Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford fiesta 1.5 ecoboost 147 kW ST

Petarda!

  • Fiesta ST je eden najbolj športno poudarjenih malčkov v svojem razredu
  • Prisilno polnjen motor s 147 kW (200 KM) jo do stotice pospeši v 6,5 sekunde
  • S ceno več kot 25 tisoč evrov je nekaj tisočakov dražja od neposrednih tekmecev
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 26. december 2018

Že na nedavnem PRIMA primerjalnem testu avtomobilov B-segmenta se je fiesta uvrstila zelo visoko, tudi na področju voznih lastnosti in odlične lege na cesti. Takrat smo sicer preizkusili »običajno«, prav nič športno nastrojeno različico, a vendarle. Podrobnejši preizkus športno poudarjene različice ST line je le še stopnjeval pričakovanja in nabiranje sline v kotičkih ust … Seveda, vrh ponudbe za športne navdušence je zagotovo ST, prava žepna raketa, ki stavi na opazno športno ostrino in s tem povezane vozniške užitke.

Polo GTI ali clio R.S.? Jasno, oba sta njena neposredna tekmeca, a po značaju precej drugačna. Sklepata namreč kompromise med športnostjo in vsakodnevno uporabnostjo (saj veste, najprej odpeljete otroka v vrtec, potem pa po daljši in bolj ovinkasti cesti v službo), tudi na račun samodejnih menjalnikov. Ta pri fiesti ni na voljo niti za doplačilo! Saj ne, da Fordova petarda ne bi bila vsakodnevno uporabna, a jasno je, da so inženirji športnost postavili na prvo mesto.

Že običajna fiesta se lahko pohvali z zelo dobrimi voznimi lastnostmi, športna različica ST pa to le še potrjuje.


Poganja jo 1,5-litrski trivaljni bencinski stroj, seveda prisilno polnjen in s 147 kW (200 KM) največje moči. Že v prostem teku je brbotajoče odločen, v športnem režimu še bolj, saj namesto skozi eno diha skozi obe izpušni cevi (pomična loputa). Zvočna kulisa sicer značilnega trivaljnika je prav posrečeno športna, tresljaji prav tako sovpadajo s celotnim značajem. Odzivnost je odlična, prožnost tudi, saj je krivulja navora z vrhom 290 Nm med 1.600 in 4.000 vrtljaji na minuto popolnoma ravna. Motor tako odločno vleče v širokem območju vrtljajev in praktično v kateri koli prestavi, čeprav te niso ravno izrazito gosto nanizane. Druga, tretja … za dinamično vožnjo po ovinkasti cesti kaj dlje kot do četrte ni treba, na avtocesti je primerno dolga šesta dobrodošla. Prstov si sicer nismo oblizovali le zaradi natančnega in zelo komunikativnega volana, temveč tudi na račun odlično izbrušenega podvozja, ki zaradi mehanske zapore sprednjega diferenciala nudi odličen oprijem. Tudi ko spusti, to stori zelo predvidljivo, še prej pa dobesedno čutite, kdaj se bližate meji. Takrat vmes poseže varnostna elektronika, ki v športnem režimu pusti malce več, v programu race track (dirkalna steza) pa se ne vmešava. Takrat je fiesta odličen športni partner, saj ves čas skoraj dobesedno čutite, kaj se dogaja pod kolesi, in temu primerno ukrepate. Užitki so torej več kot zagotovljeni!

Med vožnjo na meji se ves čas zelo dobro čuti, kaj se dogaja pod sprednjimi in zadnjimi kolesi.


Kljub izbrušeni športnosti brez težav zmore omenjeno kombinacijo vrtca in službe, a je res, da je vožnja prek neravnin malce manj udobna, plezanje na zadnje sedeže pa zaradi trivratne zasnove temu primerno zahtevno (na voljo je tudi petvratna, le 300 evrov dražja različica). Tudi sprednja Recaro sedeža prisegata na športnost in s poudarjenimi robovi telesu nudita veliko bočnega oprijema. Nasploh je voznik prijetno utesnjen in vse je na dosegu roke, visoka kakovost materialov in izdelave ter notranja arhitektura z osrednjim večnamenskim zaslonom sistema sync na sredinski konzoli sta pravzaprav enaki kot v drugih fiestah.

Torej? Če iščete izrazito športno obarvanega malčka, potem je fiesta ST nedvomno najboljša izbira, ki z vidika udobja in vsakodnevne uporabnosti v primerjavi s tekmeci sklepa še najmanj kompromisov. Je pa res, da se temu primerno visoko ceni – v osnovi oziroma brez dodatne opreme na več kot 25 tisočakov. S tisoč evri rednega popusta pa je vseeno malce bolj dostopna.
 

Ford fiesta 1.5 ecoboost 147 kW ST
 Vozilo in motor kombilimuzina, 3 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1496 ccm, 147 kW (200 KM) pri 6000/min, 290 Nm pri 1600–4000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4068 x 1735 x 1469 mm; Medos. razdalja: 2493 mm; Pnevmatike: 205/40 R18; Masa/nosilnost: 1283/447 kg; Prtljažnik: 311–1093 l.
  Največja hitrost:  232 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,5 s; Poraba goriva (EU): 7,6/5,1/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,0 l/100 km; Izpust CO2: 136 g/km.
  Cena:  osnovni model (fiesta 1.1 51 kW trend): 11.900 €, testno vozilo: 29.780 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
podvozje, motor, vozne lastnosti, sedeži cena brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.