Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford focus ST 2.0 TDCi ST-2

Športen po gorenjsko

  • Od prenove dalje je športno nastrojeni focus ST na voljo tudi z zmogljivim turbodizlom
  • Če odmislimo šibkejši motor, se od bencinskega prav v ničemer ne razlikuje
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. april 2016

Ford s turbodizelsko športno različico focusa ne odkriva tople vode, pravzaprav se je tovrstni druščini pridružil precej pozno. Kot prvi je recept varčnega športnika uspešno uporabil golf GTD, kasneje pa še marsikdo drug. Po drugi strani se je previdnost obrestovala, saj je uspeh takšne različice danes praktično zagotovljen, kar potrjuje tudi napoved o prodaji, ki naj bi znašala kar polovico vseh ST-jev. Pa je z dizlom vreden svoje športne oznake?

Odgovor na zgornje vprašanje je povsem odvisen od posameznikovega pojmovanja športnosti. Če ta predstavlja absolutne številke, potem dizel s 136 kW (185 KM) ni za vas. Za pospešek do stotice potrebuje 8,1 sekunde, kar je 1,6 sekunde dlje kot bencinski z 250 'konji', prav tako je občutno manjša največja hitrost (217 proti 248 km/h). Po drugi strani pa tisti, ki dajo največ na odlično lego v ovinku, natančen volan in popoln nadzor nad dogajanjem pod kolesi, lahko tudi od tega ST-ja dobijo vse, kar si želijo.

Dizelska zmernost pri porabi goriva je dobrodošla, a se razlika v moči še kako pozna


Podvozje je namreč pri obeh popolnoma identično in poskrbi za oprijem, ki bi ga lahko primerjali le s primežem hobotnice. Volan v ovinku tudi tokrat hoče puliti iz rok, celo nekoliko bolj, saj je na delu kar 400 Nm dizelskega navora. Po drugi strani se motor vseeno zdi nekoliko preveč anemičen za pravi športni avtomobil. Pospeševanje je zvezno in tekoče, brez sunkov, ki bi vozniku dali vedeti, da ima opravka s pravo cestno zverino. Prav veliko ne pomaga niti umetna zvočna kulisa, ki dizelski trušč spremeni v nekoliko pridušeno renčanje.

O focusu ST smo že pred prenovo zapisali, da je ena najbolj ugodnih alternativ svojega razreda. Toliko bolj to velja sedaj, ko je na voljo z dizlom v nosu, ki je od bencinskega cenejši za približno tisočaka. Če upoštevamo 3.600 evrov prodajnega popusta, pa ga lahko iz salona zapeljete že za 23.990 evrov. Skupaj z občutno manjšo porabo goriva, ki je na našem testu v povprečju znašala 7,4 litra, postane dizelski ST zares mamljiv nakup. Če se po žilah poleg športne pretaka tudi kaj gorenjske krvi, pa še toliko bolj!
 

Ford focus ST 2.0 TDCi ST-2
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni trivaljnik, 1997 ccm, 136 kW (185 KM) pri 3500/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4362 x 1823 x 1471 mm; Medos. razdalja: 2648 mm; Pnevmatike: 235/40 R18; Masa/nosilnost: 1464/561 kg; Prtljažnik: 363–1262 l.
  Največja hitrost:  217 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba goriva (EU): 5,0/3,8/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 110 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 ecoboost trend): 17.940 €, testno vozilo: 34.340 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, poraba goriva pretrd za vsakdanjo uporabo brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.