Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai ioniq 1.6 GDI hybrid impression

Po znanem receptu

  • S hibridno kombinacijo je neposreden tekmec toyoti prius
  • Posebnost je hiter dvosklopčni samodejni menjalnik, ki prispeva k vozni dinamiki
  • Njegova glavna prednost je solidna cena, saj je na voljo že za 22.990 evrov
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 3. avgust 2017

Nesporni gospodar svetovnega trga hibridnih avtomobilov je Toyota, z nekajletno zamudo pa se želi japonskim pionirjem približati vse več proizvajalcev. Hyundai to počne v znanem slogu, s posnemanjem že uveljavljenega recepta, dodajanjem kakšne izboljšave in s konkurenčno ceno.

Ioniq niso izdelali na hitro, da bi ujeli korak s trendi, ampak so si vzeli čas in ga izdelali popolnoma na novo. Njegova zasnova je namreč namenjena uporabi alternativnih pogonov, med drugim tudi vodikovih gorivnih celic. A mi smo tokrat testirali 'klasično' hibridno različico, ki jo poganja 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 77 kW (105 KM), pomaga pa mu 32-kilovatni elektromotor. Sistemska moč tako znaša 104 kW (141 KM), kar mu omogoča čisto spodoben pospešek do stotice v 10,8 sekunde. Največ zaslug za poskočnost pa nima motor, temveč samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Tega pri tovrstnih avtomobilih nismo ravno vajeni, saj je bolj pogosta izbira brezstopenjski menjalnik, ki je precej neodziven in poskrbi za neprijetno tuljenje. Sicer naj bi bil le na elektriko zmožen peljati do hitrosti 120 km/h, a nam tega v praksi niti približno ni uspelo izvesti. Mestne hitrosti na elektriko so izvedljive, a le, dokler imajo 1,56 kWh litij-ionske baterije kaj ponuditi.

Pogonski sklop je le del recepta za razmeroma dinamičen značaj ioniqa (v primerjavi s priusom), drugi pa je nekoliko trše nastavljeno podvozje. Če bi bil malce bolj komunikativen še volan, bi v hitri vožnji že kar preveč uživali. Bistvo takšnega hibrida pač niso hitro odpeljani ovinki, ampak čim manjša poraba goriva, kjer nas ioniq ni razočaral. Priznamo, da na testu nismo ravno pretiravali s previdnostjo, pa povprečna poraba vseeno ni presegla 5,3 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Vzdolžno deljeno steklo na prtljažnih vratih je bolj oblikovalski trik kot funkcionalni dodatek, saj preglednost nazaj zaradi tega ni prav nič boljša.


Pod kožo so Korejci torej zelo dobro opravili svoje delo, moramo pa reči, da jim je uspelo tudi pri oblikovanju zunanjosti. Ta sicer ni pretirano vpadljiva in razburljiva, a je dovolj posebna, da ga ljudje na cesti hitro opazijo. Še pred izrazito drugačnostjo so imeli oblikovalci nalogo zagotoviti čim bolj aerodinamično karoserijo, kar jim je tudi uspelo. Prav nič bolj razburljiva kot v elantri ali i30 pa ni njegova notranjost, kjer kraljujejo temno sivi toni. Ergonomija je sicer dobra, preglednost merilnikov in barvnih zaslonov tudi. Očitno je, da se želi ioniq odmakniti od futurističnih oblik in kupcem ponuditi kar se da podobno izkušnjo, kot jo nudi povprečen avtomobil C-segmenta. Temu sledi tudi prostornost, ki je je dovolj na sprednjih in zadnjih sedežih, le da pri teh vseeno obstaja možnost, da se bo kakšen višji potnik zaradi padajoče strešne linije z glavo dotikal stropa.

Prtljažnik ni med največjimi, saj mu litre 'ukrade' visoko dno, je pa zato pošteno odmerjen tako v dolžino kot širino. V osnovi sprejme 443 litrov prtljage, sicer pa je povečljiv na največ 1.505 litrov.

Pod črto lahko potrdimo, da je Hyundai dobro opravil svoje delo, saj je uspešno povzel bistvo najuspešnejšega hibrida vseh časov in ga naredil samosvojega. Če k temu prištejemo še vstopno ceno 22.990 evrov, kar je natanko 4.760 evrov manj kot stane osnovni prius, da o osemletni garanciji na baterijo in petletni na celoten avtomobil sploh ne govorimo, potem je jasno, da imajo pri Hyundaiju v ponudbi še eno zelo vroče orožje.

 

Hyundai ioniq 1.6 GDI hybrid impression
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1580 ccm, 77 kW (105 KM) pri 5700/min, 147 Nm pri 4000/min; Motor (električni): sinhronski, 32 kW (44 KM), 170 Nm; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4470 x 1820 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1445/425 kg; Prtljažnik: 443–1505 l.
  Največja hitrost:  185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (EU): 3,9/3,9/3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 5,3 l/100 km; Izpust CO2: 92 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.6 GDI hybrid style): 22.990 €, testno vozilo: 28.490 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
cena, vozne lastnosti, poraba  prostornost zadaj in v prtljažniku brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.