Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai elantra 1.6 CRDi premium

V boj za evropsko kolajno

  • Elantra šeste generacije s sodobno obliko in tehniko zapušča klub nizkocenovcev
  • Iz modela i30 izposojen turbodizel se potovalni naravi klasične limuzine lepo poda
  • Najbolje opremljena različica premium ima tudi kose opreme, ki bi jih pripisali veliko dražjim avtomobilom
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 12. november 2016

Elantro (lantro) pri nas sicer dobro poznamo, a je že dolgo ne uvrščamo ravno med prodajno rekordne modele. To še posebej velja za obdobje, ko so se pri Hyundaiju odločili, da bo na voljo le še kot klasična limuzina. Že prejšnja (peta) generacija je s sodobno, skoraj kupejevsko obliko zadela žebljico na glavico, najnovejša pa zgodbo pelje naprej z rahlo oblikovno in precej bolj temeljito nadgradnjo tehnike.

Bistveno je, da na ta avtomobil ne moremo več gledati kot na nizkocenovno limuzino po vzhodnjaškem okusu, ampak gre za sodoben izdelek, ki se za kupce bori s toyoto corollo, mazdo3 in VW jetto. V dolžino meri dobre štiri metre in pol, zato na cesti daje občutek, da spada v nekoliko večji razred, a se med limuzinami kompaktnega razreda znajdejo še za deset centimetrov daljši avtomobili. Kljub temu v notranjosti pri prostoru drži korak z njimi, saj je za sedenje odraslih potnikov dovolj prostora tudi na zadnji klopi, le visokih frizur ne smejo imeti. Kupejevsko padajoča streha je navzven sicer prava terna, a za glave zadaj sedečih lahko zmanjka prostora. Spredaj se sedi zelo dobro, tako zaradi radodarno odmerjenega prostora kot zaradi privlačno oblikovanega okolja.

Turbodizelski motor s 100 kW (136 KM) je za 1.700 evrov dražji od bencinskega, a nudi več moči, navora in vozne dinamike.


Najnovejša elantra je lep dokaz, da globalni avtomobili, ki najrazličnejše kupce prepričujejo predvsem z dobro ceno, niso nujno sestavljeni iz tistega, kar imajo v tovarni pri roki, ampak so deležni ravno toliko pozornosti kot kateri koli drug model. Armaturna plošča je v slogu 'evropskega' i30 skladno in natančno obdelana, materiali pa so prijetni na otip. Dvobarvna kombinacija ustvari prijetno okolje, ki ga v svet prestiža popelje bogata oprema modela s samega vrha ponudbe. Serijska oprema izvedbe premium vključuje električno nastavljiv voznikov sedež, ogrevane sprednje in zadnje sedeže, ogrevan volan, kamero za vzvratno vožnjo, ksenonske žaromete, led pozicijske luči, pametni ključ, tempomat, samodejno klimatsko napravo in varnostni nabor sistemov za nadzor mrtvih kotov, pomoč pri menjavi voznega pasu ter opozarjanje na prečni promet. Prav hecno je, da je ob vsem tem na vrhu sredinske konzole le 12,7-centimetrski barvni zaslon na dotik, ki poleg majhnosti sploh ne ponuja možnosti navigacijskega sistema. Niti za doplačilo ne.

Pametni ključ poleg odklepanja in zagona motorja skrbi še za 'trik' odpiranja prtljažnika. Če se v bližini zadnjega dela vozila (s ključem v žepu) zadržujete več kot tri sekunde, se prtljažnik samodejno odpre. Omejen dostop precej nizkega, a globokega prostora je običajna hiba klasičnih limuzin, vase pa sprejme zavidljivih 458 litrov prtljage. Pri zlaganju potovalk je treba le paziti, da ostane dovolj prostora za vodila prtljažnih vrat, ki se pri zapiranju spustijo še nekoliko nižje.

Dodelano podvozje je bolj naklonjeno udobju, preseneča pa odziven električni servo volan.


Da so pri Hyundaiju poslušali želje evropskih kupcev, je najbolj očitno pri izbiri motorjev. Paleta je sicer daleč od bogate, a poleg 1,6-litrskega bencinskega motorja končno ponuja tudi soliden turbodizel. Prav tako 1,6-litrski stroj so si izposodili kar iz i30, ponuja pa natanko 100 kilovatov (136 KM) in 300 Nm navora. S šeststopenjskim ročnim menjalnikom povezan motor je več kot dovolj zmogljiv tudi za polno naložene počitniške podvige. Na enem takšnih se je testni avtomobil izkazal z vzorno porabo okoli petih litrov, sicer pa je med celotno preizkušnjo porabil le 5,6 litra goriva na 100 kilometrov. Resnici na ljubo, ob primerno nižji ceni bi bil odlična izbira tudi šibkejši turbodizel iz Hyundaijeve ponudbe, a nova elantra ni več le 'poceni velika limuzina'.

Za tiste, ki iščejo veliko avtomobila za malo denarja, je tu še vedno bencinska različica s povsem solidno osnovno opremo in ceno 15.500 evrov. Turbodizel to zviša za 1.700 evrov, najboljši paket opreme pa na 22 tisočakov. Morda se sliši veliko, a bi za tak nabor opreme pri kakšni prestižni znamki odšteli toliko kot tu stane cel avtomobil. S tem pristopom je elantra na svetovnem avtomobilskem prvenstvu že osvojila kolajno, saj je prepričala več kot deset milijonov kupcev, najnovejša pa se lahko končno resno poteguje tudi za evropsko lovoriko.

 

Hyundai elantra 1.6 CRDi premium
 Vozilo in motor : limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1582 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4000/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4570 x 1800 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1390/480 kg; Prtljažnik: 458 l.
  Največja hitrost:  194 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 5,7/3,8/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,6 l/100 km; Izpust CO2: 118 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.6 CVVT comfort): 15.500 €, testno vozilo: 22.400 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
videz, poraba, oprema navigacija ni na voljo, majhen zaslon na dotik brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.