Hyundai i30 fastback T-GDI 140 impression
Elegantnejša izbira
- Fastback je skladno oblikovan avtomobil z dinamično žilico
- Prisilno polnjen 1,4-litrski štirivaljnik s 103 kilovati (140 KM) nudi dobre zmogljivosti
- S tem motorjem in najbogatejšim paketom opreme stane skoraj 22 tisočakov
Četrtek, 13. september 2018
Okej, oznaka gor ali dol; fastback ni le limuzinski (ali, če hočete, kupejevsko-limuzinski) derivat modela i30. Pravzaprav je točno to, a dovolj sofisticiran, skrbno oblikovan kot zaključena celota in zato skladno privlačen avtomobil. Ja, brez težav bi lahko nosil bolj zvezdniško značko, če razumete.
Zaradi nižje in predvsem proti zadnjemu delu padajoče strehe je na zadnjih sedežih malce bolj utesnjen in višjerasli potniki utegnejo z glavo zadevati v strop. Za otroke je prostora dovolj, a če svojega malčka še vedno pripenjate v otroški sedež, je pri fastbacku to malce manj udobno, kot pri klasičnem i30. Jasno, zaradi privlačne oblike je treba sprejeti kakšen kompromis, kar ne velja za prtljažni prostor, ki je s 450 litri uporabno velik in zaradi petvratne zasnove lahko dostopen. Zadnje steklo (brez brisalca) je, enako kot stranska stekla zadaj, precej majhno, zaradi česar trpi preglednost in kamera za vzvratno vožnjo je zelo dobrodošel pripomoček. Spredaj se sedi zelo dobro (višjerasli vozniki bi si želeli kakšen centimeter nižji sedež), tudi armaturna plošča je pregledna in, vključno z osrednjim, na dotik občutljivim zaslonom, logično zasnovana.
Fastback je zaradi bolj čvrstega podvozja med vožnjo zelo natančen (enako velja za volan), a vseeno ne tako športno trd, da bi čutili vsako grbino, ki se znajde pod njegovimi kolesi. Kot celota je lepo uravnotežen, malce manj vzorno pa se zaradi občasne neodločnosti menjalnika ujameta sedemstopenjska avtomatika z dvojno sklopko (doplačilo 1.500 evrov) in prisilno polnjen 1,4-litrski motor. Morda pikolovsko, a vseeno.
Kot petvratna (kupejevska) limuzina zapolnjuje vrzel, ki jo je v Hyundaievi ponudbi pustila elantra.
Gre za močneje motorizirano izbiro, ki ne trga asfalta, a vselej poskrbi za zelo suverene zmogljivosti in zadostno zalogo moči tudi za bolj dinamično vožnjo. Na papirju, pa tudi v resnici, je vse prej kot podivjan športnik, a s pospeškom do stotice v manj kot desetih sekundah prijetno poskočen avtomobil. Motor je odziven, menjalnik malce manj in občasno ne menja ravno takrat, ko bi bilo to najbolj primerno. Seveda je tu še ročni režim z možnostjo potiskanja ročice naprej in nazaj ali s
stikali na volanskem obroču.
Na koncu pohvalimo še zelo funkcionalen in intuitiven infotainment, možnost brezstičnega polnjenja mobilnega telefona (ki deluje odlično, po naših izkušnjah bolje kot v večini drugih avtomobilov) in paleto sodobnih varnostnih pripomočkov. Zanje je sicer treba doplačati paket smartsense, ki stane 890 evrov, a ga zaradi nadgrajenega sistema AEB za zaviranje v sili (poleg vozil prepoznava tudi pešce) in sistema, ki pri vožnji vzvratno opozarja na prečni promet, toplo priporočamo.
Takšen, dobro motoriziran in solidno opremljen fastback je v celem zelo prepričljiv, je pa res, da v kombinaciji z najbogatejšo opremo in nekaj doplačilnimi paketi ter dodatki zahteva malce globlji poseg v denarnico. V primeru testnega vozila celo več kot 27 tisoč evrov.
Hyundai i30 fastback T-GDI 140 impression |
Vozilo in motor: kupejevska limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1353 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 242 Nm pri 1500-3200/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4455 x 1795 x 1425 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1362/498 kg; Prtljažnik: 450–1351 l. |
Največja hitrost: 203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (EU): 6,4/5,1/5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 129 g/km. |
Cena: osnovni model (i30 fastback T-GDI 120 trend): 15.990 €, testno vozilo: 27.020 €; Hyundai Avto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, prtljažnik | precej visoka cena | brez napak |