Avto.info
Iskalnik: Model:

Hyundai kona 1.0 T-GDI impresssion

Hyundai si spet upa!

  • Drzno oblikovan kompaktni križanec s pisano opremo ponuja veliko individualizacije
  • Dinamičen ni le videz, temveč se kona zelo dobro pelje tudi v zavojih
  • Osnovni litrski trivaljnik z 88 kW (120 KM) je dovolj zmogljiv, a ni na voljo s štirikolesnim pogonom
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 30. junij 2018

Če pogledamo današnjo paleto Hyundaijevih vozil, je jasno, da gre za odraslo znamko, ki je dosegla raven, ko se ji ni treba več dokazovati, ampak mora zaupanje kupcev le pazljivo negovati. To po drugi strani pomeni, da so modeli manj izstopajočih oblik, med seboj pa so si vse bolj podobni. Zato je bilo prav osvežujoče videti njihovega malega križanca kono, ki kaže, da Korejci še vedno imajo nekaj uporniškega značaja. Tistega, ki smo ga nazadnje videli pri velosterju in marsikaterem modelu pred njim.

Kona je torej orožje za spopad v izjemno številčnem in hitro rastočem avtomobilskem razredu. V tem oziru je oblikovno izstopanje zagotovo dobrodošlo. Gre za kombinacijo futurističnih linij, na primer visoko postavljenih ozkih žarometov in pretirano velikih plastičnih obrob. Kot bi ga naredili za novo nadaljevanje Mad Maxa!

V notranjosti je sicer manj ekstremov, a si kupci lahko izberejo živahne barvne dodatke. Testnemu primerku so se ob rdeči zunanjosti v kabini najbolj podali prav takšni poudarki na armaturi in sedežih. Ti so pri testnem avtomobilu odeti v usnje in nudijo dobro razmerje med udobjem ter oprijemom. Trem potnikom namenjena zadnja klop je nekoliko manj prostorna, tako pri kolenih kot v širino. Dva odrasla sta tam maksimum. Tudi prtljažnik je zmeren pri prostoru, saj v osnovi sprejme 378, ob podrtih sedežih pa 1.316 litrov prtljage. Prostor je lepo obdelan, s kljukicami za nakupovalne vrečke in sidrišči za pritrjevanje večjih predmetov.

Bogata izbira pri elektroniki, tako zabavni kot varnostni, kaže, da želi kona tekmovati tudi z najbolj uglednimi predstavniki razreda. Ogrevani sedeži in volan, 20,3-centimetrski barvni zaslon na dotik in projekcijski zaslon pred voznikom so le nekatere razvade, v katerih lahko uživa voznik. Po drugi strani pred njegovo morebitno nezbranostjo varujejo pripomočki, kot sta sistema za opozorilo na vozilo v mrtvem kotu in za ohranjanje voznega pasu. Terenski pridih zagotovi še sistem za nadzorovan spust po klancu navzdol.

Pustolovski in živobarvni videz se lepo poda imenu kona, ki izvira iz predela največjega havajskega otoka.

 

Dobra ergonomija in izdatna nastavljivost sta deloma »kriva« za dobre vozniške občutke, zagotovo pa imata pri tem glavne zasluge podvozje in volanski mehanizem. Ta sicer ni najbolj natančen med vsemi, a se v službi nekoliko višje nasajenega križanca dobro znajde. Kono je užitek zapeljati tudi na ovinkaste ceste, čeprav se s 17-centimetrsko oddaljenostjo karoserije od tal ne boji niti kakšne težje prevozne podlage.

Na avtocesti je spodobno tih tudi nad zakonsko dovoljeno hitrostjo, kar je zasluga zmogljivega bencinskega litrskega trivaljnika. Ta s pomočjo prisilnega polnjenja zmore 88 kW (120 KM) moči in je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Le trije valji in majhna prostornina pomenijo, da se rad hitro zavrti, zato odzivnost ni pod vprašajem. Vseeno do stotice pospeši v nič kaj bliskovitih 12 sekundah, zato je za nekaj več športnosti treba izbrati 1,6-litrski turbobencinski motor. Pozitivna plat malega »mlinčka« je zmernost pri porabi goriva, ki se je na testu ustalila nekoliko pod osmimi litri na 100 kilometrov.

Oblikovno najbolj drzen hyundai zadnjega časa ne izstopa le znotraj svoje znamke, temveč v celotnem svetu avtomobilizma. V kratkem bo še nekoliko bolj poseben, saj bo na voljo tudi v popolnoma električni različici. A tudi ta, ki smo ga tokrat preizkusili, ni ravno vsakdanji!
 

Hyundai kona 1.0 T-GDI impression
 Vozilo in motor kompaktni križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 6000/min, 172 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4165 x 1800 x 1550 mm; Medos. razdalja: 2600 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1308/467 kg; Prtljažnik: 378–1316 l.
  Največja hitrost:  181 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,0 s; Poraba goriva (EU): 6,0/4,7/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km; Izpust CO2: 117 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 T-GDI trend): 16.990 €, testno vozilo: 24.010 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, izbor opreme izbira pogonskih sklopov brez napak

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.