Hyundai i30 T-GDI 120 impression
Varna igra
- Z umirjeno obliko želi ugajati čim večjemu številu kupcev
- Litrski trivaljnik je živahen in tih, a zahteva več kot 8 l/100 km
- Evropske tekmece je dosegel z vsem, tudi s ceno, ki presega 24 tisočakov
Nedelja, 27. avgust 2017
Ste se kdaj vprašali, kakšen je Volkswagnov recept za uspeh golfa, ki že več kot 40 let velja za kralja segmenta C? To sta predvsem umirjena oblika in stalnost, ki z generacije v generacijo ne prinaša večjih presenečenj. S tem vedno znova prepriča široko občinstvo in kupcem zagotavlja, da ne bo zastarel tudi, ko bo čas za novo generacijo. A to, seveda, ni dovolj. Tu so še sodobna in najmanj tako zanesljiva tehnika, kot jo ponujajo glavni tekmeci.
Golf je torej primer, po katerem se velja kaj naučiti. In Korejci se učijo dobro in hitro. Res je, da včasih kar precej očitno prepisujejo uspešne recepte, a pri tem postajajo vse bolj izvirni. No, Hyundaiju do zdaj glede oblike (z nekaj izjemami) nismo mogli očitati kopiranja, saj se še do pred kratkim ni znal upirati azijskim oblikovnim potezam. A tudi to se spreminja. Modele, ki so prvenstveno namenjeni evropskemu trgu, razvijajo in proizvajajo v Evropi, zato je evropeizacija neizbežna in
predvsem hotena.
Novi i30 vas bo težko razočaral, le pravi motor, ki bo ustrezal vašim potrebam, morate izbrati.
Najnovejši primer tega trenda je tretja generacija modela i30. Za njegovo obliko bi lahko rekli, da je umirjena, skoraj malce dolgočasna, toda 'odporna' na staranje. Edini, nekoliko bolj vpadljiv element je šestkotna maska s kromirano obrobo. Ostalo je skladno in uglajeno ali – z drugimi besedami – premišljeno golfovsko.
Bolj izvirno je oblikovana notranjost, kjer izstopa zaslon multimedijske naprave na vrhu sredinske konzole. Bistveno pa je, da je ergonomsko dobro zasnovana in da vse deluje tako, kot mora. Stikala so dovolj velika in logično razporejena, ugoden položaj za volanom se zlahka najde. Materiali in končna obdelava dajejo zelo dober občutek kakovosti. Le za sredinsko konzolo bi lahko izbrali boljšo plastiko.
Mnogi mu pravijo 'korejski golf', s čimer se kar strinjamo.
Tudi nad prostornostjo se ne moremo pritoževati, tako v drugi vrsti kot v zadku, kjer se skriva prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri le nekaj manj kot 400 litrov.
Prilagajanje evropskemu trgu je prineslo tudi prisilno polnjene stroje. Pod pokrovom testnega avtomobila se je vrtel litrski trivaljnik, ki zmore 88 kilovatov (120 KM) in 171 Nm navora. To v večini primerov zadostuje, a za hitra speljevanja in prehitevanja ga je treba priganjati, kar močno vpliva na porabo goriva. Na testu se je ta vselej gibala nad osmimi litri in se celo približevala devetim litrom na sto kilometrov, kar je skregano s cilji motorčka, ki naj bi bil predvsem varčen in okolju prijazen. A to je tudi naša edina zamera. Kljub značilnemu zvoku, ki ga prinaša liho število valjev, je presenetljivo uglajen in dovolj tih tudi pri avtocestnih hitrostih. Pohvalo si zasluži tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki je z gladkimi in natančnimi hodi prestavne ročice prav nemško soliden.
Enako velja za vozne lastnosti. V ovinkih i30 deluje nevtralno in zanesljivo, volanski mehanizem pa v primerjavi s predhodnikom posreduje bolj pristen občutek o dogajanju pod kolesi. Blaženje je več kot zadovoljivo, avtomobil pa na cesti v vseh pogledih deluje prepričljivo.
Prepričljiva je tudi ponudba opreme, tako za varnost kot za udobje. Tu najdemo sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, prilagodljivi tempomat, vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu in nadzor mrtvih kotov. Kupec si lahko omisli tudi sladkorčke, kot so steklena pomična streha, usnjeno oblazinjenje, gretje in hlajenje sedežev ter multimedijska naprava z navigacijo in zaslonom na dotik.
Najnovejša generacija i30 tako kaže napredek v primerjavi s predhodnikom prav na vseh področjih in dokazuje, da sodi v golfovo ligo, torej med najboljše. Verjamemo, da mu bo z umirjeno obliko uspelo ugajati širokemu občinstvu, medtem ko litrski motor priporočamo predvsem tistim, ki na leto ne prevozijo veliko kilometrov in niso nagnjeni k dinamični vožnji. Za slednje bi namreč to lahko pomenilo (pre)pogoste postanke na bencinskih črpalkah. Cena bogato opremljenega primerka je dobrimi 26 tisočaki na na ravni prvakov razreda, pri čemer prav vsem kupcem pripada promocijski popust v višini dva tisoč evrov.
Hyundai i30 T-GDI 120 impression |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 6000/min, 171 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4340 x 1795 x 1455 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1269/531 kg; Prtljažnik: 395–1301 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 5,8/4,6/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,7 l/100 km; Izpust CO2: 115 g/km. |
Cena: osnovni model (T-GDI 120 trend): 16.990 €, testno vozilo: 26.100 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
ergonomija, prtljažnik, oprema | poraba goriva | brez napak |