Ford focus ST 2.0 TDCi ST-2
Športen po gorenjsko
- Od prenove dalje je športno nastrojeni focus ST na voljo tudi z zmogljivim turbodizlom
- Če odmislimo šibkejši motor, se od bencinskega prav v ničemer ne razlikuje
Sobota, 9. april 2016
Ford s turbodizelsko športno različico focusa ne odkriva tople vode, pravzaprav se je tovrstni druščini pridružil precej pozno. Kot prvi je recept varčnega športnika uspešno uporabil golf GTD, kasneje pa še marsikdo drug. Po drugi strani se je previdnost obrestovala, saj je uspeh takšne različice danes praktično zagotovljen, kar potrjuje tudi napoved o prodaji, ki naj bi znašala kar polovico vseh ST-jev. Pa je z dizlom vreden svoje športne oznake?
Odgovor na zgornje vprašanje je povsem odvisen od posameznikovega pojmovanja športnosti. Če ta predstavlja absolutne številke, potem dizel s 136 kW (185 KM) ni za vas. Za pospešek do stotice potrebuje 8,1 sekunde, kar je 1,6 sekunde dlje kot bencinski z 250 'konji', prav tako je občutno manjša največja hitrost (217 proti 248 km/h). Po drugi strani pa tisti, ki dajo največ na odlično lego v ovinku, natančen volan in popoln nadzor nad dogajanjem pod kolesi, lahko tudi od tega ST-ja dobijo vse,
kar si želijo.
Dizelska zmernost pri porabi goriva je dobrodošla, a se razlika v moči še kako pozna
Podvozje je namreč pri obeh popolnoma identično in poskrbi za oprijem, ki bi ga lahko primerjali le s primežem hobotnice. Volan v ovinku tudi tokrat hoče puliti iz rok, celo nekoliko bolj, saj je na delu kar 400 Nm dizelskega navora. Po drugi strani se motor vseeno zdi nekoliko preveč anemičen za pravi športni avtomobil. Pospeševanje je zvezno in tekoče, brez sunkov, ki bi vozniku dali vedeti, da ima opravka s pravo cestno zverino. Prav veliko ne pomaga niti umetna zvočna kulisa, ki dizelski
trušč spremeni v nekoliko pridušeno renčanje.
O focusu ST smo že pred prenovo zapisali, da je ena najbolj ugodnih alternativ svojega razreda. Toliko bolj to velja sedaj, ko je na voljo z dizlom v nosu, ki je od bencinskega cenejši za približno tisočaka. Če upoštevamo 3.600 evrov prodajnega popusta, pa ga lahko iz salona zapeljete že za 23.990 evrov. Skupaj z občutno manjšo porabo goriva, ki je na našem testu v povprečju znašala 7,4 litra, postane dizelski ST zares mamljiv nakup. Če se po žilah poleg športne pretaka tudi kaj gorenjske
krvi, pa še toliko bolj!
Ford focus ST 2.0 TDCi ST-2 |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni trivaljnik, 1997 ccm, 136 kW (185 KM) pri 3500/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4362 x 1823 x 1471 mm; Medos. razdalja: 2648 mm; Pnevmatike: 235/40 R18; Masa/nosilnost: 1464/561 kg; Prtljažnik: 363–1262 l. |
Največja hitrost: 217 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,8/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 110 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 ecoboost trend): 17.940 €, testno vozilo: 34.340 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, poraba goriva | pretrd za vsakdanjo uporabo | brez napak |
Oznake:
- focus
- Ford
- ST
- turbodizel