Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai i30 T-GDI 120 impression

Varna igra

  • Z umirjeno obliko želi ugajati čim večjemu številu kupcev
  • Litrski trivaljnik je živahen in tih, a zahteva več kot 8 l/100 km
  • Evropske tekmece je dosegel z vsem, tudi s ceno, ki presega 24 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 27. avgust 2017

Ste se kdaj vprašali, kakšen je Volkswagnov recept za uspeh golfa, ki že več kot 40 let velja za kralja segmenta C? To sta predvsem umirjena oblika in stalnost, ki z generacije v generacijo ne prinaša večjih presenečenj. S tem vedno znova prepriča široko občinstvo in kupcem zagotavlja, da ne bo zastarel tudi, ko bo čas za novo generacijo. A to, seveda, ni dovolj. Tu so še sodobna in najmanj tako zanesljiva tehnika, kot jo ponujajo glavni tekmeci.

Golf je torej primer, po katerem se velja kaj naučiti. In Korejci se učijo dobro in hitro. Res je, da včasih kar precej očitno prepisujejo uspešne recepte, a pri tem postajajo vse bolj izvirni. No, Hyundaiju do zdaj glede oblike (z nekaj izjemami) nismo mogli očitati kopiranja, saj se še do pred kratkim ni znal upirati azijskim oblikovnim potezam. A tudi to se spreminja. Modele, ki so prvenstveno namenjeni evropskemu trgu, razvijajo in proizvajajo v Evropi, zato je evropeizacija neizbežna in predvsem hotena.

Novi i30 vas bo težko razočaral, le pravi motor, ki bo ustrezal vašim potrebam, morate izbrati.


Najnovejši primer tega trenda je tretja generacija modela i30. Za njegovo obliko bi lahko rekli, da je umirjena, skoraj malce dolgočasna, toda 'odporna' na staranje. Edini, nekoliko bolj vpadljiv element je šestkotna maska s kromirano obrobo. Ostalo je skladno in uglajeno ali – z drugimi besedami – premišljeno golfovsko.

Bolj izvirno je oblikovana notranjost, kjer izstopa zaslon multimedijske naprave na vrhu sredinske konzole. Bistveno pa je, da je ergonomsko dobro zasnovana in da vse deluje tako, kot mora. Stikala so dovolj velika in logično razporejena, ugoden položaj za volanom se zlahka najde. Materiali in končna obdelava dajejo zelo dober občutek kakovosti. Le za sredinsko konzolo bi lahko izbrali boljšo plastiko.

Mnogi mu pravijo 'korejski golf', s čimer se kar strinjamo.


Tudi nad prostornostjo se ne moremo pritoževati, tako v drugi vrsti kot v zadku, kjer se skriva prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri le nekaj manj kot 400 litrov.

Prilagajanje evropskemu trgu je prineslo tudi prisilno polnjene stroje. Pod pokrovom testnega avtomobila se je vrtel litrski trivaljnik, ki zmore 88 kilovatov (120 KM) in 171 Nm navora. To v večini primerov zadostuje, a za hitra speljevanja in prehitevanja ga je treba priganjati, kar močno vpliva na porabo goriva. Na testu se je ta vselej gibala nad osmimi litri in se celo približevala devetim litrom na sto kilometrov, kar je skregano s cilji motorčka, ki naj bi bil predvsem varčen in okolju prijazen. A to je tudi naša edina zamera. Kljub značilnemu zvoku, ki ga prinaša liho število valjev, je presenetljivo uglajen in dovolj tih tudi pri avtocestnih hitrostih. Pohvalo si zasluži tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki je z gladkimi in natančnimi hodi prestavne ročice prav nemško soliden.

Enako velja za vozne lastnosti. V ovinkih i30 deluje nevtralno in zanesljivo, volanski mehanizem pa v primerjavi s predhodnikom posreduje bolj pristen občutek o dogajanju pod kolesi. Blaženje je več kot zadovoljivo, avtomobil pa na cesti v vseh pogledih deluje prepričljivo.

Prepričljiva je tudi ponudba opreme, tako za varnost kot za udobje. Tu najdemo sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, prilagodljivi tempomat, vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu in nadzor mrtvih kotov. Kupec si lahko omisli tudi sladkorčke, kot so steklena pomična streha, usnjeno oblazinjenje, gretje in hlajenje sedežev ter multimedijska naprava z navigacijo in zaslonom na dotik.

Najnovejša generacija i30 tako kaže napredek v primerjavi s predhodnikom prav na vseh področjih in dokazuje, da sodi v golfovo ligo, torej med najboljše. Verjamemo, da mu bo z umirjeno obliko uspelo ugajati širokemu občinstvu, medtem ko litrski motor priporočamo predvsem tistim, ki na leto ne prevozijo veliko kilometrov in niso nagnjeni k dinamični vožnji. Za slednje bi namreč to lahko pomenilo (pre)pogoste postanke na bencinskih črpalkah. Cena bogato opremljenega primerka je dobrimi 26 tisočaki na na ravni prvakov razreda, pri čemer prav vsem kupcem pripada promocijski popust v višini dva tisoč evrov.

Hyundai i30 T-GDI 120 impression 
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 6000/min, 171 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5
  Velikost:  4340 x 1795 x 1455 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1269/531 kg; Prtljažnik: 395–1301 l.
  Največja hitrost:  190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 5,8/4,6/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km.
  Cena:  osnovni model (T-GDI 120 trend): 16.990 €, testno vozilo: 26.100 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
ergonomija, prtljažnik, oprema  poraba goriva brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.