Hyundai elantra 1.6 CRDi premium
V boj za evropsko kolajno
- Elantra šeste generacije s sodobno obliko in tehniko zapušča klub nizkocenovcev
- Iz modela i30 izposojen turbodizel se potovalni naravi klasične limuzine lepo poda
- Najbolje opremljena različica premium ima tudi kose opreme, ki bi jih pripisali veliko dražjim avtomobilom
Sobota, 12. november 2016
Elantro (lantro) pri nas sicer dobro poznamo, a je že dolgo ne uvrščamo ravno med prodajno rekordne modele. To še posebej velja za obdobje, ko so se pri Hyundaiju odločili, da bo na voljo le še kot klasična limuzina. Že prejšnja (peta) generacija je s sodobno, skoraj kupejevsko obliko zadela žebljico na glavico, najnovejša pa zgodbo pelje naprej z rahlo oblikovno in precej bolj temeljito nadgradnjo tehnike.
Bistveno je, da na ta avtomobil ne moremo več gledati kot na nizkocenovno limuzino po vzhodnjaškem okusu, ampak gre za sodoben izdelek, ki se za kupce bori s toyoto corollo, mazdo3 in VW jetto. V dolžino meri dobre štiri metre in pol, zato na cesti daje občutek, da spada v nekoliko večji razred, a se med limuzinami kompaktnega razreda znajdejo še za deset centimetrov daljši avtomobili. Kljub temu v notranjosti pri prostoru drži korak z njimi, saj je za sedenje odraslih potnikov dovolj
prostora tudi na zadnji klopi, le visokih frizur ne smejo imeti. Kupejevsko padajoča streha je navzven sicer prava terna, a za glave zadaj sedečih lahko zmanjka prostora. Spredaj se sedi zelo dobro, tako zaradi radodarno odmerjenega prostora kot zaradi privlačno oblikovanega okolja.
Turbodizelski motor s 100 kW (136 KM) je za 1.700 evrov dražji od bencinskega, a nudi več moči, navora in vozne dinamike.
Najnovejša elantra je lep dokaz, da globalni avtomobili, ki najrazličnejše kupce prepričujejo predvsem z dobro ceno, niso nujno sestavljeni iz tistega, kar imajo v tovarni pri roki, ampak so deležni ravno toliko pozornosti kot kateri koli drug model. Armaturna plošča je v slogu 'evropskega' i30 skladno in natančno obdelana, materiali pa so prijetni na otip. Dvobarvna kombinacija ustvari prijetno okolje, ki ga v svet prestiža popelje bogata oprema modela s samega vrha ponudbe. Serijska oprema
izvedbe premium vključuje električno nastavljiv voznikov sedež, ogrevane sprednje in zadnje sedeže, ogrevan volan, kamero za vzvratno vožnjo, ksenonske žaromete, led pozicijske luči, pametni ključ, tempomat, samodejno klimatsko napravo in varnostni nabor sistemov za nadzor mrtvih kotov, pomoč pri menjavi voznega pasu ter opozarjanje na prečni promet. Prav hecno je, da je ob vsem tem na vrhu sredinske konzole le 12,7-centimetrski barvni zaslon na dotik, ki poleg majhnosti sploh ne ponuja
možnosti navigacijskega sistema. Niti za doplačilo ne.
Pametni ključ poleg odklepanja in zagona motorja skrbi še za 'trik' odpiranja prtljažnika. Če se v bližini zadnjega dela vozila (s ključem v žepu) zadržujete več kot tri sekunde, se prtljažnik samodejno odpre. Omejen dostop precej nizkega, a globokega prostora je običajna hiba klasičnih limuzin, vase pa sprejme zavidljivih 458 litrov prtljage. Pri zlaganju potovalk je treba le paziti, da ostane dovolj prostora za vodila prtljažnih vrat, ki se pri zapiranju spustijo še nekoliko nižje.
Dodelano podvozje je bolj naklonjeno udobju, preseneča pa odziven električni servo volan.
Da so pri Hyundaiju poslušali želje evropskih kupcev, je najbolj očitno pri izbiri motorjev. Paleta je sicer daleč od bogate, a poleg 1,6-litrskega bencinskega motorja končno ponuja tudi soliden turbodizel. Prav tako 1,6-litrski stroj so si izposodili kar iz i30, ponuja pa natanko 100 kilovatov (136 KM) in 300 Nm navora. S šeststopenjskim ročnim menjalnikom povezan motor je več kot dovolj zmogljiv tudi za polno naložene počitniške podvige. Na enem takšnih se je testni avtomobil izkazal z
vzorno porabo okoli petih litrov, sicer pa je med celotno preizkušnjo porabil le 5,6 litra goriva na 100 kilometrov. Resnici na ljubo, ob primerno nižji ceni bi bil odlična izbira tudi šibkejši turbodizel iz Hyundaijeve ponudbe, a nova elantra ni več le 'poceni velika limuzina'.
Za tiste, ki iščejo veliko avtomobila za malo denarja, je tu še vedno bencinska različica s povsem solidno osnovno opremo in ceno 15.500 evrov. Turbodizel to zviša za 1.700 evrov, najboljši paket opreme pa na 22 tisočakov. Morda se sliši veliko, a bi za tak nabor opreme pri kakšni prestižni znamki odšteli toliko kot tu stane cel avtomobil. S tem pristopom je elantra na svetovnem avtomobilskem prvenstvu že osvojila kolajno, saj je prepričala več kot deset milijonov kupcev, najnovejša pa se lahko končno resno poteguje tudi za evropsko lovoriko.
Hyundai elantra 1.6 CRDi premium |
Vozilo in motor: : limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1582 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4000/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4570 x 1800 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1390/480 kg; Prtljažnik: 458 l. |
Največja hitrost: 194 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 5,7/3,8/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,6 l/100 km; Izpust CO2: 118 g/km. |
Cena: osnovni model (1.6 CVVT comfort): 15.500 €, testno vozilo: 22.400 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
videz, poraba, oprema | navigacija ni na voljo, majhen zaslon na dotik | brez napak |
Oznake:
- CRDi
- elantra
- Hyundai
- limuzina
- premium
- tesno vozilo
- test
- turbodizel