Avto.info
Iskalnik: Model:

Ford mustang fastback GT

Neprilagojen!

  • Po prenovi je mustang še nekoliko bližje evropskemu okusu, a na svoje podivjane korenine ni pozabil
  • Klasični V8 po novem zmore 450 »konjev« in ga do stotice katapultira v le 4,3 sekunde
  • Kar 10-stopenjski samodejni menjalnik zna biti zelo hiter, manjka pa mu uglajenost nekaterih premijskih izdelkov
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 7. oktober 2018

Naj to besedilo začnem z anekdoto. Pred ljubljanskim stanovanjskim blokom, v katerem živim, sem tole modro zverino z belo črto kakšen teden redno parkiral in po večini pri sosedih izzval precejšnje navdušenje. Hladni zagon v poznih jutranjih urah je bil še posebej zanimiv, saj je glasno brbotanje kot injekcija adrenalina za vsakega, ki ga vsaj malce zanimajo avtomobili. Se pa najdejo tudi takšni, ki jim tovrstne reči iz kakšnega razloga niso všeč. Nekdo iz moje soseske je svoje nezadovoljstvo izrazil na prav poseben in nič kaj kulturen način. V nedeljo zjutraj me je tako mustang pričakal s popolnoma izpraznjeno pnevmatiko. Na srečo storilec ni uporabil noža, temveč si je vzel čas in se poigral z ventilom. Lepo od njega!

Rezultat opisanega dogodka je bil, da sem se po večdnevnem odlašanju le spravil k prebiranju navodil za uporabo tako imenovanega sosedom prijaznega načina delovanja izpuha, ki ga po novem ponuja mustang. Ta ponuja možnost tihega zagona motorja, nastavimo lahko celo časovno okno, v katerem sistem samodejno deluje. Mustang še nikoli ni bil tako prijazen. Nas čaka še sistem, ki bo med vožnjo pripravil sladkorno peno za otroke iz soseske!?

Morda malce pretiravam, a mustang se je na videz malce omehčal. Tudi dobesedno, saj so ostre poteze, predvsem na sprednjem delu, zamenjale bolj zaobljene in manj izrazite linije. Ne skrbite, na cesti je še vedno več kot opazen, zlasti če gre čez dolg pokrov motorja in streho dirkaška bela črta. S to je vsaj malenkost hitrejši, zagotovo!

Če vas velika poraba goriva moti, se raje odločite za »zvočno izzvani« 2,3-litrski štirivaljnik. Pa še sosedi vas bodo imeli rajši!


Šalo na stran, novi mustang GT je hitrejši, a ne zaradi nalepke, temveč za to poskrbi nekoliko bolj »navit« petlitrski V8, ki po novem zmore 331 kW (450 KM) moči. Bolj kot prirastek 30 »konjev« je pomembna ugodnejša krivulja navora. To so Fordovci dosegli z inovativnim visokotlačnim neposrednim in nizkotlačnim posrednim vbrizgom goriva. S tem so nekako zagotovili najboljše obeh svetov in poskrbeli, da je, vsaj na papirju, poraba še malenkost manjša kot prej. Pri tem naj bi precejšnjo vlogo odigral popolnoma nov 10-stopenjski samodejni menjalnik. Ne, nisem se zatipkal, ima kar deset prestav. Ta deluje razmeroma gladko in hitro, a se lahko skrije pred nekaterimi izdelki prestižnih znamk. Včasih po nepotrebnem zaletavo išče neko drugo prestavo, čeprav ne bi bilo treba, pri pretikanju navzdol je lahko neubogljiv, v vzvratno pa je nekajkrat v slogu konjske brce prav sunkovito prestavil. Njegovo delovanje, pa tudi motorja in volanskega mehanizma, je odvisno od izbire voznega načina. Po novem je izbira bogatejša za nekaj opcij, ki segajo od »previdne« za vožnjo po snegu do dirkaške.

Seveda tudi tokrat niso pozabili na pripomoček za »kurjenje« gum, ki je tako preprost za uporabo, da bi ga lahko uporabila vsaka babica. Moja je sicer že pokojna, zato sem dimno zaveso naredil jaz ... njej v čast. Sistem se imenuje line lock in je del skupka dirkaških aplikacij, s štoparico odpeljanih krogov in programom za hiter start (launch control) vred.

