položaje. V osnovni postavitvi je za prtljago na voljo 356 litrov, z zlaganjem zadnjih sedežev prostor naraste na 1.238 litrov.
Med vožnjo ecosport pokaže čvrstost, ki je prijetna, zlasti v ovinkih, saj omejuje prečno nagibanje karoserije in daje dober občutek varnosti. Zato je delno zaslužno športno vzmetenje, ki je del serijske opreme pri paketu ST-line. Ne glede na to se nam zdi, da je podvozje po prenovi bolj uravnoteženo, avtomobil pa na splošno bolj udoben. Nekaj prostora za izboljšave ostaja pri zadnjem vzmetenju, ki bi lahko bolje blažilo udarce pri vožnji čez krajše neravnine.
Testni primerek je poganjal Fordov večkrat nagrajeni prisilno polnjeni trivaljnik ecoboost v različici, ki ponuja 103 kilovate (140 KM) moči in 180 Nm navora. Z živahnim mlinčkom pod sprednjim pokrovom je ecosport prijetno poskočen in na področju zmogljivosti ne pusti odprtih želja. Pohvalo si zasluži tudi šeststopenjski ročni menjalnik z natančnimi hodi prestavne ročice, kot smo jih pri Fordih vajeni. Le poraba ne more biti rekordno nizka. Na testu se je vselej gibala malce nad osmimi litri
s končnim povprečjem 8,2 litra na 100 kilometrov.
V bogatem naboru opreme si žal ni mogoče omisliti sistema za samodejno zaviranje v sili.
Mali terenček je s prenovo napredoval tudi na področju varnostnih in asistenčnih pripomočkov, kjer pa še vedno ne dohaja fieste. Med drugim ponuja sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ne pa tudi sistema za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu in sistema za samodejno zaviranje v sili, ki si ga žal ni mogoče omisliti niti za doplačilo.
Redko kateri avtomobil s prenovo napreduje toliko, kot je napredoval ecosport. Ford ga je želel približati okusu in zahtevam evropskih kupcev in po našem mnenju je za to storil vse, kar je bilo v njegovi moči. Eden od dejavnikov, ki lahko zmoti to zbližanje, pa je cena. Tako motoriziran in bogato opremljen avto, kot smo ga preizkusili mi, ki je bil videti, kot bi pravkar zapeljal iz kataloga, namreč stane več kot 27 tisoč evrov, pri čemer vam bodo pri Fordu ponudili 1.800 evrov popusta.
Ford ecosport 1.0 ecoboost 103 kW (140 KM) ST-line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6300/min, 180 Nm pri 1.400/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4096 x 1765 x 1653 mm; Medos. razdalja: 2519 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1348/377 kg; Prtljažnik: 356–1725 l. |
Največja hitrost: 186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,8 s; Poraba goriva (EU): 6,2/4,7/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2/100 km; Izpust CO2: 119 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 ecoboost 92 kW trend): 17.860 €, testno vozilo: 27.410 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
| videz, preglednost, sistem sync3 | | končna cena, odpiranje prtljažnih vrat, ni samodejnega zaviranja v sili | | brez napak |