Hyundai tucson 1.6 CRDi impression
Še bolj varno naprej
- Prenova je prinesla estetsko osvežitev, zlasti v notranjosti
- Ena od novosti je uglajen in varčen 1,6-litrski turbodizel s 85 kilovati (115 KM)
- Z bogato opremo, ki vključuje glavne asistenčne sisteme in usnje na sedežih, stane nekaj več kot 33 tisoč evrov
Petek, 15. februar 2019
Čeprav gre za trenutno najbolje prodajani Hyundaiev model, po nekaj letih na trgu niti tucson ni mogel uiti prenovi. Ta mu je prinesla malce bolj ostre linije, kar velja zlasti za masko motorja, ki je po novem bolj oglata in impozantna. Novi so žarometi, pri katerih tudi dolgi snop sveti v tehniki led in samodejno preklapljajo med dolgim ter zasenčenim snopom. Dnevne luči prav tako svetijo s sodobno tehniko led.
Veliko bolj očitna je prenova notranjosti, kjer takoj opazimo novo obliko armaturne plošče, pri kateri zaslon multimedijske naprave ni več vgrajen v sredinsko konzolo, temveč je nameščen na vrhu in s tem poleg bolj sodobnega videza zagotavlja lažje upravljanje. V primeru, da sistem, tako kot pri testnem tucsonu, vključuje navigacijsko napravo, zaslon meri 20,3 centimetra (8-palcev) in ponuja zelo spodoben prikaz slike, ki jo zajema sistem kamer za 360-stopinjski pogled okoli vozila surround
view monitor. Resolucija sicer ne dosega ravni premijskih proizvajalcev, a naprava kljub temu dobro izpolnjuje svojo nalogo. Hvalimo tudi električno parkirno zavoro in električni pomik prtljažnih vrat, ki sta pri paketu impression vgrajena serijsko. Serijski je tudi skupek varnostnih sistemov, ki so ga pri Hyundaiu poimenovali smart sense in med drugim vključuje radarski sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk s funkcijo za zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem za
opozarjanje na oviro v mrtvem kotu z asistentom za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu in sistemom za opozarjanje na prečni promet zadaj.
S prenovo je na videz le rahlo spremenjen, a je obenem občutno izboljšan.
Ker prenova ni prinesla merskih sprememb v primerjavi s predhodnikom, ni sprememb niti na ravni prostornosti kabine. Sedeži v drugi vrsti ponujajo več kot dovolj prostora za noge in glave odraslih potnikov, medtem ko je prostor za ramena povprečno odmerjen, kar bo prišlo do izraza le, če se bodo zadaj peljali trije odrasli. Njegov prtljažnik v osnovni postavitvi ponuja nekaj več kot 500 litrov prostornine, kar je dovolj za potrebe povprečne štiričlanske družine.
Ena od novosti ob pomladitvi je 1,6-litrski turbodizel, ki je nadomestil 1,7-litrskega. Ta v šibkejši različici, ki smo jo preizkusili mi, razvije 85 kilovatov (115 KM) in 280 Nm navora. To bo zadostovalo večini voznikov, zato menimo, da je ta motor primeren za najširši krog kupcev. Seveda od njega ne smemo pričakovati, da nas bo ob pospeševanju pritisnil ob sedež, kar pravzaprav ni njegov namen. Hvalimo uglajeno delovanje, malce pa zmoti neodzivnost pri nižjih vrtljajih. Na testu se je
izkazal tudi šeststopenjski ročni menjalnik s čvrstimi in natančnimi hodi prestavne ročice, ki se ne upira niti bolj dinamični vožnji. Zadovoljni smo bili tudi s porabo goriva, ki je s 6,8-litrskim povprečjem za takšen avtomobil popolnoma sprejemljiva.
Osnovni turbodizelski motor je namenjen voznikom, ki se bodo zadovoljili s pogonom na sprednji kolesi in ročnim menjalnikom, saj avtomatika zanj ni na voljo.
Tako kot menjalnik se dinamične vožnje ne brani niti podvozje, ki skrbi, da se karoserija v ovinkih ne nagiba preveč. Zaradi razmeroma trdega podvozja se pri vožnji čez krajše neravnine prenese kakšen tresljaj, a ne toliko, da bi bilo moteče. Volan je natančen, a bi lahko bil bolj komunikativen, njegovo delovanje pa bolj progresivno. Pohvalo si nedvomno zasluži zvočna zatesnjenost kabine, ki skrbi, da je vožnja udobna v vseh razmerah.
Prenovljeni tucson je z novim vstopnim turbodizelskim motorjem na testu pokazal, da predstavlja idealno izbiro za vse, ki želijo uporaben družinski avto z višjim položajem sedenja, a brez pravih terenskih zmogljivosti. Zaradi izboljšav na področju ergonomije je še bolj prijeten za vsakdanjo uporabo in s paketom opreme imression ponuja popoln nabor varnostnih in asistenčnih sistemov. Če v njem želite še nekaj luksuza, se lahko odločite za opcijski paket edition, ki za slabih 2.800 evrov
prinaša usnjeno oblazinjenje s prezračevanjem sprednjih sedežev, električno pomično panoramsko sončno streho in kakovostnejši zvočni sistem Krell s sedmimi zvočniki in digitalnim radijskim sprejemnikom. Cena bo z rednim popustom v višini 2.500 evrov presegla 33 tisočakov, a boste dobili avtomobil, ki zlasti na področju opreme ne bo pustil veliko neizpolnjenih želja.
Hyundai tucson 1.6 CRDi impression |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 85 kW (116 KM) pri 4000/min, 280 Nm pri 1500/min, Nm; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4480 x 1850 x 1645 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 245/45 R19; Masa/nosilnost: 1500/620 kg; Prtljažnik: 513–1503 l. |
Največja hitrost: 175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,8 s; Poraba goriva (EU): 5,4/4,8/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 132 g/km. |
Cena: osnovni model (1.6 GDI trend): 22.490 €, testno vozilo: 36.060 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
| prostornost oprema | | kakovost določenih materialov, cena brez popusta | | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- Hyundai
- prenova
- test
- tucson
- turbodizel