Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line
Avto neologizem
- Proceed je iz trivratne kombilimuzine zrasel v petvratni kupe-karavan, ki zna zelo dobro obračati glave
- Z nekaterimi omejitvami je lahko odličen družinski sopotnik, obljub o dinamiki, ki jih daje zunanja podoba, pa ne izpolni v celoti
Petek, 8. maj 2020
Neologizmi nastajajo kot nove enote v jeziku, s prevzemanjem ali s ponovno oživitvijo besed, ki so v jeziku že obstajale. Vam je kaj znano? Recimo proceed, ki je bil še nedolgo nazaj trivratni kombilimuzinski kupe z največjo priljubljenostjo med mlajšo populacijo. Danes je ta beseda zapisana na zadku precej večjega karavana, a ne klasičnega, temveč »kupejevskega«, z nizko urezano streho in seksi zaobljenim zadkom.
Proceed je s 4.605 milimetri daljši tako od kombilimuzine kot od karavanskega ceeda, kar obljublja prostorske presežke, a je treba upoštevati tudi za dobre štiri centimetre nižjo strešno linijo. Prtljažnik je s 594 litri za približno 200 litrov večji kot pri kombilimuzini in za 30 litrov manjši kot pri karavanu. V primerjavi z zadnjim je nekoliko manj ugoden tudi dostop, predvsem zaradi ožje odprtine, česar ne more nadomestiti niti zelo visoko odpiranje dolgih prtljažnih vrat. Podobno je s
prostorom na zadnji klopi, kjer zlahka sedijo odrasli potniki, a je zaradi majhnih steklenih površin tam občutek vseeno nekoliko utesnjen, tudi dostop ni tako dober kot pri ostalih dveh sorodnikih.
Proceed po novem spada v kategorijo kupe-karavanov oziroma shooting brake, kjer kraljujejo prestižni modeli, kot sta porsche panamera in mercedes CLA.
Sprednji del kabine je popolnoma enak kot pri ceedu, zato le povzemimo, da je ergonomija zelo dobra, kombinacija digitalizacije in analognih stikal smiselna, končna obdelava pa na zelo visokem nivoju. Edina pripomba, ki smo jo imeli, je neskladje med drzno zunanjostjo in zadržanim notranjim oblikovanjem. Za edini občutek drugačnosti je poskrbel paket GT-line s športnim usnjenim volanom, kovinskimi stopalkami in posebnim sedežnim oblazinjenjem, a je ta na voljo pri vseh ceedih.
Nekoliko trše in za par milimetrov znižano podvozje je vsekakor dovolj, da se proceed pelje malenkost bolj dinamično in je v ovinkih bolj odziven. Ravno zato bi mu z veseljem namenili bolj zmogljive motorje, kot je bil testni 1,4-litrski turbobencinar s 103 kilovati (140 KM). Še posebej v povezavi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, katerega odlike niso niti kratki hodi ročice niti kratka prestavna razmerja. Vsekakor je za vozniške užitke v tem primeru boljša izbira 7-stopenjski menjalnik z
dvojno sklopko, tudi 1,6-litrski stroj z dobrimi 200 »konji« ne bi bil preveč. Dobra plat zmerne izbire motorja je poraba goriva, ki je na našem testu zlahka padla pod sedem litrov, športna dinamika pa vseeno zahteva do dva litra več. Podobno je s ceno, saj je prej omenjeni močnejši motor dražji za kar pet tisočakov. Tudi 29.790 evrov, kolikor stane testni primerek po ceniku, končni kupec ne plača, temveč si s popusti znesek lahko močno zniža. Najprej dva tisočaka za vozila iz zaloge, potem
še 3.600 evrov na gotovino ali kar 5.600, če se odloči za financiranje. 22.190 evrov za prerojeni proceed, ki je našel navdih pri precej bolj prestižnih modelih, pa ni več tako veliko.
Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line |
Vozilo in motor: kupe karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1353 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 242 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4605 x 1800 x 1422 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 225/45 R17; Masa/nosilnost: 1.378/462 kg; Prtljažnik: 594–1.545 l. |
Največja hitrost: 210 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (EU): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 135 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 T-GDi GT-line): 28.490 €, testno vozilo: 29.790 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana. |
videz, oprema, prostornost, cena s popusti | dolgi hodi menjalnika, dostop do prtljažnika | brez napak |