Avto.info
Iskalnik: Model:

Jeep renegade 2.0 multijet 16V 140 AWD AUT limited

Pacek

  • V kombinaciji z zmogljivim motorjem in štirikolesnim pogonom je pravi džip
  • Na terenu pride dlje, kot si upa večina njegovih voznikov
  • Takšen paket ni poceni; stane 32.490 evrov
Avtor: Anže Jamnik, Petra Krištofelc / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 6. april 2016

Priznam, izraz ni najprimernejši. In sploh ni mišljen slabšalno, temveč v dobrem, samozavestnem in uporniškem duhu. Takšen, ki ne nosi skrbno zlikanih hlač in na prečo polizanih las, temveč strgane kavbojke, razmršeno frizuro in sončna očala. Takšen, ki je takoj pripravljen tudi na kakšne bolj drzne avanture in se ne ustraši neposrednega povabila v neznano, v odkrivanje novega, izven splošno uveljavljenih okvirjev in včasih tudi, khm, prepovedanega. Upornik. Ampak to se sliši preveč klišejsko.

Renegade je grob, tak, kot od pravega jeepa pričakujete. Zato tega niti noče skriti.


Naj torej takoj razčistimo: renegade ni za tiste, ki iščete zgolj moden, od tal malce bolj oddaljen športni terenec oziroma križanec. Za kaj takega je pregrob. V svojem bistvu namreč želi ostati jeep – ne le po videzu, temveč tudi z grobo tehniko in vožnjo. Motor, dvolitrski turbodizel s 130 kW (140 KM), je že kar tovornjaško robat. V prostem teku je namreč tresljajev vse prej kot malo (ne le v mrzlem zimskem jutru temveč tudi takrat, ko je motor ogret na delovno temperaturo), ob pritisku na stopalko za plin pa zarjove, kot so zmogljivi stroji to počeli nekoč. Enako velja za menjalnik, devetstopenjsko avtomatiko, ki s svojim pogostim menjavanjem prestav mestoma spominja na tiste stare, počasne in neodločne samodejne menjalnike. Tudi prestavljanje iz ene v drugo prestavo pogosto ne poteka povsem gladko in to početje nemalokrat spremljajo sunki in tresljaji. Če jih razumete kot del njegove duše – duše tistega pravega jeepa, brezkompromisno robustnega in neustavljivega, mu boste to šteli v dobro. V nasprotnem primeru vam bo njegova grobost kmalu začela iti na živce.

A videz in vtis nista le šminka, kje pa! Takšen renegade je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom praktično neustavljiv. Navduši možnost izbire med štirimi različnimi režimi delovanja pogona glede na podlago pod kolesi – tu sta še zapora sredinskega diferenciala in reduktor (nekateri so mnenja, da brez tega dodatka terenec sploh ni terenec), za povrh pa še sistem za samodejno zaviranje med vožnjo po klancu navzdol. Mejo torej postavljajo fizikalne zakonitosti, oprijem pnevmatik in voznikov pogum, ki pa v veliki večini primerov na zavoro v glavi pritisne precej prej, preden tehnika izobesi belo zastavo. Sedaj verjetno pričakujete nekaj v smislu, da velika večina voznikov takšnih zmogljivosti niti ne potrebuje – res je, a številni cenijo predvsem tisti občutek, da vse to zmorejo, če si morda kdaj zaželijo (kar pa se verjetno nikoli ne zgodi).

V kombinaciji z zmogljivim štirikolesnim pogonom je vsekakor vreden svojega imena.


Zato, če vas mika renegade, naj bo točno tak. Ne kakšen bencinar s sprednjim pogonom, temveč naj bo vreden svojega imena in korenin, ki prek legendarnega wranglerja segajo vse do tistega vsestranskega, nepogrešljivega in neuničljivega jeepa, ki je pomagal osvoboditi Evropo izpod nacističnega škornja. In brez skrbi, z njim ne boste uživali le na peščenih sipinah južnih obal Rokavskega preliva ali težko prehodnem gozdu v Ardenih, temveč tudi takrat, ko boste peljali otroka v šolo ali v družbi izbranke obiskali večerno prireditev. Ja, lahko je tudi osvajalec.


