Honda civic 1.5 turbo sport
Čista desetka!
- Civic zopet združuje prostorno in uporabno notranjost ter odlične vozne lastnosti.
- Prisilno polnjen bencinar s 134 kW (182 KM) ga do stotice pospeši v 8,2 sekunde.
- Skupaj z vstopno, a bogato opremo sport stane okroglih 22 tisočakov.
Petek, 15. december 2017
Ne le, ker gre za deseto generacijo tega avtomobila, temveč predvsem zato, ker si takšno oceno preprosto zasluži. Vas zanima, zakaj? Potem berite naprej!
Priznamo – na prvih fotografijah se je morda res zdel nenavaden, malce preveč razvlečen in ne ravno fotogeničen, a v živo je prava bomba! Verjetno se večina – sploh pa pravi Hondaši – spominja tistega širokega, nizkega civica iz devetdesetih let, ne glede na motorno različico poudarjeno športnega značaja in odličnih voznih lastnosti. Novi je prav tak! Nizek, širok, ostrih robov, kot je pri hondah v navadi, in poudarjeno športnega značaja.
Še posebej v kombinaciji z zmogljivim bencinskim motorjem – tokrat nismo preizkusili njegove najbolj športne različice z oznako type-R, ki je na slavnem Nürburgringu pred nedavnim s časom 7:43,8 postavil nov rekord za serijske avtomobile s sprednjim pogonom – temveč izvedbo s prisilno polnjenim 1,5-litrskim strojem, ki razvija odločnih 134 kW moči (182 KM) in 240 Nm navora, ki je na voljo v širokem območju med 1.900 in 5.000 vrtljaji na minuto.
Civic desete generacije si brez dvoma zasluži najvišjo oceno – torej bo naslednja generacija segla do enajst!?
To se še kako pozna tudi med vožnjo, saj tako motoriziran civic enakomerno vleče že skoraj od prostega teka pa vse do rdečega polja, kjer se še dodatno razživi. Vožnja je zato zelo tekoča, pa najsi gre za mirno podeželsko križarjenje, mestno vožnjo med semaforji ali priganjanje skozi serijo ravno prav zaprtih zavojev. Zato ni treba prav pogosto posegati po ročici natančnega šeststopenjskega menjalnika, ki iz ene v drugo prestavo prehaja kot vroč nož skozi maslo. Vse skupaj zaokrožujejo
natančen in neposreden volan ter odlično uravnoteženo podvozje – ravno prav čvrsto in natančno, da ves čas čutite, kaj se dogaja pod kolesi, in po drugi strani presenetljivo udobno. Ja, tudi izrazitejše neravnine ga ne spravijo s tira; morda malce manj suvereno požre le več zaporednih športnih udarcev.
Iz vsega napisanega morda sklepate, da je civic namenjen zgolj športnim voznikom – prav nasprotno! Pri športnem načinu vožnje se je med našim testom resnično izkazal, prav tako dobro se je odrezal tudi pri ocenjevanju uporabnosti. Resda se sedi precej nizko, a kabina je presenetljivo prostorna tako na sprednjih kot zadnjih sedežih, kar govori v prid temu, da z lahkoto prevzame vlogo družinskega avtomobila. Tudi prtljažni prostor je s svojimi osnovnimi 420 litri nadpovprečno izdatno odmerjen –
če zložite naslonjala zadnjih sedežev, gre vanj več kot 1,2 kubičnega metra – sicer precej globok, a zaradi velikih petih vrat lahko dostopen in vanj zlahka spravite tudi večje predmete. Svoje dodaja domiselna prekrivna ponjava, ki se ne odpre klasično navzgor, temveč kot rolo v desno stran – preprosto, učinkovito in zelo uporabno.
Ob odlični tehniki in športno poudarjenem značaju je tudi prostoren in uporaben družinski avtomobil.
Notranjost je s svojimi digitalnimi, a jasno preglednimi merilniki zasnovana v precej futurističnem slogu, tu je še nepogrešljiv večnamenski zaslon na sredinski konzoli, glavne funkcije prezračevanja pa, pohvalno, še vedno upravljate s pomočjo velikih in jasno vrtljivih gumbov ter klasičnih stikal. Zaradi izdatnih nastavitev je ergonomija naravnost brezhibna in zdi se, kot da je položaj za volanom zasnovan povsem po vaši meri.
Roko na srce, to velja praktično za celoten avtomobil. Prostoren in uporaben na eni ter tehnično odličen in dinamičen na drugi strani, zmogljiv in dobro opremljen. Pri tem motorju sicer osnovni paket sport med drugim zajema celovito paleto varnostnih pripomočkov (aktivni tempomat, opozorilo pred naletom, sistem za vožnjo po svojem pasu, prepoznavanje prometnih znakov …), dvopodročno klimatsko napravo, ogrevana sprednja sedeža, Garminov navigacijski sistem, možnost povezljivosti s svetovnim spletom, led žaromete, parkirna tipala spredaj in zadaj, 17-palčna aluminijasta platišča in še marsikaj drugega. In nikar se ne ustrašite – prav takšen, kot je bil testni, stane zelo mamljivih 22 tisočakov oziroma, čez palec, približno toliko, kot normalno opremljen volkswagen golf 1.6 TDI.
Honda civic 1.5 turbo sport |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1498 ccm, 134 kW (182 KM) pri 5500/min, 240 Nm pri 1900–5000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4518 x 1799 x 1434 mm; Medos. razdalja: 2697 mm; Pnevmatike: 235/45 R17; Masa/nosilnost: 1382/453 kg; Prtljažnik: 420–1.209 l. |
Največja hitrost: 220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,2 s; Poraba goriva (EU): 7,4/4,9/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (civic 1.0 turbo comfort): 19.990 €, testno vozilo: 24.040 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
motor, vozne lastnosti, ergonomija, prostorna notranjost, cena | malce slabša preglednost nazaj | brez napak |
Oznake:
- bencinski motor
- civic
- Honda
- kombilimuzina
- test
- turbo