Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai grand santa fe 2.2 CRDi 4WD impression

Spregledan mojster prestiža

  • Veliki santa fe je s prenovo dobil tehnične posodobitve
  • Manj kot petmetrski športni terenec v kabino sprejme do sedem potnikov
  • Namenjen je udobju in je na voljo le z bogatimi in dražjimi paketi opreme
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 4. januar 2018

Veliki ali grand santa fe je Hyundaijev igralec med prestižnimi športnimi terenci. Ne tekmuje nujno z nemškimi velikani, ampak se za kupce bori z bolj 'ljudskimi' znamkami, kot so Renault (kadjar), Ford (edge), Škoda (kodiaq) in drugi. Za razliko od naštetih ni na voljo v opremsko skromnejših izvedbah s prav takšno motorizacijo, ampak bi lahko rekli, da je slovenskim kupcem na voljo le vrh ponudbe. S tega naslova izvira tudi precej zasoljena cena, ki znaša vsaj 48.600 evrov, kar zna marsikoga odvrniti, še preden si avtomobil pogleda od blizu.

Impozantna zunanjost je od prenove dalje nekoliko bližje ostalim modelom znamke, sicer pa korenitih sprememb, razen na sprednjem delu, ni bilo. Pomembna novost so vzdolžne prečke v maski, ki jih namesto starega satovja nosijo drugi sodobni modeli te znamke. Sicer pa je grand santa fe precej bolj tipično ameriški kot evropski SUV, kakršen je njegov manjši brat. Zaobljeni velikan, odet v črno barvo in s kromiranimi dodatki, ki stoji na 19-palčnih kolesih, je vse prej kot diskreten. Za razliko od mnogih pločevinastih pozerjev pa svojo velikost tudi dodobra izkoristi.

Za premium nemškimi tekmeci ne zaostaja veliko, a se razlika nabere v malenkostih, ki jih upravičuje občutno nižja cena.


Dolžina 4,9 metra in 2,8 metra medosne razdalje pomenita, da je notranjost temeljito izkoriščena. Vase sprejme kar sedem potnikov, ki pri prostoru, seveda, niso enakovredni, a nič manj kot v katerem koli velikem enoprostorcu. Pravzaprav za zasilna sedeža v tretji vrsti težko najdemo USB-vtikač in lastne komande za uravnavanje temperature izpihanega zraka. Prostora za kolena je tam pričakovano malo, zato brez težav govorimo o zasilnih sedežih, medtem ko se nad udobjem v prvi in drugi vrsti ni mogoče pritoževati. Velikanski je tudi prtljažnik, ki ob pospravljenih sedežih tretje vrste meri 634 litrov.

Za sprednji del kabine velja, da ponuja izjemno raven razkošja – samo sedeža sta odeta v usnje, ogrevana/hlajena in električno nastavljiva v osmih oziroma štirih smereh. Potem so tu še veliko električno pomično strešno okno, ogrevan volan, hlajen predal pred sovoznikom in 20,3-centimetrski barvni zaslon na dotik z vso zabavno in uporabno podporo, ki jo sodoben avtomobil mora imeti. Nekaj od naštetih kosov opreme spada v najprestižnejši paket opreme impression, ki serijsko ponuja še paket safety (sicer je zanj treba doplačati 2.570 evrov). Ta vključuje radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta in zaznavanje pešcev (samodejno zaviranje), nadzor mrtvih kotov in pomočnika pri zapuščanju parkirnega prostora, ki opozori na vozila iz prečne smeri. Temu pripada tudi 360-stopinjski pregled okolice s kamerami.

Štirivaljni 2,2-litrski turbodizel s 147 kW (200 KM) je edini pogon, ki ga ponuja grand santa fe. V imenu udobja je povezan s samodejnim menjalnikom, medtem ko je moč za boljši oprijem v vseh pogojih speljana k vsem štirim kolesom. Čeprav se zdi pogonski sklop nadpovprečno zmogljiv, se z več kot 2,1 tone včasih spopada s polnimi pljuči. Tu nemška elita preprosto kraljuje, čeprav za pogon skrbijo celo manjši štirivaljni dizli. Ker s svojo velikostjo in mehkobo ni namenjen ravno dinamični vožnji, se v običajnih pogojih vožnje vselej dobro znajde. Če kje, potem trpi pri porabi goriva, ki je na našem testu brez težav zrasla na več kot deset litrov. To nam sicer redno uspeva tudi pri tako opevani nemški konkurenci, ki za 55 tisočakov (tam se zgodba pri njih šele začne) ne ponuja niti približno toliko kot Hyundai.
 

Hyundai grand santa fe 2.2 CRDi 4WD impression
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2199 ccm, 147 kW (200 KM) pri 3800/min, 440 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4905 x 1885 x 1695 mm; Medos. razdalja: 2800 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 2132/498 kg; Prtljažnik: 634–1842 l.
  Največja hitrost:  201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba goriva (EU): 8,3/6,3/7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,7 l/100 km; Izpust CO2: 184 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.2 CRDi 4WD limited): 48.600 €, testno vozilo: 55.350 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
oprema, prostornost, videz  poraba goriva, materiali v notranjosti brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.