Opisane spretnosti so zanimive, a ne povedo prav dosti o voznih lastnostih na cesti in, še bolj pomembno, v ovinkih. Tudi to obvlada! Priznam, da nas je s svojim razgrajaškim pristopom v ovinku kdaj presenetil, kar se v bolj dodelanem, a manj karizmatičnem BMW-ju M4 ne zgodi. Vseeno za njim ne zaostaja tako zelo, kot bi morda mislili. Ko sem se enkrat sporazumel z menjalnikom in ga zagrabil za ušesa (obvolanske ročice) ter privadil živahnosti zadnjega konca, je bil vsak zavoj bolj uživaški. Še posebej takrat, ko se ameriški osmak razigra in iz globokega brbotanja ob prehodu v visoke vrtljaje preide v podivjanega kričača. Teh zvokov se res zlepa ne naveličaš.

Po pričakovanjih je notranjost mustanga po ameriško dodelana in v iskanju manjših stroškov opremljena s komponentami iz drugih hišnih modelov. A gledano v celoti, je kabina bolj evropska, kot bi si mislili. Spoji med deli armature so zgledno tesni, ergonomija je solidna, materiali več kot le povprečni. A se mi zdi, da bi lahko uporabili malce bolj prepričljivo imitacijo kroma, predvsem za spodnjo vrsto gumbov na sredinski konzoli. Med njimi je stikalo za izbiro voznega profila, ki je prav smešno kompliciran. Ne dovoli sprehajanja med možnostmi v obe smeri, ampak je treba vsakokrat narediti cel krog med izbirami. Še to, ob prvem pritisku se meni le aktivira, z drugim pa se začne izbira spreminjati.

Kdor ima rad mustanga, ima rad Slovenijo, saj zaradi visokih dajatev zanj odšteje dvajset tisočakov več kot kupec v Nemčiji!


Sicer je novi mustang popolnoma digitaliziran, pa ne le zaradi osrednjega infotainment sistema, temveč tudi z digitalnimi merilniki. Ti za vsak vozni režim ponujajo drugačen videz, na primer veliko grafiko merilnika vrtljajev ali klasična okrogla merilnika. Pogrešali smo napis ground speed (hitrost na kopnem, izvira iz letalstva) na merilniku hitrosti, ki ga je pred prenovo še imel. Klasika ostajata udobna sprednja sedeža z obilico prostora in zadnja dva, ki nista le utesnjena, ampak je otežen tudi dostop do njiju. Pomik sprednjih sedežev namreč nima spominske funkcije, pomikanje pa ni možno z enim potegom, temveč je treba posebej »zvrniti« naslon in nato ročno narediti vzdolžni pomik. Manevriranje z majhnimi otroki se mi ni zdelo prav nič zabavno! Sem pa v dobrih 400 litrov velik prtljažnik lahko spravil precej družinske ropotije.

Gledano v celoti, se mustang z vsako novo generacijo in prenovo občutno dopolnjuje in postaja dober na vse več področjih. A tam, kjer šteje, ostaja upornik, kakršen je od svojega spočetja leta 1964 naprej. Priznamo, v navalu trivaljnikov in elektromotorjev ima neprilagojenec s petlitrskim V8 v mojem srcu prav posebno mesto!
 

Ford mustang fastback GT
 Vozilo in motor športni kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: bencinski, osemvaljnik V oblike, 5.038 ccm, 331 kW (450 KM) pri 7000/min, 529 Nm pri 4600/min; Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4784 x 1916 x 1381 mm; Medos. razdalja: 2720 mm; Pnevmatike: 255/40 R19 spredaj in 275/40 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1831/274 kg; Prtljažnik: 408 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,3 s; Poraba goriva (EU): 19,0/8,2/12,1 l/100 km; Povprečje na testu: 16,8 l/100 km; Izpust CO2: 270 g/km.
  Cena:  osnovni model (2,3 ecoboost fastback): 46.300 €, testno vozilo: 74.400 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
motor, videz, vozne lastnosti cena, menjalnik, uglajenost brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.