"KAD SE SELJAK POGOSPODI"

Na snežno premiero letošnjega leta me je zapeljal novi renegade. Moj dom je bil do popoldanskih ur prekrit z več kot 30-centimetrsko debelo snežno odejo, ki me je v preteklosti že ustavila na polovici hriba. Štirikolesnega pogona v takih razmerah še nisem preizkusila, a sem upala na najboljše. Obrnila sem gumb in sistem Selec-Terrain nastavila na funkcijo snow (sneg), zapeljala na naravni poligon ter navdušeno ugotovila, da se "odpadnik" zimskim razmeram ne pusti iztiriti. Pri celotni snežni izkušnji sta me razočarala zgolj odsotnost zimske opreme (predvsem gretje sedežev in volanskega obroča) ter nedelovanje sistema za nadzorovano spuščanje na strmini. Slednji me je odslovil s preprostim "unavailable" (ni na voljo) in kolegi so me naknadno podučili, da deluje le ob kopici izpolnjenih predpogojev (vklop 4WD LOW, ročno prestavljanje in določen kot spusta). Po pravici se mi vse skupaj zdi preveč zapleteno, obenem pa je zaradi odsotnosti navodil v slovenskem (ali bližnjem tujem) jeziku težko razvozljivo neizkušenemu uporabniku.

Prikupil se mi je s svojim mladostnim videzom, svežino, drznostjo, izvirnostjo podrobnosti in zgodbo. Navdušena sem bila nad emblemi, simboliko in geometrijo oblikovalskih elementov. Z mano je koketiral s prepoznavnimi okroglimi, malenkost ugreznjenimi prednjimi žarometi, ki so se mi zdeli precej elegantni in hkrati igrivi. Namenil mi je širok nasmešek v podobi 7-režne mreže hladilnika, ki sicer predstavlja vseh sedem kontinentov, kjer se jeep trenutno vozi. Preprosta upodobitev prednje maske v podobi dveh krogov in sedmih pravokotnikov me je pozdravila tudi v notranjosti, med drugim kot okrasje prtljažnega pokrova, sedežev ter obrobe zvočnikov.
 

Italijani dobro vedo, da obleka naredi človeka. Renegade se je nedvomno pogospodil in s pomočjo svojih retušerjev postal zelo 'stajliš'!
 

Če bi bil renegade črka, bi bil zagotovo X. To vpijejo zadnji križ-kraž žarometi, to govori drobni iks, skrit v poimenski oznaki vozila, in to nežno šepeta tudi oblika držala za pijačo. Kljub temu da naj bi oblikovalci navdih za uporabo tega znaka našli v kultnih posodah za gorivo, jaz iskreno verjamem, da so skrivni oboževalci Eda Sheerana. Merilnik vrtljajev ima namesto rdečega območja blatni madež, katerega inspiracija je bil menda paintball, medtem ko naj bi bila oblikovna predloga za zvočnik kar plezalni karabin. Ko sem odprla pokrov odprtine za dolivanje goriva, me je presenetila podoba pajka, ki me je pozdravila s "ciao, baby!". V kotu vetrobranskega stekla sem našla skrit detajl v podobi miniaturnega džipa, tik nad brisalcem zadnjega stekla pa sem zasačila sprehajalca jetija. Prav posebna se mi je zdela zaščita zadnjih vrat z "no step!" opomnikom in konkreten sovoznikov ročaj na armaturki. Zanimiv se mi je zdel detajl plastnic v enem izmed prednjih odlagalnih predalov, v povezavi s katerim sem se podučila, da prestavljajo zemljevid Moaba v Utahu, kjer se letno odvija jeep safari.

Renegade si je nadel novo urbano srajco, a svojega podeželskega značaja ne more zatajiti – kar se mi pravzaprav zdi dobro, saj je zasnovan za to, da se znajde v divjini. Res je malce robusten in len ter dokaj glasen in žejen partner, ki za povrh še grobo cukne ob vklopu in izklopu tempomata. A bil je ob meni, ko sem ga najbolj potrebovala, in tega človek ne pozabi. Pa še vsa ta lepota in šarm … ahhh ja.
 

Jeep renegade 2.0 multijet 16V 140 AWD AUT limited
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1956 ccm, 103 kW (140 KM) pri 4000/min, 350 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4255 x 1805 x 1697 mm; Medos. razdalja: 2570 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1605/550 kg; Prtljažnik: 351–1297 l.
  Največja hitrost:  182 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (EU): 6,7/5,1/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 150 g/km.
  Cena:  osnovni model (renegade 1.6 E-torq 16V sport): 19.990 €, testno vozilo: 36.560 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana.
značaj, zmogljivosti, videz grob motor in menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.